Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El funicular de Montjuïc quedarà fora de servei a partir del 20 d’octubre i durant 5 mesos per obres al col·lector d’aigües de Vila i Vilà
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.10.2025
Premsa TMB

El funicular de Montjuïc quedarà fora de servei a partir del 20 d’octubre i durant 5 mesos per obres al col·lector d’aigües de Vila i Vilà

TMB habilitarà un servei de bus llançadora entre l’avinguda Paral·lel i la base del telefèric de Montjuïc que cobrirà el tram afectat

Imatge
Funicular tall col·lector. /Foto: TMB
Funicular tall col·lector. /Foto: TMB
< >Funicular tall col·lector. /Foto: TMB

El funicular de Montjuïc es veu obligat a aturar el seu funcionament a partir del proper 20 d’octubre i durant 5 mesos per les obres del col·lector d’aigües de Vila i Vilà, que afecten les seves instal·lacions. Aquest mitjà de transport, que uneix l’avinguda Paral·lel amb el peu del telefèric de Montjuïc, transporta diàriament més de 3.000 viatgers i ara serà substituït per un bus llançadora mentre duren aquestes feines que comporten importants afectacions a la mobilitat al barri del Poble-sec i a Montjuïc.

Les obres del col·lector, una de les principals infraestructures dins del Pla Clima i executades per l’Ajuntament de Barcelona, són necessàries per a la millora del sistema de drenatge dels carrers Paral·lel – Ronda Sant Pau – Vilà i Vilà.  La col·locació del tub del col·lector implica la demolició d’un tram del passadís d’accés al funicular des de l’estació de metro de Paral·lel de l’L2 i l’L3, i el desviament de la majoria de serveis existents, cosa que farà inviable l’accés de passatgers al funicular. Quan el tub s’hagi col·locat, es refarà el passadís i es reubicaran els serveis. 

El tall causat per les obres del col·lector serviran també per efectuar els treballs de manteniment anuals del funicular, que cada any obliguen a tallar el servei durant un mes.

Servei Bus llançadora i línia regular 150

Des de TMB s’habilitarà un servei especial substitutori de bus llançadora que enllaçarà l’Avinguda Paral·lel amb el peu del Funicular, fent el seu recorregut d’anada per l’avinguda Miramar i unint de la manera més directa possible les dues estacions del funicular. Pel que fa a la tornada, el bus encararà l’avinguda de l’estadi i baixarà pel Passeig de Santa Madrona i el carrer Lleida, per tornar a encarar l’avinguda Paral·lel. 

El servei llançadora funcionarà amb el mateix horari que la instal·lació afectada (de dilluns a divendres, de 7.30 a 20 h, i dissabtes, diumenges i festius, de 9 a 20 h). Les parades del bus estaran degudament senyalitzades i hi haurà personal que informarà als usuaris de la ubicació de la parada del bus especial.  

En feiners l’interval de pas serà de 7-8 minuts de 7:30 a 15:00 ( amb 4 busos) i de 10-12 minuts de 15:00 a 20:00 (amb 3 busos). Els dissabtes i festius circularan 3 busos amb un interval de pas de 10-12 minuts.

De la mateixa manera, TMB recomana la línia regular de bus 150 que circula entre la plaça Espanya i el Castell de Montjuïc. Aquesta línia disposa d’una parada a l’Avinguda Miramar/Estació del Funicular, punt d’arribada del funicular. L’horari de funcionament és de dilluns a diumenge de 7:00 a 21:00.

Modificació del recorregut del bus de barri 121

El tall de Nou de la Rambla amb Vila i Vilà obligarà a efectuar desviaments de la circulació, que es realitzarà per Piquer i en sentit Besòs per Fontrodona, que canviarà de sentit entre aquest carrer i l’avinguda del Paral·lel. Els canvis de mobilitat implicaran també canvis en l’itinerari del bus de barri de TMB 121. En lloc de baixar per Nou de la Rambla fins a Paral·lel, farà el seu recorregut pel passeig de Montjuïc i Palaudàries, per reprendre l’itinerari habitual per Paral·lel i Puig i Xoriguer, on té l’estació d’origen i destí, per tornar a baixar per Palaudàries i agafar Paral·lel en sentit muntanya per seguir el recorregut cap a la ronda de Sant Pau.

Imatge
Bus alternatiu pel tall del funicular. /Foto: TMB
Tema
Transport
  • ConceptesAtenció al clientObresInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsMontjuïcServeiFunicularAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Bus alternatiu pel tall del funicular. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (256.3 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (275.53 KB)
Funicular tall col·lector. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (50.89 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Lady Gaga al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Pecos al Palau Sant Jordi

Transport
Parada del servei especial de bus al Palau Sant Jordi / Foto: Arxiu TMB

Transport públic per al concert de Vanesa Martín al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Membres del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona han participat en un taller sobre com viatjar segurs en bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB i la Guàrdia Urbana imparteixen un taller per a gent gran sobre com viatjar segurs en bus

Societat
Imatge
Acte de presentació de la samarreta del 125è aniversari del RCD Espanyol. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L'estació Universitat acull la presentació de la samarreta commemorativa del 125è aniversari del RCD Espanyol

Societat
Un moment de la primera visita a Correus oberta al públic / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons