Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Així avancen les obres de revisió i rehabilitació del funicular de Montjuïc
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.02.2019
Oriol Pàmies

Així avancen les obres de revisió i rehabilitació del funicular de Montjuïc

Imatge
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)
Treballs a la plataforma de via des de l'estació superior / Foto: Pep Herrero (TMB)

Hem visitat les estacions de Parc de Montjuïc i Paral·lel, tancades des del novembre passat, i hem vist que s'ha fet molta feina a la plataforma de via, la sala de màquines i la de contrapesos.

Les portes estan tancades, però l’activitat és intensa al funicular de Montjuïc. Quan s’ha superat la meitat del temps previst per a l’aturada tècnica extraordinària, iniciada el 5 de novembre, els operaris treballen en la plataforma de via, on s'està renovant la via i les seves fixacions. A les estacions s'han substituït l'estructura metàl·lica de sustentació de les vies i els seus fonaments. En paral·lel, també avancen les obres de rehabilitació de les dues estacions.

D’acord amb la normativa del transport per cable, el Funicular està sotmès a un règim estricte de manteniment preventiu que inclou revisions anuals i grans revisions de més profunditat en funció del temps de servei. La primera gran revisió s’està realitzant amb motiu d’haver superat les 22.500 hores de funcionament des del 1992, i les actuacions que comporta són de tanta profunditat que s’han dividit en dues parts per minimitzar-ne l’impacte.

En la primera part, el 2015-2016, es van renovar totalment els trens i el sistema de comandament de la instal·lació. En la segona, que s’allargarà fins a l’abril, l’atenció se centra en la sala de màquines, la sala de contrapesos i la plataforma de via.

Nou mur de contenció

Sobre el terreny es veu la feina feta. La totalitat de les vies al llarg dels 760 metres de recorregut s’han desmuntat i s'han renovat en totes les zones de desgast. També s’ha enderrocat un antic mur de contenció per tornar-lo a aixecar amb un nou perfil. El fossat de l’estació de Paral·lel ja està llest i ara es treballa al de Parc de Montjuïc.

Pel que fa a la sala de màquines, es veu mig buida perquè els dos motors elèctrics, ja revisats, estan emmagatzemats a l’espera de les operacions finals de muntatge, mentre que el reductor ha viatjat a Bèlgica perquè el posi a punt l’empresa fabricant.

Les operacions d'una gran revisió comporten el desmuntatge complet de tots els elements de seguretat de la instal·lació, substituir equips per envelliment tecnològic i fer reparacions i actualitzacions en la infraestructura de la instal·lació (murs, paraments…). Abans de la posada en servei, caldrà realitzar un rodatge en buit (marxa en blanc), proves a plena càrrega i proves de marxa conjuntament amb l'administració competent en matèria de transport per cable.

La següent gran revisió del Funicular es durà a terme d’aquí 15 anys o quan hagi acumulat 15.000 hores més de servei.

Posada al dia de les estacions

Al mateix temps, des del gener s’està executant la rehabilitació integral de les dues estacions, Paral·lel i Parc de Montjuïc. Es remodela completament l’arquitectura de les andanes, passadissos, escales i dependències, inclosa la substitució de paraments verticals i horitzontals, retirada de falsos sostres, millora dels drenatges, actualització de la instal·lació elèctrica, pintura i senyalètica. També se substitueix la il·luminació existent per LED, es canvia la línia de peatge de l’estació superior i s’adeqüen les instal·lacions a la normativa de protecció civil.

Aquesta obra, de 20 mesos de durada, continuarà executant-se quan el Funicular torni a estar en servei, moment en què els treballs es concentraran a les nits i en zones fora del trànsit de passatgers.

Imatge
Fossat de l'estació de Paral·lel / Foto: Pep Herrero (TMB)

Retirada del paviment i els aplacats del passadís de Paral·lel / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
18.02.2019
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentObresInfraestructuraEstacióInstal·lacióViesInstitucionsTMBLlocsMiramarMontjuïcParal·lelServeiFunicularAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons