Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Tres estacions de metro mostren a les andanes el nivell d'ocupació dels pròxims trens
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.02.2020
Premsa TMB

Tres estacions de metro mostren a les andanes el nivell d'ocupació dels pròxims trens

Hospital Clínic, Entença i Sants Estació, de la línia 5, són el banc de proves d'una experiència de digitalització que busca augmentar el confort dels usuaris

Imatge
Noves pantalles d'informació dinàmica a l'estació d'Entença / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Noves pantalles d'informació dinàmica a l'estació d'Entença / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Noves pantalles d'informació dinàmica a l'estació d'Entença / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Noves pantalles d'informació dinàmica a l'estació d'Entença / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat avui a mostrar el nivell d’ocupació dels trens que arriben a tres estacions de la línia 5 de metro, gràcies a unes noves pantalles situades a les andanes que al seu torn reben informació dels sensors de càrrega instal·lats en els trens. Es tracta d’una prova pilot d’una aplicació pràctica de la digitalització del transport en benefici de l’usuari.

Metro de Barcelona obté un gran cabal de dades dels trens en circulació, part de les quals poden ser rellevants per als usuaris, a més de resultar molt útils per a la gestió diària del sistema. La sensorització dels trens, que ja és una realitat en les sèries més modernes, entre altres coses permet saber en temps real el nivell de càrrega individualitzat per a cadascun dels cinc cotxes, a partir de la posició de les suspensions.

Mitjançant un desenvolupament ad hoc, es transmet aquesta informació a les andanes perquè els usuaris coneguin la posició real del tren que arribarà i el nivell d’ocupació de cada cotxe, en una escala d’1 a 4. Així poden decidir si volen situar-se a l’andana per abordar la part del tren més buida, que sol ser el centre, o bé esperar un segon tren. Amb el sistema que TMB comença a implantar s’espera beneficiar l’usuari, perquè viatgi més còmodament, i alhora també millorar l’operació, que podrà optimitzar l’ocupació dels trens.

Tres estacions d’afluència mitjana-alta

La prova pilot es desenvolupa en tres estacions de la L5 (Cornellà Centre - Vall d’Hebron), perquè té tots els trens sensoritzats i és una de les línies de més demanda de la xarxa de metro. Les tres estacions s’han escollit entre les d’afluència mitjana-alta. En dues (Sants Estació i Hospital Clínic) les pantalles s’han afegit a les existents de leds, mentre que les de la tercera (Entença) les substitueixen i per tant s’hi mostra també el temps que falta per als dos pròxims trens. Així en cada estació es provaran variants del mateix sistema.

Totes les noves pantalles són de 37 polzades. A Sants Estació se n’han instal·lat sis de simples i a Hospital Clínic quatre de doble cara, igual que a Entença. Els textos hi apareixen en català, castellà i anglès.

La prova es realitza mitjançant una contractació externa per concurs amb un cost de 100.000 euros, comptant el desenvolupament del software, la instal·lació i el manteniment per dos anys. En aquest temps s'estudiarà fer-ne l’extensió a altres estacions de la xarxa.

Imatge
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, atenent els mitjans / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, atenent els mitjans / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsEntençaHospital ClínicSants EstacióServeiMetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, atenent els mitjans / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (60.66 KB)
Nota de premsa en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (166.5 KB)
Nota de prensa en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (165.08 KB)
Les pantalles mostren el nivell d'ocupació dels propers trens / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Les pantalles mostren el nivell d'ocupació dels propers trens / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (864.93 KB)
Hospital Clínic és una de les tres estacions de la L5 on s'ha iniciat la prova del projecte / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Hospital Clínic és una de les tres estacions de la L5 on s'ha iniciat la prova del projecte / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Descarrega l’arxiu (601.57 KB)
Les pantalles ajuden a l'usuari a escollir el tren amb menys ocupació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Les pantalles ajuden a l'usuari a escollir el tren amb menys ocupació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (793.04 KB)
Noves pantalles d'informació dinàmica a l'estació d'Entença / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Noves pantalles d'informació dinàmica a l'estació d'Entença / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (33.94 KB)

També et pot interessar...

  • Metro de Seül i Metro de Barcelona comparteixen avenços en digitalització

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

El bus turístic amb els jugadors del Barça cap a la plaça de les Drassanes / Foto: Twitter Canal Barça

Recomanacions de transport públic per a la celebració del títol de Lliga del Barça

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons