Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Línia D’autobús Semidirecta X1 Seguirà En Servei Durant El Mes D’agost
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.08.2022
Redacció

La línia d’autobús semidirecta X1 seguirà en servei durant el mes d’agost

Imatge
Frontal de l'autobús X1 a Glòries. /Foto: TMB
Frontal de l'autobús X1 a Glòries. /Foto: TMB
< > Frontal de l'autobús X1 a Glòries. /Foto: TMB

Tenint en compte la demanda per part dels usuaris, la línia continuarà operant amb 4 vehicles amb què s’estima oferir una freqüència de pas d’entre 12 i 13 minuts

La línia de bus semidirecta X1 continuarà operant durant aquest mes d’agost per respondre a la demanda dels usuaris. Durant el mes de juliol, la línia ha registrat uns 1.700 viatgers per dia –enfront dels més de 3.000 habituals en època escolar–, fet que ha replantejat la continuïtat d’un servei que en un principi no anava a operar durant el mes d’agost. Finalment, però, donada la bona acollida rebuda, aquest dilluns 8 d’agost se’n reprendrà el funcionament.

4 autobusos en funcionament

Per respondre a la demanda prevista durant aquest mes, la línia disposarà de 4 vehicles que cobriran el recorregut usual de la X1, entre la plaça de Francesc Macià i Glòries, al centre de la ciutat. Així, es preveu que aquests autobusos puguin oferir una freqüència de pas d’entre 12 i 13 minuts, calculant la menor afluència de trànsit que hi ha a la ciutat durant aquest període estival.

Podeu trobar més informació sobre aquests horaris i freqüències en aquest enllaç.

Una bona acollida

Des de la posada en marxa de la X1, el 20 de setembre del 2021, el creixement de la línia ha estat continu i el passat mes de març ja es va superar l’estimació de captació de la línia, que se situava en els 3.000 usuaris diaris. Aquest fet va propiciar que el passat mes de desembre TMB ja decidís incloure una nova parada en cada sentit per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades. Així, a banda del que va ser plantejat com el recorregut inicial, s’hi van afegir les parades de la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla, en sentit Glòries, i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant en sentit Francesc Macià. Amb aquestes noves parades, la X1 va afegir un intercanvi amb la línia 2 del metro i va millorar la cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.

Els avantatges d’un recorregut semidirecte

Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que en tenir poques parades i circular en gran part per carrils reservats pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.

Darrera modificació
08.08.2022
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesUsuarisInstitucionsTMBLlocsGlòriesServeiBusAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB registra la màxima satisfacció dels usuaris en l’any amb major passatge

Transport
Assistents al MWC a l'estació de Fira de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB reforça el transport públic per al Mobile World Congress 2026, del 2 al 5 de març

Transport
Imatge
Nou vestíbul al DHUB. /Foto: TMB

Aquest estiu començaran les obres per completar la remodelació del vestíbul de l'estació Glòries de metro

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a l’espectacle ‘Disney On Ice’ al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Intervenció mural 8-M

Intervenció artística al metro amb motiu del Dia Internacional de les Dones

Societat
Taula de treball sobre els CAE / FOTO:  Pep Herrero (TMB)

TMB preveu ingressar 14 milions d’euros amb la comercialització dels seus estalvis energètics

Empresa
Imatge
Basté i Roures viatjant en un Bus del Barri, en un moment de l'entrevista / Foto: Captura del programa 'Pla Seqüència'

Un minibús de TMB, acull la conversa de Jordi Basté i Jaume Roures al 'Pla Seqüència'

En xarxa
Imatge
Guinardó (San Quintín) era el nom inicial de l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, aquí el dia de la inauguració el 1974 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Les línies del metro de Barcelona: dels números romans a la numeració aràbiga

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons