Header Top menu
La presidenta de TMB mostra el CON de Triangle a l’alcalde en funcions de la ciutat de Barcelona
Laia Bonet i Jaume Collboni van compartir una visita durant la qual van poder observar com es du a terme la càrrega de vehicles elèctrics, com es gestiona aquest Centre Operatiu de Negoci i com funciona el Centre de Control de Bus (CCB)
La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Laia Bonet, va acompanyar ahir l’alcalde en funcions de la ciutat de Barcelona, Jaume Collboni, durant una visita al Centre Operatiu de Negoci (CON) situat a les instal·lacions del Triangle Ferroviari.
Durant la trobada van poder visitar les diferents àrees d’aquest complex, i de la mà del director de la xarxa de bus, Jacobo Kalitovics, van observar com es produeix la càrrega d’autobusos elèctrics mitjançant pantògraf.
El CON de Triangle és un element clau per a la gestió de la xarxa, ja que a més de regular 17 línies de bus de la ciutat, integra un element clau per a la funcionalitat d’aquest servei com és el Centre de Control de Bus. Al CON hi treballen unes 850 persones repartides entre tallers i oficines i els 675 conductores i conductors que cada dia donen servei a les línies que es gestionen des d’aquesta cotxera.
Proveïment de vehicles elèctrics
La primera part de la visita es va produir a la zona de proveïment dels vehicles, on la presidenta de TMB va ensenyar a Jaume Collboni com es produeix la càrrega d’oportunitat dels autobusos elèctrics. Aquests vehicles es carreguen de manera alternativa a la nit i durant el recorregut, ja a la línia on presten el servei, van disposant de petites càrregues mitjançant pantògraf als punts terminals.
Durant la visita, el director de la xarxa de bus va mostrar com es produeix aquest procés de proveïment d’energia. Un autobús articulat elèctric es va situar a la zona de càrrega i va activar automàticament un pantògraf que es va desplegar fins a fer contacte amb el carregador, situat al sostre de la instal·lació. D’aquesta manera, el vehicle va començar un procés de càrrega que és totalment automatitzat, ja que s’activa des de l’interior del vehicle sense necessitat que el conductor hagi de fer cap altra tasca.
Aquesta és una funcionalitat més que demostra l’aposta ferma de TMB per la mobilitat sostenible i que forma part del pla per reduir les emissions a la xarxa.
A la segona part de la visita es va explicar el funcionament del CON (Centre Operatiu de negoci) i es va visitar la sala de llançament en què el personal de conducció rep els serveis.
El Centre de Control de Bus
A la part final de la recepció, Laia Bonet va acompanyar Jaume Collboni fins al Centre de Control de Bus, una peça cabdal en el funcionament dels serveis de la xarxa d’autobusos de la ciutat.
Des d’aquest centre, Transports Metropolitans de Barcelona controla el funcionament de tots els vehicles en servei, les freqüències i els recursos per garantir la mobilitat en cas d’incidències. Durant l’estada al CCB, l’equip de professionals encarregats de la seva gestió van poder explicar el funcionament d’aquest centre, que opera com un veritable cervell de la mobilitat de la xarxa de bus.
En finalitzar la visita, Laia Bonet i Jaume Collboni van agrair l’exposició dels professionals que van guiar la trobada i de tots els treballadors de TMB que treballen cada dia per fer realitat la mobilitat sostenible a la nostra ciutat.
- Altres temesEmpresaConceptesMobilitatInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsTriangle FerroviariServeiBusAnys2022