Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Optimitzar La Conducció a Metro Per Estalviar El 15% de L’energia Utilitzada En La Tracció
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.11.2022
Redacció

Optimitzar la conducció a metro per estalviar el 15% de l’energia utilitzada en la tracció

Imatge
Cabina de conducció
Cabina de conducció
< >Cabina de conducció
Cabina de conducció

Es tracta d’un dels projectes estrella del Pla d’Eficiència Energètica de metro i bus que TMB va presentar el passat mes de setembre

L’optimització de la conducció automàtica a metro aplicant modes eficients de conducció ha permès reduir el consum elèctric de tracció dels trens en un 15% i mostrar-se com una de les mesures més importants de totes les incloses al Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica de metro i bus que Transports Metropolitans de Barcelona va presentar el passat setembre. Aquests plans inclouen diferents projectes que han de permetre estalviar 20 milions d’euros l’any en consum elèctric. El sistema que ja està implementat a les línies L1,L2,L3, L5 i L9/10, i que s’incorporarà al projecte de nova senyalització a l'L4, ja s'ha pogut comprovar i la seva eficiència ha estat contrastada gràcies a les darreres proves.

Estudi de les corbes eficients

De tota l’energia emprada per fer funcionar la xarxa de metro, aproximadament el 30% està destinada al funcionament de les instal·lacions de les estacions i túnel mentre que el 70% restant correspon a les necessitats pròpies dels trens (tracció, enllumenat, climatització...). D’aquest percentatge utilitzat pels combois, una bona part se’n destina a la força de tracció. I és sobre aquest factor que s’ha treballat per optimitzar-ne l’energia emprada.

Per traccionar, els combois disposen de 4 modes de marxa. I el pla es basa en la reconfiguració d’aquestes marxes per fer-les més eficients energèticament. Concretament sobre l’anomenada nominal. Així, en funció de l’orografia de cadascuna de les línies s’ha incidit sobre les corbes d’acceleració i frenada dels trens reconfigurant la marxa esmentada i buscant el rendiment energètic òptim que permeti conjugar una major eficiència energètica i comoditat per l’usuari.

Proves realitzades

El sistema d’estalvi ja ha estat provat a les línies esmentades i durant el 2022 s’han continuat les proves de contrast a L3 que demostren un estalvi de fins al 15% en el consum que els trens destinen a la força de tracció.

Imatge
Dades d'estalvi enrgètic amb el pla de metro de TMB. /Foto: TMB

 

Darrera modificació
24.11.2022
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Andana de l'estació Ciutadella / Vila Olímpica de la L4 de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge de la darrera edició de la Cursa Jean Bouin el passat 2024 / Foto: Web Cursa Jean Bouin

Línies d’autobusos afectades per l’edició 102 de la cursa Allianz Jean Bouin

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts d’Antonio Orozco al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
La Farinera del Clot exposa cinc sèries emblemàtiques del metro de Barcelona / Font: M. A. Cuartero (TMB)

Cent anys d'història del metro de Barcelona al Centre Cultural La Farinera del Clot

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content
Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons