Redacció

L’estació de Verneda de la L2 torna a estar en servei després de la retirada del fibrociment

En quatre dies s’han desmuntat les planxes col·locades el 1985 per protegir les andanes de la humitat i s’han fet anàlisis ambientals per certificar la descontaminació.

L’estació de Verneda de la línia 2 del metro ha tornat a obrir les portes aquest matí a les 5, hora en què la circulació de trens ha quedat restablerta en tot el recorregut de la línia, després de quatre dies d’obres per desamiantar la coberta interior de l’estació, que estava folrada de planxes de fibrociment com a aïllant per mitigar els efectes de la humitat.

L’actuació ha consistit en la retirada controlada i segura, a càrrec d’una empresa acreditada, d’uns 900 metres quadrats de planxes de fibrociment (barreja de ciment i fibres d’amiant, que no es desprenen si no es manipulen o trossegen) que recobrien l’interior de la volta de l’estació de Verneda, així com els seus elements de fixació. Les planxes van ser desmuntades, embalades i transportades mitjançant dresines per via fèrria entre divendres 19 i diumenge 21. Un cop finalitzades les feines, ahir dilluns es van realitzar analítiques ambientals en diferents punts de l’estació per comprovar que no existia contaminació a l’aire.

Construcció del 1985

L’estació de Verneda, situada al terme de Sant Adrià de Besòs, data del 1985, època en què el fibrociment era un element utilitzat legalment en la construcció per les seves propietats aïllants. Al llarg dels anys els tècnics de Metro han inspeccionat regularment la coberta interior de l’estació i hi han fet actuacions de manteniment, fins que el 2018 se’n va començar a planificar la retirada definitiva.

TMB preveu que al llarg de quatre anys es completi la supressió o l’encapsulament del 95% dels elements de fibrociment de la xarxa de metro. Les retirades són constants, ja que s’actua en una mitjana de quatre llocs cada setmana (cap a 80 metres quadrats). L’obra de Verneda ha estat singular per la quantitat de planxes i la necessitat d’un tall de servei: la majoria de retirades es poden fer a les nits sense afectacions. També serà d’envergadura l’obra de substitució de la coberta del taller central de la Sagrera, prevista per al 2020.

Operaris carregant planxes de fibrociment a la dresina / Foto: Guillermo Cruz (TMB)
Operaris carregant planxes de fibrociment a la dresina / Foto: Guillermo Cruz (TMB)

Preparatius per muntar la bastida a la zona de vies / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Preparatius per muntar la bastida a la zona de vies / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El sostre sense les planxes de fibrociment / Foto: TMB
El sostre sense les planxes de fibrociment / Foto: TMB

Entrada de material per a les obres, divendres de matinada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Entrada de material per a les obres, divendres de matinada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 
17.05.2019
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies