Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona Vol Que 8 de Cada 10 Desplaçaments L'any 2024 Es Facin Amb Mitjans Sostenibles
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.09.2020
Carme Becerra

Barcelona vol que 8 de cada 10 desplaçaments l'any 2024 es facin amb mitjans sostenibles

Imatge
Sessió del Pacte per la Mobilitat en què es va presentar el PMU 2024 / Foto: Ajuntament de Barcelona
Sessió del Pacte per la Mobilitat en què es va presentar el PMU 2024 / Foto: Ajuntament de Barcelona
< >Sessió del Pacte per la Mobilitat en què es va presentar el PMU 2024 / Foto: Ajuntament de Barcelona
Sessió del Pacte per la Mobilitat en què es va presentar el PMU 2024 / Foto: Ajuntament de Barcelona

El Pla de Mobilitat Urbana pretén aconseguir que l'ús del transport públic passi del 37,33% actual a una quota del 41,25% en quatre anys.

Arribar a les xifres més altes assolides fins ara quant a desplaçaments realitzats amb mitjans sostenibles. Aquesta és la fita que es marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 que va presentar ahir el govern de l'Ajuntament de Barcelona. A la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat (que integren prop de cent entitats) es van revelar els eixos bàsics del PMU.

L'aspiració del govern municipal és incrementar els percentatges de desplaçaments amb modes actius (transport públic, anar a peu i en bicicleta), fins que arribin a sumar més del 80% del total, alhora que disminueix l'ús del vehicle privat.  

El transport públic, primera opció

Dintre d'aquest repartiment, el gruix dels trasllats dels barcelonins es faria en transport públic, que passaria del 37,33% actual al 41,25%. El seguirien els desplaçaments a peu (pujant des del 34,35% actual fins al 35,27% de la quota modal) i s'hi sumarien els que es realitzen en bicicleta (la intenció és que arribin al 5%, en comptes del 2,28% que registren en aquests moments).

I mentre s’albira que la suma d'aquestes modalitats se situï a prop del 82% de la mobilitat total, també es pretén baixar la quota dels viatges en vehicle privat (del 26,04% al 18,48%).

Més carrils bus i altres mesures

El pla fixa cinc grans àmbits (mobilitat segura, sostenible, saludable, equitativa i mobilitat intel·ligent) i quatre reptes principals: garantir el dret a la mobilitat, vetllar per la salut i la seguretat de les persones, contribuir a la recuperació de l'activitat econòmica i comercial, combatre la crisi climàtica i millorar la qualitat de l'aire.

Algunes de les mesures proposades per aconseguir els objectius establerts en l'àmbit del transport públic són l'extensió dels carrils bus de connexió a l'àmbit metropolità; la construcció d'estacions intermodals de bus i ferroviàries (Sants i la Sagrera); la construcció de 70 nous km de carrils bus; l'extensió del bus a demanda o assolir la màxima accessibilitat, comoditat i seguretat al metro.

El document presentat ahir se seguirà treballant durant les properes setmanes per aconseguir el màxim consens abans de dur-lo a aprovació inicial. Per saber-ne més detalls, podeu consultar la nota de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació
23.09.2020
Tema
Transport
  • ConceptesMedi ambientMobilitatInstitucionsAjuntamentLlocsBarcelonaAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Rawayana al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert del trio Hijos de la Ruina al Palau Sant Jordi

Transport
Un tren s'atura a l'estació Clot de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

Finalitzen les obres de millora de l’accessibilitat de l’intercanviador de Clot (L1 i L2)

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Twice al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat
Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
La nova exposició "Naturalment Metropolitans" a l'Espai Mercè Sala / Foto: AMB

L’Espai Mercè Sala acull l’exposició “Naturalment Metropolitans”, una mirada al valor ambiental i social de la xarxa de parcs de l’AMB

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons