Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Així avancen les obres de revisió i rehabilitació del funicular de Montjuïc
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.02.2019
Oriol Pàmies

Així avancen les obres de revisió i rehabilitació del funicular de Montjuïc

Imatge
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)

Hem visitat les estacions de Parc de Montjuïc i Paral·lel, tancades des del novembre passat, i hem vist que s'ha fet molta feina a la plataforma de via, la sala de màquines i la de contrapesos.

Les portes estan tancades, però l’activitat és intensa al funicular de Montjuïc. Quan s’ha superat la meitat del temps previst per a l’aturada tècnica extraordinària, iniciada el 5 de novembre, els operaris treballen en la plataforma de via, on s'està renovant la via i les seves fixacions. A les estacions s'han substituït l'estructura metàl·lica de sustentació de les vies i els seus fonaments. En paral·lel, també avancen les obres de rehabilitació de les dues estacions.

D’acord amb la normativa del transport per cable, el Funicular està sotmès a un règim estricte de manteniment preventiu que inclou revisions anuals i grans revisions de més profunditat en funció del temps de servei. La primera gran revisió s’està realitzant amb motiu d’haver superat les 22.500 hores de funcionament des del 1992, i les actuacions que comporta són de tanta profunditat que s’han dividit en dues parts per minimitzar-ne l’impacte.

En la primera part, el 2015-2016, es van renovar totalment els trens i el sistema de comandament de la instal·lació. En la segona, que s’allargarà fins a l’abril, l’atenció se centra en la sala de màquines, la sala de contrapesos i la plataforma de via.

Nou mur de contenció

Sobre el terreny es veu la feina feta. La totalitat de les vies al llarg dels 760 metres de recorregut s’han desmuntat i s'han renovat en totes les zones de desgast. També s’ha enderrocat un antic mur de contenció per tornar-lo a aixecar amb un nou perfil. El fossat de l’estació de Paral·lel ja està llest i ara es treballa al de Parc de Montjuïc.

Pel que fa a la sala de màquines, es veu mig buida perquè els dos motors elèctrics, ja revisats, estan emmagatzemats a l’espera de les operacions finals de muntatge, mentre que el reductor ha viatjat a Bèlgica perquè el posi a punt l’empresa fabricant.

Les operacions d'una gran revisió comporten el desmuntatge complet de tots els elements de seguretat de la instal·lació, substituir equips per envelliment tecnològic i fer reparacions i actualitzacions en la infraestructura de la instal·lació (murs, paraments…). Abans de la posada en servei, caldrà realitzar un rodatge en buit (marxa en blanc), proves a plena càrrega i proves de marxa conjuntament amb l'administració competent en matèria de transport per cable.

La següent gran revisió del Funicular es durà a terme d’aquí 15 anys o quan hagi acumulat 15.000 hores més de servei.

Posada al dia de les estacions

Al mateix temps, des del gener s’està executant la rehabilitació integral de les dues estacions, Paral·lel i Parc de Montjuïc. Es remodela completament l’arquitectura de les andanes, passadissos, escales i dependències, inclosa la substitució de paraments verticals i horitzontals, retirada de falsos sostres, millora dels drenatges, actualització de la instal·lació elèctrica, pintura i senyalètica. També se substitueix la il·luminació existent per LED, es canvia la línia de peatge de l’estació superior i s’adeqüen les instal·lacions a la normativa de protecció civil.

Aquesta obra, de 20 mesos de durada, continuarà executant-se quan el Funicular torni a estar en servei, moment en què els treballs es concentraran a les nits i en zones fora del trànsit de passatgers.

Imatge
Fossat de l'estació de Paral·lel / Foto: Pep Herrero (TMB)

Retirada del paviment i els aplacats del passadís de Paral·lel / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
18.02.2019
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentObresInfraestructuraEstacióInstal·lacióViesInstitucionsTMBLlocsMiramarMontjuïcParal·lelServeiFunicularAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons