Header Top menu
TMB i MAN presenten els seus projectes de sostenibilitat i les proves del Lion's City 18E
Operadors i responsables institucionals han mantingut avui a Barcelona una trobada en la qual han conegut de primera mà els projectes d'energia verda que impulsa TMB en la seva flota d'autobusos i els reptes tecnològics de MAN, una de les principals companyies del món de fabricació de vehicles industrials
Barcelona ha estat avui escenari d'una jornada monogràfica organitzada per TMB i MAN al voltant de l'innovador autobús elèctric Lion's City 18E a la qual han assistit més de 40 directius i tècnics d'operadors com Vectalia, Moventis, Sagalés, Tusgsal, TEUS Sabadell, Soler i Sauret i TITSA ,, a més de l'amfitrió TMB, de l'Autoritat de l'Transport Metropolità, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i de ATUC.
La jornada ha consistit en una presentació de les proves del Lion's City 18E, que s'inicien aquest mes i en què Barcelona exerceix una vegada més com a referència de el sector, ja que és una de les dues úniques ciutats a Europa (l'altra, Colònia , a Alemanya) que verificarà el seu rendiment i adequació a el servei urbà. Els assistents han tingut ocasió de prendre contacte directe amb el vehicle i han visitat els punts de càrrega nocturna situats a la cotxera de Triangle, així com el Centre de Control de Bus.
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, que ha clausurat la jornada, ha situat la col·laboració amb MAN dins la línia de treball conjunt amb les empreses punteres compromeses amb la sostenibilitat. "La reconversió ambiental i l'adopció d'energies verdes són algunes de les nostres apostes per complir amb els objectius de desenvolupament sostenible", ha apuntat. I ha afegit: "A més de combatre la crisi climàtica, col·laborant amb la indústria podem combatre la crisi econòmica amb aquesta aposta pública per la inversió que reverteix en llocs de treball i en un impacte positiu molt important per al territori".
En la trobada, Rudi Kuchta, vicepresident i director de la unitat d'autobusos de MAN, ha explicat els projectes d'electrificació que tenen en marxa. Rudi Kuchta ha reafirmat l'aposta de MAN per l'energia elèctrica i ha anunciat que treballen perquè en un futur proper les bateries dels autobusos disposin d'un nivell d'autonomia de 400 km. També hi han assistit per part de MAN Bus & Truck Iberia el seu director general, Stéphane de Creisquer, Manuel Fraile, director comercial d'autobusos, i diversos directius i tècnics d'aquesta companyia.
Robustesa tecnològica
Per part de TMB, el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, ha destacat la proposta de MAN per "la seva capacitat de desenvolupament tecnològic, l'honestedat en la definició de la seva estratègia de futur i la robustesa tecnològica i seguretat". En la seva intervenció ha detallat els plans per a la implantació d'energies sostenibles per a la flota d'autobusos de Barcelona, que passen per l'electrificació progressiva, l'aposta per la pila d'hidrogen i l'experimentació amb el biogàs obtingut de residus. El conseller delegat de TMB s'ha compromès amb tots els operadors d'autobusos a compartir els resultats de les proves que TMB faci amb el Lion 's City "per avançar de manera eficient en el compromís del transport públic per la sostenibilitat".
A prova en línies d'alta demanda
L'autobús articulat Lion's City 18E destaca per la seva extensa autonomia i zero emissions. Es tracta del primer vehicle de 18 metres de longitud i gran capacitat que, gràcies a les innovacions tecnològiques introduïdes, és apte per desenvolupar una jornada de servei sense càrrega d'oportunitat (només necessita carregar les bateries durant la nit).
Segons les dades de fabricant, el Lion's City 18E disposa d'una autonomia de 200 quilòmetres en un recorregut mixt, i de fins a 270 en condicions favorables. Fins ara, els autobusos elèctrics articulats més eficients comercialitzats a Europa combinen la càrrega nocturna amb la càrrega d'oportunitat (durant el temps de descans en les parades terminals). L'eficiència descrita estalviaria la necessitat d'establir infraestructura de recàrrega ràpida.
L'autobús en proves circularà inicialment a la línia H16, en la qual presten servei d'altres busos elèctrics articulats. D'aquesta manera, es compararan les dades d'explotació i les prestacions. Més endavant, el MAN Lion's City 18E incorporarà a altres línies també d'elevada demanda de la xarxa de TMB.
Les proves amb el vehicle responen a la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l'automoció per desenvolupar i posar a punt vehicles nets que es demostrin comparables (en prestacions i costos totals) amb els autobusos de propulsió convencional. L'objectiu últim, contribuir a avançar en la qualitat ambiental, la salut de les persones i la prevenció del canvi climàtic.
- ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiBus