Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Presidenta de TMB Mostra El CON de Triangle a L’alcalde En Funcions de La Ciutat de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.08.2022
Redacció

La presidenta de TMB mostra el CON de Triangle a l’alcalde en funcions de la ciutat de Barcelona

Imatge
La presidenta de TMB i l'alcalde en funcions durant la visita. /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)
La presidenta de TMB i l'alcalde en funcions durant la visita. /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)
< >La presidenta de TMB i l'alcalde en funcions durant la visita. /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)

Laia Bonet i Jaume Collboni van compartir una visita durant la qual van poder observar com es du a terme la càrrega de vehicles elèctrics, com es gestiona aquest Centre Operatiu de Negoci i com funciona el Centre de Control de Bus (CCB)

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Laia Bonet, va acompanyar ahir l’alcalde en funcions de la ciutat de Barcelona, Jaume Collboni, durant una visita al Centre Operatiu de Negoci (CON) situat a les instal·lacions del Triangle Ferroviari.

Durant la trobada van poder visitar les diferents àrees d’aquest complex, i de la mà del director de la xarxa de bus, Jacobo Kalitovics, van observar com es produeix la càrrega d’autobusos elèctrics mitjançant pantògraf.  

El CON de Triangle és un element clau per a la gestió de la xarxa, ja que a més de regular 17 línies de bus de la ciutat, integra un element clau per a la funcionalitat d’aquest servei com és el Centre de Control de Bus. Al CON hi treballen unes 850 persones repartides entre tallers i oficines i els 675 conductores i conductors que cada dia donen servei a les línies que es gestionen des d’aquesta cotxera.

Proveïment de vehicles elèctrics

La primera part de la visita es va produir a la zona de proveïment dels vehicles, on la presidenta de TMB va ensenyar a Jaume Collboni com es produeix la càrrega d’oportunitat dels autobusos elèctrics. Aquests vehicles es carreguen de manera alternativa a la nit i durant el recorregut, ja a la línia on presten el servei, van disposant de petites càrregues mitjançant pantògraf als punts terminals.

Durant la visita, el director de la xarxa de bus va mostrar com es produeix aquest procés de proveïment d’energia. Un autobús articulat elèctric es va situar a la zona de càrrega i va activar automàticament un pantògraf que es va desplegar fins a fer contacte amb el carregador, situat al sostre de la instal·lació. D’aquesta manera, el vehicle va començar un procés de càrrega que és totalment automatitzat, ja que s’activa des de l’interior del vehicle sense necessitat que el conductor hagi de fer cap altra tasca.

Aquesta és una funcionalitat més que demostra l’aposta ferma de TMB per la mobilitat sostenible i que forma part del pla per reduir les emissions a la xarxa.

 

 

Imatge
Durant la visita a l'estació de càrrega. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Durant la visita a l'estació de càrrega. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>Durant la visita a l'estació de càrrega. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

 

A la segona part de la visita es va explicar el funcionament del CON (Centre Operatiu de negoci) i es va visitar la sala de llançament en què el personal de conducció rep els serveis.

El Centre de Control de Bus

A la part final de la recepció, Laia Bonet va acompanyar Jaume Collboni fins al Centre de Control de Bus, una peça cabdal en el funcionament dels serveis de la xarxa d’autobusos de la ciutat.

Des d’aquest centre, Transports Metropolitans de Barcelona controla el funcionament de tots els vehicles en servei, les freqüències i els recursos per garantir la mobilitat en cas d’incidències. Durant l’estada al CCB, l’equip de professionals encarregats de la seva gestió van poder explicar el funcionament d’aquest centre, que opera com un veritable cervell de la mobilitat de la xarxa de bus.

En finalitzar la visita, Laia Bonet i Jaume Collboni van agrair l’exposició dels professionals que van guiar la trobada i de tots els treballadors de TMB que treballen cada dia per fer realitat la mobilitat sostenible a la nostra ciutat.

Imatge
La visita al Centre de Control de Bus (CCB). /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)
La visita al Centre de Control de Bus (CCB). /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)
>La visita al Centre de Control de Bus (CCB). /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)

  

 

Darrera modificació
17.08.2022
Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaConceptesMobilitatInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsTriangle FerroviariServeiBusAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Passatgers en un enllaç de metro / Foto: Pep Herrero (2008)

TMB tanca l’any de celebració del Centenari del metro amb nous rècords de passatge

Transport
Imatge
Plaça de Sants L5 /Foto: TMB

Adjudicades les obres d'adaptació de l'estació de l'L5 de plaça de Sants

Transport
Obres accessibilitat Pg Gràcia. /Foto: TMB

Finalitzen les obres de millora de l’accessibilitat a l’intercanviador de metro de Passeig de Gràcia

Transport
Panoràmica d'una edició anterior de l'espectacle de Cap d'Any / Foto: Ajuntament de Barcelona

Per Cap d’Any, el metro funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport

Últimes notícies

Presentació de l'exposició inmersiva del Centenari de la Xarxa de Metro. /FOTO: M.A.Cuartero (TMB)

Més de 100.000 persones han participat en les activitats programades per celebrar el Centenari de Metro

Empresa
Imatge "Un viatge immersiu" / Font: TMB

Obertes les inscripcions per a l’exposició immersiva de la història del metro de Barcelona

Empresa
Exposició "Murs" a l'estació de Badalona/Pompeu Fabra. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’estació de metro Badalona- Pompeu Fabra acull una exposició fotogràfica que explora els conceptes de frontera i migració

Cultura i Oci
Imatge
La canalla gaudint del conta-contes solidari a Badalona Pompeu Fabra / Foto: Miguel Àngel Cuartero

Conta-contes solidari al metro, una activitat del ‘Mou-te pel càncer infantil i acompanya’ns’

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons