Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La línia d’autobús semidirecta X1 seguirà en servei durant el mes d’agost
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.08.2022
Redacció

La línia d’autobús semidirecta X1 seguirà en servei durant el mes d’agost

Imatge
Frontal de l'autobús X1 a Glòries. /Foto: TMB
Frontal de l'autobús X1 a Glòries. /Foto: TMB
< > Frontal de l'autobús X1 a Glòries. /Foto: TMB

Tenint en compte la demanda per part dels usuaris, la línia continuarà operant amb 4 vehicles amb què s’estima oferir una freqüència de pas d’entre 12 i 13 minuts

La línia de bus semidirecta X1 continuarà operant durant aquest mes d’agost per respondre a la demanda dels usuaris. Durant el mes de juliol, la línia ha registrat uns 1.700 viatgers per dia –enfront dels més de 3.000 habituals en època escolar–, fet que ha replantejat la continuïtat d’un servei que en un principi no anava a operar durant el mes d’agost. Finalment, però, donada la bona acollida rebuda, aquest dilluns 8 d’agost se’n reprendrà el funcionament.

4 autobusos en funcionament

Per respondre a la demanda prevista durant aquest mes, la línia disposarà de 4 vehicles que cobriran el recorregut usual de la X1, entre la plaça de Francesc Macià i Glòries, al centre de la ciutat. Així, es preveu que aquests autobusos puguin oferir una freqüència de pas d’entre 12 i 13 minuts, calculant la menor afluència de trànsit que hi ha a la ciutat durant aquest període estival.

Podeu trobar més informació sobre aquests horaris i freqüències en aquest enllaç.

Una bona acollida

Des de la posada en marxa de la X1, el 20 de setembre del 2021, el creixement de la línia ha estat continu i el passat mes de març ja es va superar l’estimació de captació de la línia, que se situava en els 3.000 usuaris diaris. Aquest fet va propiciar que el passat mes de desembre TMB ja decidís incloure una nova parada en cada sentit per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades. Així, a banda del que va ser plantejat com el recorregut inicial, s’hi van afegir les parades de la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla, en sentit Glòries, i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant en sentit Francesc Macià. Amb aquestes noves parades, la X1 va afegir un intercanvi amb la línia 2 del metro i va millorar la cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.

Els avantatges d’un recorregut semidirecte

Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que en tenir poques parades i circular en gran part per carrils reservats pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.

Darrera modificació
08.08.2022
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesUsuarisInstitucionsTMBLlocsGlòriesServeiBusAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 2 de novembre (Barça – Elx)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa Montjuïc-Tibidabo

Línies de bus afectades per la Cursa Montjuïc - Tibidabo 2025

Transport
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El Palau Robert commemora el centenari del metro de Barcelona acollint l’exposició T-100. Cent anys de metro

Transport
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Membres del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona han participat en un taller sobre com viatjar segurs en bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB i la Guàrdia Urbana imparteixen un taller per a gent gran sobre com viatjar segurs en bus

Societat
Imatge
Acte de presentació de la samarreta del 125è aniversari del RCD Espanyol. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L'estació Universitat acull la presentació de la samarreta commemorativa del 125è aniversari del RCD Espanyol

Societat
Un moment de la primera visita a Correus oberta al públic / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons