Header Top menu
El metro s’endinsarà al polígon de la Zona Franca el primer trimestre del 2020
Han entrat a la recta final els treballs per posar en servei comercial la primera estació del viaducte del carrer A, pròxima a la seu corporativa de TMB.
L’estació de Zona Franca de la línia 10 Sud de metro entrarà en funcionament el primer trimestre del 2020, un cop finalitzats els últims treballs que hi fa la Generalitat, entre els quals hi ha la instal·lació de plaques fotovoltaiques a la coberta perquè captin energia solar, per valor de 3,5 milions d’euros. Serà la primera a obrir les portes de les quatre estacions construïdes en el viaducte del carrer A, fins ara utilitzat com a ramal tècnic perquè els trens entrin i surtin de la seva base de manteniment, al taller de la ZAL.
Serà una nova ampliació de la línia 10 Sud, després de l’obertura de l’estació Ciutat de la Justícia, prevista per aquest novembre, segons van subratllar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, en la visita que hi van fer divendres passat. També van destacar la importància d’augmentar l’oferta de transport públic en un sector d’elevada activitat econòmica i “en un moment especialment sensible", en referència a l’entrada en vigor a la Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de l’any que ve.
Zona d'elevada activitat econòmica
La nova estació, anomenada en fase de projecte Zona Franca Litoral, ha costat uns 40 milions d’euros i donarà servei a uns 3.600 usuaris al dia, que se sumaran als 15.000 que ja fan servir la línia 10 Sud. A la seva zona d’influència hi ha les seus centrals de TMB i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, oficines del Consorci de la Zona Franca, nombroses naus d’empreses i alguns equipaments, a més d’una de les entrades al recinte del port. Quan arribi al seu nivell estimat d’utilització potencial, estalviarà l’emissió de 256 tones de diòxid de carboni anuals.
Pel que fa a les altres tres estacions de la L10 Sud construïdes sobre el viaducte del carrer A, la intenció de la Generalitat és destinar-hi tan aviat com sigui possible els 11 milions d’euros necessaris per finalitzar-les. El conseller Calvet va refermar també la voluntat de continuar les obres del tram central de la L9/10 amb el suport financer del Banc Europeu d'Inversions.
Més informació a la nota de premsa del departament de Territori i Sostenibilitat.
Imatges de la visita de divendres a la futura estació Zona Franca / Fotos: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesObresInfraestructuraEstacióInstitucionsGeneralitatTMBLlocsZona FrancaServeiL10MetroAnys2019