Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. TMB s'afegeix al #GivingTuesdayNow amb dues iniciatives de compromís social
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.05.2020
Carme Becerra

TMB s'afegeix al #GivingTuesdayNow amb dues iniciatives de compromís social

Imatge
Media Name: giving_tuesday_opt.jpg
< >Media Name: giving_tuesday_opt.jpg
Media Name: giving_tuesday_opt.jpg

El moviment solidari global convida a fer del 5 de maig un dia de generositat per respondre a l'emergència causada per la Covid-19.

Per sumar-se a la iniciativa global que dedica el dimarts 5 de maig a unir esforços contra la pandèmia, TMB ha afegit al mapa mundial del #GivingTuesdayNow dues accions recents: la campanya Amor gegant per a la gent gran i els trasllats solidaris de malalts de Covid-19.

La primera de les dues activitats es va realitzar amb èxit junt amb el Gremi de Floristes de Catalunya, coincidint amb la diada de Sant Jordi. Va consistir a col·locar roses als seients reservats del metro i els autobusos, destinats a les persones amb dificultats de mobilitat. D'aquesta manera, s'homenatjava el col·lectiu més castigat per la Covid-19.

D'altra banda, el mapa mundial també recull els trasllats solidaris de malalts de coronavirus (des d'hospitals fins a espais de confinament) que s'estan portant a terme des de l'1 d'abril amb autobusos i conductors voluntaris de TMB (més de 200). El transport de persones afectades per la Covid-19 ha estat fruit de la col·laboració de la Fundació TMB i el Consorci Sanitari de Barcelona, Bombers de Barcelona i SEM.

Tothom pot participar-hi

La proposta original #GivingTuesday va néixer als Estats Units per dedicar a les donacions i la solidaritat un dia del mes de desembre, com a contrapartida a les dues jornades destinades a fomentar el consum previ al Nadal: el Black Friday i el Ciber Monday. Amb motiu de la pandèmia, s'ha afegit enguany el 5 de maig a les mostres de solidaritat mundials.

A Catalunya, aquest dia per donar (diners, temps, les gràcies...) té un punt de trobada al web GivingTuesday.cat. Allà tant les empreses com els particulars poden trobar causes socials a les quals donar suport, afegir les seves pròpies iniciatives, explicar la seva història de voluntariat, expressar un agraïment o ajudar a fer d'aquest 5 de maig un èxit difonent-ne la celebració. Animeu-vos-hi!

Darrera modificació
04.05.2020
Tema
Societat
  • Conceptes#covid19RSCInstitucionsAltresTMBLlocsBarcelonaAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Societat
Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content

Últimes notícies

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons