Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El metro d’Hamburg comença la construcció d’una nova línia automàtica
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.11.2022
Redacció

El metro d’Hamburg comença la construcció d’una nova línia automàtica

Imatge
Render dels nous trens automàtics de la U5 d'Hamburg. /Foto: HOCHBAHN
Render dels nous trens automàtics de la U5 d'Hamburg. /Foto: HOCHBAHN
< >Render dels nous trens automàtics de la U5 d'Hamburg. /Foto: HOCHBAHN

L’operador de transport públic de la ciutat alemanya d’Hamburg, Hochbahn, ha anunciat l’inici dels treballs de la que serà una de les línies automàtiques de metro més modernes d’Europa, l’anomenda U5. La segona ciutat més poblada del país centreeuropeu, amb gairebé 1,9 milions d’habitants, comptarà així amb una línia que segons l’operador utilitzaran gairebé 270.000 passatgers diaris i que s’espera que entri completament en funcionament el 2030.

La futura línia U5 travessarà Hamburg d’est a oest i viatjarà travessant nuclis urbans importants com són el districte de negocis city nord, que dona feina a unes 30.000 persones, Uhlenhorst (60.000 veïns), la universitat (43.000 estudiants i 11.000 treballadors) o l’hospital universitari. La línia finalitzarà el seu recorregut a la zona de Volkspark, completant així un recorregut d’aproximadament 24 quilòmetres.

Trens pensats pels usuaris

L’operador Hochbahn ha iniciat el procés de licitació per als nous vehicles que han de circular per la U5. Està previst que aquests vehicles, anomenats comercialment DT6 o Doppeltriebwagen de nova generació (automotors dobles que poden circular en ambdós sentits sense conductor) comencin les proves el 2027. De la mateixa manera que amb la nova sèrie 7000 de metro de TMB que entrarà en funcionament pròximament, els combois han comptat amb la veu dels usuaris per donar resposta a les seves necessitats en matèria de confortabilitat o accessibilitat.

Els nous vehicles mesuren 40 metres de llarg i seran totalment accessibles. Les seves composicions previstes de 2 o 3 vehicles permetran formar així, trens de fins a 120 metres de llarg amb capacitat per gairebé 900 passatgers asseguts. Els trens tindran portes completament transparents i tant l’ús de l’espai, que s’ha eixamplat fins als 2,70 metres, com l’àrea de seients i d’estança del passatger s’han creat pensant a augmentar la comoditat del passatger.

Sostenibilitat de la línia

Un altre dels aspectes importants d’aquesta nova línia automàtica és la sostenibilitat. I és que igual que ja es va produir amb l’energia destinada al metro amb la darrera licitació de TMB, resolta el novembre del 2021, el 100% de l’energia utilitzada a la U5 provindrà d’energies verdes. A més, als plecs de licitació dels nous trens, s’especifica que la tassa de reciclatge dels nous vehicles destinats a la U5 ha de ser del 94% i que cal que el fabricant inclogui criteris d’eficiència energètica en aspectes com el pes dels mateixos combois per tal de minimitzar l’ús d’energia.

Darrera modificació
11.11.2022
Tema
Transport
  • Altres temesEn xarxaConceptesTecnologiaInstitucionsAltresAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons