Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Posada En Marxa de Dos Nous Ascensors Fan de L’estació Espanya (L3) Un Espai Accessible
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.04.2025
Redacció

La posada en marxa de dos nous ascensors fan de l’estació Espanya (L3) un espai accessible

Imatge
Els nous ascensors que connecten vestíbul amb andanes. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Els nous ascensors que connecten vestíbul amb andanes. /Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Els nous ascensors que connecten vestíbul amb andanes. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres han estat executades pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat i els elevadors estan disponibles des d’aquest passat 17 de març

Les andanes de l’estació Espanya (L3) de metro ja disposen de dos nous ascensors que connecten cadascuna de les vies amb el vestíbul intermedi. Aquesta obra, executada pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, fa que ara l’estació disposi ja de tots els elements que la converteixen en un espai totalment accessible. La nova infraestructura permet així les persones usuàries apropar-se amb els elevadors fins a la mateixa andana i accedir als combois salvant els trams d’escales mecàniques en cas de necessitat.

Els treballs, que s’han fet durant els darrers 4 anys, han permès també modificar altres espais de l’estació com a elements dels passadissos o feines en els pous de ventilació. Tot un conjunt de mesures que han permès adequar-la als estàndards d’accessibilitat universal. 

En concret, les principals actuacions que s’han executat són:

Estació L1

•    Instal·lació d’un ascensor d’accés carrer - vestíbul, en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona

•    Construcció d’un nou vestíbul per encabir un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge

•    Remodelació de l’antiga passera de canvi d’andana per una de nova i instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes.

•    Aquestes actuacions han comportat una redistribució i una nova configuració de diversos espais de serveis tècnics i instal·lacions.

Estació L3

•    Ampliació del vestíbul i instal·lació de dos nous ascensors: un del carrer (a l’avinguda del Paral·lel costat nord) a vestíbul i un de vestíbul a passadís de connexió amb l’L1

•    Implantació de dos ascensors per a connectar el nivell de vestíbul intermedi (nivell coincident amb el del passadís de connexió amb l’L1) amb les andanes

Passadís de connexió L1-L3

•    Adaptació del passadís entre les dues estacions de metro amb la supressió dels esglaons existents a ambdós extrems i la seva substitució per un sistema de rampes. 

Adaptació de la xarxa de metro

L’obra que ara ha finalitzat suposa completar l’adaptació de tota la línia 3, la primera de les línies històriques que esdevé completament accessible. Les línies L2, L9/L10 i L11, ja són accessibles des de la seva construcció. La xarxa de metro compta amb 155 estacions d’un total de 163 que estan adaptades, el 95%, i el Departament està treballant per assolir-ne el 100%.

Estan en execució les obres d’adaptació de les estacions de Ciutadella I Vila Olímpica  (L4), de Clot (L1) i de la primera fase de l’adaptació de l’intercanviador de Verdaguer (corresponent a L4). A més, està treballant en els projectes per adaptar les estacions que resten: Verdaguer L5, plaça de Sants (L1 i L5) i Urquinaona (L1 i L4). 

Paral·lelament, també estan en marxa un conjunt d’obres per a millorar l’accessibilitat en estacions ja adaptades, com Sants Estació (itineraris entre l’L5 i tren), passeig de Gràcia (connexions entre l’L3 i L4), la Pau (L4) i Catalunya (itineraris entre l’L1 i l’L3). 
 

Darrera modificació
07.04.2025
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatInfraestructuraEstacióIntercanviadorInstitucionsGeneralitatTMBLlocsEspanyaServeiL3Anys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB registra la màxima satisfacció dels usuaris en l’any amb major passatge

Transport
Assistents al MWC a l'estació de Fira de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB reforça el transport públic per al Mobile World Congress 2026, del 2 al 5 de març

Transport
Imatge
Nou vestíbul al DHUB. /Foto: TMB

Aquest estiu començaran les obres per completar la remodelació del vestíbul de l'estació Glòries de metro

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a l’espectacle ‘Disney On Ice’ al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Intervenció mural 8-M

Intervenció artística al metro amb motiu del Dia Internacional de les Dones

Societat
Taula de treball sobre els CAE / FOTO:  Pep Herrero (TMB)

TMB preveu ingressar 14 milions d’euros amb la comercialització dels seus estalvis energètics

Empresa
Imatge
Basté i Roures viatjant en un Bus del Barri, en un moment de l'entrevista / Foto: Captura del programa 'Pla Seqüència'

Un minibús de TMB, acull la conversa de Jordi Basté i Jaume Roures al 'Pla Seqüència'

En xarxa
Imatge
Guinardó (San Quintín) era el nom inicial de l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, aquí el dia de la inauguració el 1974 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Les línies del metro de Barcelona: dels números romans a la numeració aràbiga

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons