Header Top menu
La línia d’autobús semidirecta X1 seguirà en servei durant el mes d’agost
Tenint en compte la demanda per part dels usuaris, la línia continuarà operant amb 4 vehicles amb què s’estima oferir una freqüència de pas d’entre 12 i 13 minuts
La línia de bus semidirecta X1 continuarà operant durant aquest mes d’agost per respondre a la demanda dels usuaris. Durant el mes de juliol, la línia ha registrat uns 1.700 viatgers per dia –enfront dels més de 3.000 habituals en època escolar–, fet que ha replantejat la continuïtat d’un servei que en un principi no anava a operar durant el mes d’agost. Finalment, però, donada la bona acollida rebuda, aquest dilluns 8 d’agost se’n reprendrà el funcionament.
4 autobusos en funcionament
Per respondre a la demanda prevista durant aquest mes, la línia disposarà de 4 vehicles que cobriran el recorregut usual de la X1, entre la plaça de Francesc Macià i Glòries, al centre de la ciutat. Així, es preveu que aquests autobusos puguin oferir una freqüència de pas d’entre 12 i 13 minuts, calculant la menor afluència de trànsit que hi ha a la ciutat durant aquest període estival.
Podeu trobar més informació sobre aquests horaris i freqüències en aquest enllaç.
Una bona acollida
Des de la posada en marxa de la X1, el 20 de setembre del 2021, el creixement de la línia ha estat continu i el passat mes de març ja es va superar l’estimació de captació de la línia, que se situava en els 3.000 usuaris diaris. Aquest fet va propiciar que el passat mes de desembre TMB ja decidís incloure una nova parada en cada sentit per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades. Així, a banda del que va ser plantejat com el recorregut inicial, s’hi van afegir les parades de la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla, en sentit Glòries, i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant en sentit Francesc Macià. Amb aquestes noves parades, la X1 va afegir un intercanvi amb la línia 2 del metro i va millorar la cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.
Els avantatges d’un recorregut semidirecte
Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que en tenir poques parades i circular en gran part per carrils reservats pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.