Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Torre Baró dona la benvinguda al Nadal amb llums dedicades a la pel·lícula "El 47"
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.12.2024
Redacció

Torre Baró dona la benvinguda al Nadal amb llums dedicades a la pel·lícula "El 47"

Imatge
Panell limínic de parada de bus / Foto: Xavi Ariza
Panell limínic de parada de bus / Foto: Xavi Ariza
< >Panell limínic de parada de bus / Foto: Xavi Ariza

✨ Torre Baró fa l’encesa simbòlica dels llums de Nadal dedicats a la pel·lícula ‘El 47’https://t.co/G4sv7jz1Wt

— btv notícies (@btvnoticies) November 30, 2024

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Els veïns i veïnes de Torre Baró han dedicat les llums de Nadal d'enguany a Manolo Vital i a la pel·lícula 'El 47' perquè ha ajudat a donar visibilitat al barri.

S'han representat imatges com la de Manolo Vital i la seva dona, Carmen, el bus segrestat, una parada d'autobús o els dos galls de la cançó "Gallo Rojo, Gallo Negro" de la pel·lícula. En total són 13 plafons fets manualment amb tubs flexibles de led. Sota les llums han col·locat uns cartells en els quals s'explica què representa cada imatge per al barri.

'El 47' s'ha convertit en la pel·lícula catalana més vista a Espanya dels darrers 40 anys. La pel·lícula biogràfica explica la història de Manuel Vital, veí de Torre Baró, president de l’associació de veïns i conductor de bus de Transports de Barcelona (TB). El 7 de maig de l’any 1978, fart de l’aïllament i l’oblit que patien els habitants del seu barri ubicat a la perifèria de Barcelona -sense transport públic per connectar amb la ciutat- va segrestar el bus de la línia 47 que conduïa i el va portar fins a Torre Baró. Un acte de rebel·lia que va demostrar ser un catalitzador per al canvi, una lluita veïnal, de la classe treballadora que va ajudar a crear la Barcelona moderna de finals dels 70 i 80.

L’acció la va idear el mateix Vital i va comptar amb l’ajuda dels seus veïns i veïnes, que aquell 7 de maig van col·laborar de diferents maneres amb la iniciativa per aconseguir un mitjà de transport públic digne que els comuniqués amb la ciutat. Abans, en Manuel havia provat d’utilitzar mètodes més ortodoxes per derruir l’argument que les autoritats li repetien: era impossible que un bus pogués pujar pels estrets i empinats carrers de Torre Baró i arribés per l’únic accés que tenia la zona. La seva gesta va tenir èxit i va canviar la història dels seus veïns i veïnes i de tot un barri. 

Darrera modificació
02.12.2024
Tema
Societat
  • Altres temesHistòriaSocietatInstitucionsAltresServeiBusAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Punt lila del triangle lúdic del Poblenou. /Foto: Agnés Olivé (AJUNTAMENT DE BARCELONA)

El Punt Lila de l’estació de metro de Marina obrirà de manera continuada els caps de setmana fins al novembre del 2026

Societat

Últimes notícies

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons