Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. TMB Participa En El Dispositiu D’acollida Dels Refugiats de La Guerra D’Ucraïna
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.03.2022
Redacció

TMB participa en el dispositiu d’acollida dels refugiats de la guerra d’Ucraïna

Imatge
Bandera d'Ucraïna / Foto: Pixabay
Bandera d'Ucraïna / Foto: Pixabay
< >Bandera d'Ucraïna / Foto: Pixabay

S’ha habilitat un servei d’autobusos llançadora des dels punts d’arribada a Barcelona i es distribueixen títols de transport en coordinació amb l’ATM i la Creu Roja. 

Davant l’emergència humanitària causada per la invasió d’Ucraïna per tropes russes, la Fundació TMB s'ha posat des del primer moment a disposició de la Creu Roja i dels departaments socials de l'Ajuntament de Barcelona i de les administracions que gestionen l'acollida dels refugiats per col·laborar en tot allò que estigui a les seves mans.

Fruit d'aquesta voluntat, avui es posa en marxa un servei d’autobusos llançadora per cobrir els desplaçaments de les persones que estan arribant a Barcelona, procedents d’Ucraïna o dels països fronterers, a través de l’estació de Sants i l'aeroport de Barcelona - El Prat. La majoria són dones i infants menors de 18 anys, i estan en trànsit cap a altres destinacions del territori.

Els autobusos seran conduïts per professionals voluntaris de TMB que pertanyen a Conductors Solidaris de Catalunya, una ONG formada majoritàriament per empleats i empleades de TMB. Aquesta iniciativa es mantindrà diàriament mentre sigui necessària, inclosos els caps de setmana.

D'altra banda, TMB i l'Autoritat del Transport Metropolità han facilitat a la Creu Roja títols de transport, que gestionen els seus equips d'acollida, per facilitar el trasllat dels refugiats que arriben a Barcelona en tren o en avió.

A més, TMB ha difós recomanacions a la plantilla sobre les vies disponibles per canalitzar la solidaritat cap a les víctimes de la guerra, que són les que han habilitat la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Conductors Solidaris de Catalunya, ONG especialitzada en el desenvolupament de combois d’ajuda humanitària, ha habilitat el compte ES29 2100 1019 6402 00148246 per a les aportacions econòmiques.

Darrera modificació
20.03.2022
Tema
Societat
  • ConceptesRSCInstitucionsAjuntamentAltresATMFundacióTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content
Imatge
Reunió del grup IBBG / Foto:  Pep Herrero (TMB)

Barcelona acull la trobada anual del grup IBBG de bus

Societat
Gallery
Exposició fotogràfica en memòria d'Ernest Lluch / Foto:  M. A. Cuartero (TMB)

TMB recorda la figura d’Ernest Lluch amb una exposició fotogràfica al metro

Societat

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons