Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’estació de Verneda de La L2 Torna a Estar En Servei Després de La Retirada del Fibrociment
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.04.2019
Redacció

L’estació de Verneda de la L2 torna a estar en servei després de la retirada del fibrociment

Imatge
Rètol de l'estació de Verneda / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Rètol de l'estació de Verneda / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Rètol de l'estació de Verneda / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Rètol de l'estació de Verneda / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

En quatre dies s’han desmuntat les planxes col·locades el 1985 per protegir les andanes de la humitat i s’han fet anàlisis ambientals per certificar la descontaminació.

L’estació de Verneda de la línia 2 del metro ha tornat a obrir les portes aquest matí a les 5, hora en què la circulació de trens ha quedat restablerta en tot el recorregut de la línia, després de quatre dies d’obres per desamiantar la coberta interior de l’estació, que estava folrada de planxes de fibrociment com a aïllant per mitigar els efectes de la humitat.

L’actuació ha consistit en la retirada controlada i segura, a càrrec d’una empresa acreditada, d’uns 900 metres quadrats de planxes de fibrociment (barreja de ciment i fibres d’amiant, que no es desprenen si no es manipulen o trossegen) que recobrien l’interior de la volta de l’estació de Verneda, així com els seus elements de fixació. Les planxes van ser desmuntades, embalades i transportades mitjançant dresines per via fèrria entre divendres 19 i diumenge 21. Un cop finalitzades les feines, ahir dilluns es van realitzar analítiques ambientals en diferents punts de l’estació per comprovar que no existia contaminació a l’aire.

Construcció del 1985

L’estació de Verneda, situada al terme de Sant Adrià de Besòs, data del 1985, època en què el fibrociment era un element utilitzat legalment en la construcció per les seves propietats aïllants. Al llarg dels anys els tècnics de Metro han inspeccionat regularment la coberta interior de l’estació i hi han fet actuacions de manteniment, fins que el 2018 se’n va començar a planificar la retirada definitiva.

TMB preveu que al llarg de quatre anys es completi la supressió o l’encapsulament del 95% dels elements de fibrociment de la xarxa de metro. Les retirades són constants, ja que s’actua en una mitjana de quatre llocs cada setmana (cap a 80 metres quadrats). L’obra de Verneda ha estat singular per la quantitat de planxes i la necessitat d’un tall de servei: la majoria de retirades es poden fer a les nits sense afectacions. També serà d’envergadura l’obra de substitució de la coberta del taller central de la Sagrera, prevista per al 2020.

Imatge
Operaris carregant planxes de fibrociment a la dresina / Foto: Guillermo Cruz (TMB)

Entrada de material per a les obres, divendres de matinada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
17.05.2019
Tema
Transport
  • ConceptesMedi ambientObresInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsVernedaServeiL2MetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Sense servei l’estació de Verneda de la L2 de metro durant 4 dies de Setmana Santa, per obres

  • TMB realitza l’encapsulat del fibrociment que cobreix les andanes de l’estació de Verneda

Contingut relacionat

Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

TMB prolongarà una hora el servei de metro per la final del mundial de futbol

Transport
Sota el lema "L'Orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer", arrancava dissabte passat a les sis de la tarda la multitudinària desfilada de carrosses del Pride Barcelona 2023 / Fotos: Pep Herrero (TMB)

Recomanacions de mobilitat per a la Manifestació de l’Orgull LGTBI, a la qual participa activament TMB

Transport
Les entitats col·laboradores en la nova guia en lectura fàcil per viajar en metro / Foto: Pep Herrero  (TMB)

TMB presenta una nova guia en lectura fàcil per viatjar en metro

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Feid al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
L'L5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok / Imatge: TMB

La línia 5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok

Cultura i Oci
Imatge
Un moment de la seva feina al taller / Foto: Jaume Vidal Rubio (La Vanguardia)

Marta Romero: la feina invisible d'una operària de taller del metro

En xarxa
Imatge
La banda tribut God Save The Queen en un moment de la seva actuació a l'estació d'Universitat / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Tribut musical a Queen al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La bandera inclusiva llueix a l'estació de metro d'Universitat L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estació de metro d'Universitat s'acoloreix per celebrar la diversitat

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons