Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Així Avancen Les Obres de Revisió i Rehabilitació del Funicular de Montjuïc
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.02.2019
Oriol Pàmies

Així avancen les obres de revisió i rehabilitació del funicular de Montjuïc

Imatge
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)

Hem visitat les estacions de Parc de Montjuïc i Paral·lel, tancades des del novembre passat, i hem vist que s'ha fet molta feina a la plataforma de via, la sala de màquines i la de contrapesos.

Les portes estan tancades, però l’activitat és intensa al funicular de Montjuïc. Quan s’ha superat la meitat del temps previst per a l’aturada tècnica extraordinària, iniciada el 5 de novembre, els operaris treballen en la plataforma de via, on s'està renovant la via i les seves fixacions. A les estacions s'han substituït l'estructura metàl·lica de sustentació de les vies i els seus fonaments. En paral·lel, també avancen les obres de rehabilitació de les dues estacions.

D’acord amb la normativa del transport per cable, el Funicular està sotmès a un règim estricte de manteniment preventiu que inclou revisions anuals i grans revisions de més profunditat en funció del temps de servei. La primera gran revisió s’està realitzant amb motiu d’haver superat les 22.500 hores de funcionament des del 1992, i les actuacions que comporta són de tanta profunditat que s’han dividit en dues parts per minimitzar-ne l’impacte.

En la primera part, el 2015-2016, es van renovar totalment els trens i el sistema de comandament de la instal·lació. En la segona, que s’allargarà fins a l’abril, l’atenció se centra en la sala de màquines, la sala de contrapesos i la plataforma de via.

Nou mur de contenció

Sobre el terreny es veu la feina feta. La totalitat de les vies al llarg dels 760 metres de recorregut s’han desmuntat i s'han renovat en totes les zones de desgast. També s’ha enderrocat un antic mur de contenció per tornar-lo a aixecar amb un nou perfil. El fossat de l’estació de Paral·lel ja està llest i ara es treballa al de Parc de Montjuïc.

Pel que fa a la sala de màquines, es veu mig buida perquè els dos motors elèctrics, ja revisats, estan emmagatzemats a l’espera de les operacions finals de muntatge, mentre que el reductor ha viatjat a Bèlgica perquè el posi a punt l’empresa fabricant.

Les operacions d'una gran revisió comporten el desmuntatge complet de tots els elements de seguretat de la instal·lació, substituir equips per envelliment tecnològic i fer reparacions i actualitzacions en la infraestructura de la instal·lació (murs, paraments…). Abans de la posada en servei, caldrà realitzar un rodatge en buit (marxa en blanc), proves a plena càrrega i proves de marxa conjuntament amb l'administració competent en matèria de transport per cable.

La següent gran revisió del Funicular es durà a terme d’aquí 15 anys o quan hagi acumulat 15.000 hores més de servei.

Posada al dia de les estacions

Al mateix temps, des del gener s’està executant la rehabilitació integral de les dues estacions, Paral·lel i Parc de Montjuïc. Es remodela completament l’arquitectura de les andanes, passadissos, escales i dependències, inclosa la substitució de paraments verticals i horitzontals, retirada de falsos sostres, millora dels drenatges, actualització de la instal·lació elèctrica, pintura i senyalètica. També se substitueix la il·luminació existent per LED, es canvia la línia de peatge de l’estació superior i s’adeqüen les instal·lacions a la normativa de protecció civil.

Aquesta obra, de 20 mesos de durada, continuarà executant-se quan el Funicular torni a estar en servei, moment en què els treballs es concentraran a les nits i en zones fora del trànsit de passatgers.

Imatge
Fossat de l'estació de Paral·lel / Foto: Pep Herrero (TMB)

Retirada del paviment i els aplacats del passadís de Paral·lel / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
18.02.2019
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentObresInfraestructuraEstacióInstal·lacióViesInstitucionsTMBLlocsMiramarMontjuïcParal·lelServeiFunicularAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Presentació a Montcada i Reixac dels propers canvis a la línia 155 de bus / Font: Ajuntament de Montcada i Reixac

Dues noves línies de bus de proximitat substitueixen a l’actual línia 155 a Montcada i Reixac

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Katy Perry al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Leiva al Palau Sant Jordi

Transport
Parada 959 amb BusPas / Foto:  Ajuntament de Barcelona

En marxa una prova pilot de parades de bus intel·ligents per millorar el servei

Transport

Últimes notícies

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
L'estand de TMB al Tomorrow Mobility 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB explica la seva aposta per la mobilitat sostenible en l'edició 2025 del Tomorrow Mobility World Congress

Empresa
Imatge
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB

Fa 40 anys la línia 3 de metro s’allargava de Lesseps a Montbau

Història
Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons