Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’estació de Metro Hospital de Bellvitge Acull Una Exposició Per Conèixer El Passat, Present i Futur del Seu Campus de Salut
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.12.2025
Redacció

L’estació de metro Hospital de Bellvitge acull una exposició per conèixer el passat, present i futur del seu Campus de Salut

Imatge
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL
< >Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL

La mostra ha estat impulsada per l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i abraça des del naixement del barri fins a la consolidació del centre sanitari com un referent en recerca, assistència i docència sanitària a l’estat i al sud d’Europa

L’exposició Bellvitge, a la recerca del futur, s’ha presentat avui a l’estació de metro Hospital de Bellvitge (L1) per donar a conèixer als usuaris la història i els reptes de futur d’una instal·lació sanitària que és tot un referent en el camp mèdic a nivell, ja no només assistencial, sinó també en àrees de recerca i investigació. La mostra, que es podrà visitar fins al 31 de desembre de 2025, ha estat impulsada per l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) en el marc dels actes dels centenaris de la ciutat de L’Hospitalet i del Metro. El conjunt expositiu convida els visitants a fer un recorregut que s’estén des de la creació del barri fins a la consolidació del Campus de Salut, tot interpretant, en clau científica, la transformació urbanística i social de la zona, i l’evolució d’un conjunt d’institucions sanitàries, de recerca i docència que afronta importants reptes de futur.

La mostra compta amb una versió web i l’ha liderat l’IDIBELL amb el suport de l’Ajuntament de L’Hospitalet i de TMB, i amb la col·laboració de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Institut Català d’Oncologia, la Universitat de Barcelona i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). La idea gràfica i conceptualització ha anat a càrrec de l’estudi Brama.

Innovació i investigació: motors de canvi a Bellvitge

Bellvitge, a la recerca del futur posa en valor el paper transformador del Campus de Salut de Bellvitge, un ecosistema on conflueixen assistència, recerca i docència, i que ha estat motor de canvi per al barri, L’Hospitalet i el conjunt del país. El relat arrenca amb el naixement del barri de Bellvitge, construït a partir de 1964 en un espai fins aleshores agrícola del Delta del Llobregat per acollir part del gran volum de població arribada a Catalunya durant el període 1950–1970. La ràpida expansió del barri i l’embranzida del moviment veïnal van forjar un territori cohesionat, amb un fort sentiment de pertinença, que esdevindria l’escenari on s’alçarien grans equipaments sanitaris. 

Des de la creació, el 1972, de l’Hospital Universitari de Bellvitge, el territori ha viscut una evolució marcada per l’impuls científic, la millora de les comunicacions —amb l’arribada del Metro el 1989— i la consolidació d’institucions clau com l’Institut Català d’Oncologia, la Universitat de Barcelona i l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL). La mostra repassa episodis destacats d’aquesta trajectòria, des del primer trasplantament de fetge de l’estat fins als avenços que avui situen Bellvitge al capdavant de la recerca biomèdica.

L’exposició també ofereix una mirada cap al futur amb el Bioclúster d’Innovació i Salut, un projecte estratègic que convertirà la zona en un dels hubs biomèdics més important del sud d’Europa, capaç d’atreure talent, generar nous projectes científics i crear fins a 50.000 llocs de treball. 

El programa Aquí Catalunya de la Cadena SER, en directe des de Bellvitge

Coincidint amb la presentació de l’exposició Bellvitge, a la recerca del futur, el programa de ràdio Aquí Catalunya, de la Cadena SER, s’ha emès en directe des del Campus de Salut Bellvitge. El magazín ha entrevistat el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, l’alcalde de L’Hospitalet, David Quirós, la Dra. Cristina Capdevila, directora de l’Hospital i el Dr. Gabriel Capellà, director de l’IDIBELL. Després, diversos professionals del Campus han explicat en antena la recerca en salut que desenvolupen a Bellvitge, amb un impacte clar en els pacients.

Darrera modificació
12.12.2025
Tema
Transport
  • Altres temesHistòriaConceptesCulturalHistòricInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsHospital de BellvitgeServeiL1Anys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Milo J al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació pla bus 2026-2030 / Foto: GUILLERMO CRUZ (TMB)

Barcelona millora i reforça el servei de bus amb més oferta, més intermodalitat, i una flota més sostenible

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als dos concerts de Fito & Fitipaldis al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Validació amb la targeta de plàstic de la T-mobilitat / Foto: ATM

Entren en vigor les tarifes del transport públic per al 2026 amb la bonificació del 50% per a la T-usual i la T-jove

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatge de l'entrevista / Font:  programa "Bon dia, Barcelona" Betevé

El programa "Bon dia, Barcelona" de Betevé entrevista a Xavier Flores

En xarxa
Third-party content
Imatge
La pantalla de gran format de Global al vestíbul d'Universitat L2 / Foto: Global

La xarxa del metro de Barcelona estrena quatre noves pantalles de gran format

Empresa
Imatge de la jornada de l'exposició de trens restaurats / Font: Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats tanca amb gairebé 93.000 visitants

Cultura i Oci
Imatge
Imatges de la Cavalcada 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els busos de TMB, presents en la Cavalcada de Reis

Cultura i Oci
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons