Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La demanda de les xarxes de transport de TMB el 2020 acusa l’efecte de la pandèmia
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.01.2021
Redacció

La demanda de les xarxes de transport de TMB el 2020 acusa l’efecte de la pandèmia

Imatge
Passadís de l'intercanviador de Diagonal el 2020 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passadís de l'intercanviador de Diagonal el 2020 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Passadís de l'intercanviador de Diagonal el 2020 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passadís de l'intercanviador de Diagonal el 2020 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’any passat el metro va registrar 218 milions de validacions, un 47% menys, mentre que el passatge dels autobusos es va reduir un 45% fins als 115 milions.

El metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van tancar el 2020 amb la demanda més baixa de les últimes dècades, com a conseqüència de la crisi sanitària desencadenada el més de març i les mesures per contenir la propagació del coronavirus. En conjunt van registrar 333 milions de validacions, un 46,5% menys que el 2019, quan van assolir el màxim històric de 623 milions.

El 2020 va començar amb signes positius per al transport públic a l’àrea de Barcelona. Fins al febrer, el passatge creixia el 2,5%. La cosa va canviar a partir del març amb els confinaments, la desocupació, el teletreball i l’absència de visitants, sense obviar l’estigmatització dels mitjans col·lectius com a escenari de contagis a pesar de la implantació generalitzada de mesures de prevenció i higiene.

Aíxi, en l’acumulat de l’any la xarxa de metro va registrar 217,9 milions de validacions, el 47,1% menys que el 2019, una dada excepcionalment baixa. També els autobusos de TMB van marcar un mínim amb 115,1 milions de validacions, el 45,5% menys. Els transports d’oci van deixar de funcionar el març per la qual cosa el seu recompte es redueix al passatge transportat pel Barcelona Bus Turístic els primers 75 dies de l’any, equivalent a uns 389.000 viatges. Això fa un total de 333,4 milions.

Imatge
Infografia amb l'evolució de la demanda de les xarxes de TMB

Servei essencial i sense interrupció

En total es van fer uns 294 milions de viatges menys a les xarxes de TMB en un any en què el principal repte va ser mantenir en funcionament les xarxes de transport col·lectiu com a servei essencial en totes les etapes de la crisi per fer possible la mobilitat necessària amb les màximes garanties de seguretat.

Els resultats de TMB estan en la línia dels del conjunt del sistema de transport de la regió metropolitana, en què es van comptabilitzar 565 milions de viatges, un 46,6% menys, segons ha informat l’Autoritat del Transport Metropolità en un comunicat, i són semblants als d’operadors d’altres territoris com Metro de Madrid (-49%), EMT (autobusos urbans) de Madrid (-46%), Metrovalencia (-46,7%), Metro de Granada (-49%) i Metro de Bilbao (-39%).

Les perspectives de recuperació de la demanda per al 2021 estan vinculades a l’evolució de les restriccions d’activitat i de mobilitat. Per la seva banda, les administracions i els operadors de transport s’han adaptat a la situació excepcional causada per la pandèmia, reforçant i certificant els seus protocols de seguretat i higiene, millorant els sistemes de ventilació, mantenint l’oferta habitual, instal·lant mampares als autobusos, comunicant les obligacions, recomanacions i indicacions per garantir la seguretat de les persones usuàries: obligatorietat de la mascareta, aplicació de gels hidroalcohòlics, evitar aglomeracions, indicacions de no menjar, beure ni parlar, entre d’altres.

Darrera modificació
21.01.2021
Tema
Transport
  • Conceptes#covid19DemandaInstitucionsATMTMBAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport

Últimes notícies

Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons