Header Top menu
Entra en funcionament la nova línia X2 que connecta El Prat de Llobregat i Barcelona de manera més ràpida i directa
El nou traçat escurça el temps de trajecte de l'antiga línia 165 en uns 5 minuts i passa a funcionar tots els dies de la setmana
Avui, dimarts 1 d’octubre, s’ha posat en funcionament la nova línia X2-Pratexpres que uneix el municipi del Prat de Llobregat amb la ciutat de Barcelona d’una manera més ràpida i directa. Aquesta nova línia, que ja va ser presentada el passat 17 de setembre, millora les prestacions de la línia 165, que fins ara cobria aquest trajecte i que amb la nova reestructuració ha quedat substituïda definitivament.
La nova X2 funcionarà també els caps de setmana i festius, donant servei de dilluns a diumenge de manera ininterrompuda. El nou traçat escurça el temps de trajecte en uns 5 minuts, gràcies a un recorregut més recte i que permet connectar els dos municipis en 25 minuts. Amb aquestes condicions la nova línia X2 aconsegueix velocitats comercials més altes, superant els 20 quilòmetres per hora i incrementant així un 5% la velocitat respecte a la desapareguda 165 i convertint-se en una de les línies més ràpides de TMB.
Nou recorregut
La nova línia X2 enllaça la plaça d’Espanya amb la zona de l’avinguda Remolar del Prat de Llobregat. Respecte a la línia 165 s’han suprimit algunes parades per deixar el nou recorregut de la X2 en 20 parades. La línia funciona en horari de 5:10 h a 22:30 h en laborable, entre les 6:10 h i les 21:50 h en dissabtes, i des de les 7:10 h fins a les 21:50 en festius. Els horaris també suposen una millora respecte a l’antiga línia 165 que només circulava de dilluns a divendres.
Pel que fa a la flota, els busos de la X2 són de gas natural en un inici i s’aniran incorporant elèctrics durant el 2025. L’Ajuntament del Prat ha finançat la compra d’aquests cinc autobusos aportant un milió d’euros provinent de fons Next Generation, concedits pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia. Concretament, aquesta ajuda està inclosa en el "Programa d'ajudes a municipis per la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà".
Les noves parades de la X2, s'han ubicat dins dels eixos de l'avinguda del Remolar i avinguda de la Verge de Montserrat respectant les equidistàncies i els àmbits de parada de la línia 165 i apropant les àrees d'intercanvi amb Metro L9 (<M> Cèntric i <M> les Moreres). En canvi, el bus deixa de circular pels carrers Lleida, Coronel St. Feliu, Gaiter del Llobregat i carretera de la Marina.
Segona experiència amb les línies exprés
La nova X2 se suma a una altra línia exprés ja existent, la X1, posada en marxa per TMB el desembre de 2021 i que cobreix el trajecte entre la plaça de Francesc Macià i Glòries. Aquesta línia ofereix des de la seva creació un servei àgil per enllaçar aquests dos punts amb el servei que ofereix el TRAM. A més, compta amb la característica que tota la flota de la línia està formada per vehicles d’hidrogen el que significa un pas més en l’aposta de TMB per les zero emissions.
La línia ha anat evolucionant des de la seva posada en marxa i ara està formada per 8 parades tant en sentit Glòries com Francesc Macià. Pel que fa als usuaris, aquests han anat en augment des de la posada en servei de la línia. L’any 2022 es van registrar 752.112 validacions, mentre que el 2023, se n’han registrat 920.536 (un 22% més). Les línies XPRESBus tenen una identificació i un color diferent de la resta de línies, de color negre.