Header Top menu
La línia V9 de bus busca nous passatgers a la zona alta de Barcelona
Una nova campanya informativa de TMB dona a conèixer al públic de la nova xarxa la línia V9 per fomentar-ne l'ús, aprofitant la proximitat física amb el recorregut de la V7.
La línia V9 (Poble-sec - Sarrià) es troba ara mateix en procés de maduració i està en fase de captació de demanda, després de la seva estrena, el 25 de juny del 2018, quatre anys després de la V7. Es dona el cas que a la zona alta de la ciutat, les dues línies discorren per trajectes paral·lels molt propers, de vegades separats només per un o dos carrers. Atesa aquesta configuració física tan similar, els públics de les dues línies són comuns, sobretot a la zona de Sarrià - Sant Gervasi.
La campanya informativa de TMB té per objectiu fer descobrir la línia V9 a un públic que ja és usuari de la nova xarxa i que pot veure's beneficiat amb el trajecte de la V9 i que potser per desconeixença no està aprofitant la nova línia com a alternativa als seus desplaçaments diaris. La campanya s'ha col·locat en set parades del recorregut de la V7 i també s'ha enviat la informació via correu electrònic als usuaris de la línia registrats al JoTMBé.
La línia V7 (Pl. Espanya - Sarrià) va ser una de les línies pioneres de la nova xarxa de bus, i va formar part del primer paquet de nous eixos que estrenava la ciutat, l'1 d'octubre del 2012, substituint la línia 30. La V7 és una línia que ha tingut un creixement molt important des de la seva implantació, amb més de 15.000 passatgers diaris.
Exemple de cartell de la campanya col·locat en una de les parades de la línia V7 / Imatge: TMB