Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El metro d’Hamburg comença la construcció d’una nova línia automàtica
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.11.2022
Redacció

El metro d’Hamburg comença la construcció d’una nova línia automàtica

Imatge
Render dels nous trens automàtics de la U5 d'Hamburg. /Foto: HOCHBAHN
Render dels nous trens automàtics de la U5 d'Hamburg. /Foto: HOCHBAHN

Render dels nous trens automàtics de la U5 d'Hamburg. /Foto: HOCHBAHN

L’operador de transport públic de la ciutat alemanya d’Hamburg, Hochbahn, ha anunciat l’inici dels treballs de la que serà una de les línies automàtiques de metro més modernes d’Europa, l’anomenda U5. La segona ciutat més poblada del país centreeuropeu, amb gairebé 1,9 milions d’habitants, comptarà així amb una línia que segons l’operador utilitzaran gairebé 270.000 passatgers diaris i que s’espera que entri completament en funcionament el 2030.

La futura línia U5 travessarà Hamburg d’est a oest i viatjarà travessant nuclis urbans importants com són el districte de negocis city nord, que dona feina a unes 30.000 persones, Uhlenhorst (60.000 veïns), la universitat (43.000 estudiants i 11.000 treballadors) o l’hospital universitari. La línia finalitzarà el seu recorregut a la zona de Volkspark, completant així un recorregut d’aproximadament 24 quilòmetres.

Trens pensats pels usuaris

L’operador Hochbahn ha iniciat el procés de licitació per als nous vehicles que han de circular per la U5. Està previst que aquests vehicles, anomenats comercialment DT6 o Doppeltriebwagen de nova generació (automotors dobles que poden circular en ambdós sentits sense conductor) comencin les proves el 2027. De la mateixa manera que amb la nova sèrie 7000 de metro de TMB que entrarà en funcionament pròximament, els combois han comptat amb la veu dels usuaris per donar resposta a les seves necessitats en matèria de confortabilitat o accessibilitat.

Els nous vehicles mesuren 40 metres de llarg i seran totalment accessibles. Les seves composicions previstes de 2 o 3 vehicles permetran formar així, trens de fins a 120 metres de llarg amb capacitat per gairebé 900 passatgers asseguts. Els trens tindran portes completament transparents i tant l’ús de l’espai, que s’ha eixamplat fins als 2,70 metres, com l’àrea de seients i d’estança del passatger s’han creat pensant a augmentar la comoditat del passatger.

Sostenibilitat de la línia

Un altre dels aspectes importants d’aquesta nova línia automàtica és la sostenibilitat. I és que igual que ja es va produir amb l’energia destinada al metro amb la darrera licitació de TMB, resolta el novembre del 2021, el 100% de l’energia utilitzada a la U5 provindrà d’energies verdes. A més, als plecs de licitació dels nous trens, s’especifica que la tassa de reciclatge dels nous vehicles destinats a la U5 ha de ser del 94% i que cal que el fabricant inclogui criteris d’eficiència energètica en aspectes com el pes dels mateixos combois per tal de minimitzar l’ús d’energia.

Darrera modificació
11.11.2022
Tema
Transport
  • Altres temesEn xarxaConceptesTecnologiaInstitucionsAltresAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Detall del pneumàtic subministrat per Yokohama. /Foto: PEP HERRERO

TMB adjudica el subministrament de pneumàtics per al circuit de manteniment de l’àrea de bus

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al dissabte 23 de setembre (Barça - Celta)

Transport
Cartell de les Festes de la Mercè 2023 / Imatge: Ajuntament de Barcelona

El metro funcionarà 91 hores seguides per les Festes de la Mercè 2023

Transport

Últimes notícies

Imatge
Represenants del Brasil i d'Itàlia posen davant d'un bus elèctric a Triangle / Foto: Pep Herrero (TMB)

Una delegació d’alt nivell amb representants del Brasil i d'Itàlia visita les instal·lacions de TMB

Empresa
Imatge
El presentador Paul Comfort entrevistant Josep M. Armengol, director de Tecnologia de Bus de TMB, a la cimera de la UITP / Foto: TMB

Metro i bus, protagonistes en un canal internacional de YouTube sobre transport públic

Empresa
Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

Coneix què és TMB en un nou vídeo de només 9 minuts

Empresa
Imatge
Imatge d'una aula improvisada al metro de Kharkiv / Foto:  The Whashington Post

Quan el metro es converteix en escola

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons