Header Top menu
Barcelona prepara l'espai públic per a la mobilitat que vindrà després del confinament
Es preveuen 17 actuacions a curt termini de millora i ampliació dels carrils reservats perquè els autobusos progressin en velocitat comercial.
Abans que comenci el desconfinament progressiu, en la pròxima etapa de l'emergència sanitària per la Covid-19, l'Ajuntament de Barcelona ha elaborat un pla amb mesures per garantir que la ciutadania pugui moure's en les millors condicions de seguretat possibles i amb preferència pels modes col·lectius, sostenibles i no contaminants de transport.
Entre les mesures, que seran presentades al pròxim plenari, hi ha 17 actuacions urgents de millora a la xarxa de carril bus, perquè els autobusos tinguin més prioritat, incrementin la velocitat comercial i siguin més competitius davant del vehicle privat. La majoria de les accions es faran en itineraris de les línies de la nova xarxa de bus, amb èmfasei especial a la V7, la V15 i la V27.
En uns casos se segregarà el carril reservat amb elements físics per protegir-lo de la invasió d'altres vehicles i en d'altres es delimitaran nous trams de carril (a la Via Augusta, al carrer Espronceda i al passeig Garcia Faria) o bé es modificarà l'existent (el de Via Favència entre Artesania i Karl Marx). També s'ha previst una intensificació del control de la indisciplina en els carrils bus.
Per garantir la seguretat en els desplaçaments a peu, es guanyaran 12 quilòmetres de carrer, amb una superfície de 30.000 metres quadrats, per a ús dels vianants a l'avinguda Diagonal, la Gran Via, la Via Laietana i els carrers de Consell de Cent, Rocafort i Girona. Per fomentar els desplaçaments en bicicleta, es posaran en servei 21 quilòmetres de corredors bici en una desena de vies de la ciutat.
Més informació a la nota de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.
- Conceptes#covid19MobilitatInfraestructuraCarril busInstitucionsAjuntamentLlocsBarcelonaServeiBusAnys2020