Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Les Activitats del TMB Educa Recuperen La Normalitat Total Després de La Pandèmia
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.10.2022
Carme Becerra

Les activitats del TMB Educa recuperen la normalitat total després de la pandèmia

Imatge
El primer institut que participarà al TMB es mou per l'educació, durant la presentació dels tallers / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer institut que participarà al TMB es mou per l'educació, durant la presentació dels tallers / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >El primer institut que participarà al TMB es mou per l'educació, durant la presentació dels tallers / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Les visites de centres escolars han començat aquest setembre i a l’octubre s’ha iniciat el primer taller específic TMB es mou per l’educació.

La pandèmia va imposar un parèntesi obligat en gairebé totes les activitats de qualsevol sector. Les iniciatives incloses al programa TMB Educa, impulsat per la Fundació TMB, tampoc van ser una excepció. Tot i que en el darrer any s’ha retornat progressivament a l’activitat, és en aquest curs 2022-2023 que els projectes tornen a desenvolupar-se amb el ritme habitual.

Avui, 11 d’octubre, s’ha iniciat un dels projectes destacats del conjunt d’activitats que engloba el TMB Educa. Es tracta del primer dels tres tallers TMB es mou per l’educació que es portaran a terme al llarg dels pròxims mesos. En aquest cas, hi participen alumnes de l’Institut l’Alzina de Barcelona, i el programa es durà a terme des d’ara fins als volts de Nadal.

Prop de 3.000 visites escolars

El projecte TMB Educa va iniciar el curs el mes de setembre. Actualment, hi ha programades prop de 120 visites de centres educatius, fet que suposa que 3.000 infants i joves en edat escolar coneixeran les instal·lacions de la companyia i els valors de la mobilitat sostenible.

Les visites s’organitzen per a estudiants de diferents centres i nivells educatius per conèixer de prop la mobilitat a la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. TMB Educa ofereix un programa d’activitats de suport als centres per treballar, dins del currículum escolar, tots els aspectes relacionats amb els transports públics de l'entorn, així com per impulsar els valors socials, culturals i mediambientals associats.

Les visites acosten els alumnes a estacions de metro, cotxeres de bus, centres de control de metro i bus, el funicular i el telefèric de Montjuïc o els acompanyen en un passeig per la història del transport públic a la ciutat, guiats per monitors (professionals voluntaris de TMB amb formació).

Dins de l’entorn acadèmic, a més a més de les visites, es porten a terme diferents activitats com, per exemple, la col·laboració amb estudiants donant suport a la realització de projectes de final de carrera i de treballs de recerca. Així mateix, les persones grans tenen un espai dins del TMB Educa per ajudar-les a conèixer millor com utilitzar i aprofitar els avantatges del transport públic.

TMB es mou per l’educació

Els tallers que s’han iniciat aquest octubre formen part del projecte Enginy, que organitza el Consorci d’Educació de Barcelona. L’objectiu és treballar amb grups d’alumnat de 3r i 4t d’ESO en risc d'abandonament escolar per despertar-los interessos formatius i laborals.

En el cas de TMB, el grup de joves realitza 10 sessions durant les quals visiten diferents instal·lacions de la companyia per conèixer com funciona TMB i els diferents perfils professionals que hi treballen. L’objectiu és que puguin sentir-se atrets per desenvolupar el seu projecte de futur emmirallant-se en algun dels professionals amb els quals entrin en contacte.

A més de l’Institut l’Alzina, participaran en aquesta edició en el projecte Enginy a través de TMB l’Institut Milà i Fontanals i l’Institut Congrés, tots dos de Barcelona. Ara fa un any, es va celebrar una primera represa del ‘TMB es mou per l’educació’ amb dotze estudiants de l'Institut Josep Comas i Solà, de Barcelona.

Els tallers són possibles gràcies a la col·laboració voluntària de prop de cinquanta professionals de TMB (personal d'operacions de manteniment, d'enginyeria, d'arquitectura...) que han rebut una formació prèvia. Durant tot el taller, el contacte és molt proper i molts dels treballadors i treballadores comparteixen la seva experiència personal i laboral dins de la companyia.

En aquest enllaç, trobareu més informació sobre totes les característiques del TMB Educa.

Imatge
El TMB es mou per l'educació és una de les moltes activitats que inclou el projecte TMB Educa / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El TMB es mou per l'educació és una de les moltes activitats que inclou el projecte TMB Educa / Foto: Miguel Ángel Cuartero
>El TMB es mou per l'educació és una de les moltes activitats que inclou el projecte TMB Educa / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Darrera modificació
11.10.2022
Tema
Societat
  • ConceptesEducacióInstitucionsFundacióTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La canalla gaudint del conta-contes solidari a Badalona Pompeu Fabra / Foto: Miguel Àngel Cuartero

Conta-contes solidari al metro, una activitat del ‘Mou-te pel càncer infantil i acompanya’ns’

Societat
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content

Últimes notícies

Passatgers en un enllaç de metro / Foto: Pep Herrero (2008)

TMB tanca l’any de celebració del Centenari del metro amb nous rècords de passatge

Transport
Imatge
Plaça de Sants L5 /Foto: TMB

Adjudicades les obres d'adaptació de l'estació de l'L5 de plaça de Sants

Transport
Obres accessibilitat Pg Gràcia. /Foto: TMB

Finalitzen les obres de millora de l’accessibilitat a l’intercanviador de metro de Passeig de Gràcia

Transport
Panoràmica d'una edició anterior de l'espectacle de Cap d'Any / Foto: Ajuntament de Barcelona

Per Cap d’Any, el metro funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons