Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Optimitzar la conducció a metro per estalviar el 15% de l’energia utilitzada en la tracció
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.11.2022
Redacció

Optimitzar la conducció a metro per estalviar el 15% de l’energia utilitzada en la tracció

Imatge
Cabina de conducció
Cabina de conducció
< >Cabina de conducció
Cabina de conducció

Es tracta d’un dels projectes estrella del Pla d’Eficiència Energètica de metro i bus que TMB va presentar el passat mes de setembre

L’optimització de la conducció automàtica a metro aplicant modes eficients de conducció ha permès reduir el consum elèctric de tracció dels trens en un 15% i mostrar-se com una de les mesures més importants de totes les incloses al Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica de metro i bus que Transports Metropolitans de Barcelona va presentar el passat setembre. Aquests plans inclouen diferents projectes que han de permetre estalviar 20 milions d’euros l’any en consum elèctric. El sistema que ja està implementat a les línies L1,L2,L3, L5 i L9/10, i que s’incorporarà al projecte de nova senyalització a l'L4, ja s'ha pogut comprovar i la seva eficiència ha estat contrastada gràcies a les darreres proves.

Estudi de les corbes eficients

De tota l’energia emprada per fer funcionar la xarxa de metro, aproximadament el 30% està destinada al funcionament de les instal·lacions de les estacions i túnel mentre que el 70% restant correspon a les necessitats pròpies dels trens (tracció, enllumenat, climatització...). D’aquest percentatge utilitzat pels combois, una bona part se’n destina a la força de tracció. I és sobre aquest factor que s’ha treballat per optimitzar-ne l’energia emprada.

Per traccionar, els combois disposen de 4 modes de marxa. I el pla es basa en la reconfiguració d’aquestes marxes per fer-les més eficients energèticament. Concretament sobre l’anomenada nominal. Així, en funció de l’orografia de cadascuna de les línies s’ha incidit sobre les corbes d’acceleració i frenada dels trens reconfigurant la marxa esmentada i buscant el rendiment energètic òptim que permeti conjugar una major eficiència energètica i comoditat per l’usuari.

Proves realitzades

El sistema d’estalvi ja ha estat provat a les línies esmentades i durant el 2022 s’han continuat les proves de contrast a L3 que demostren un estalvi de fins al 15% en el consum que els trens destinen a la força de tracció.

Imatge
Dades d'estalvi enrgètic amb el pla de metro de TMB. /Foto: TMB

 

Darrera modificació
24.11.2022
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons