Header Top menu
TMB licita la restauració de trens històrics de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000 de metro en el marc del centenari
Els treballs permetran l’exposició d’aquests cinc models històrics durant la celebració del centenari de la inauguració de la primera línia de Ferrocarril Metropolità de Barcelona
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat la licitació de cinc cotxes que van formar part de les històriques sèries de tren 100, 300, 400, 1100 i 3000 de metro. Els treballs permetran preparar els cotxes perquè estiguin en condicions de ser exposats com a part dels actes que s’estan preparant en el marc del centenari de metro a Barcelona i que s’anunciaran pròximament. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “aquesta actuació és una mostra del compromís de la companyia amb el patrimoni històric del transport públic” i que l’exposició, així com els propers actes en el marc del centenari, permetran “apropar la història del metro de Barcelona a tota la ciutadania, un transport públic que és i ha estat clau per al creixement i desenvolupament de la nostra ciutat”.
El total dels treballs es licitarà per una quantitat total de 2,1 milions d’euros, que es distribuiran entre els diferents cotxes segons el seu estat actual i les reparacions necessàries en cada cas. Aquestes també inclouran la retirada de l’amiant present en alguns dels cotxes a restaurar, eliminant d’aquesta manera qualsevol presència d’asbest en els trens.
Les característiques tècniques de la restauració ha estat aprovada per la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat, donat que alguns dels vehicles són Bens Culturals d’Interès Nacional (BCIN).
Treballs interiors i exteriors
Tots els cotxes rebran una neteja interior i exterior acurada, es faran reparacions de paviment, marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També es restituirà la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar d’il·luminació quan estiguin ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior es repararan desperfectes en xapes i es vinilarà amb els colors que van tindre al deixar de prestar servei comercial. D’igual manera per a cadascun dels cotxes, serà necessari la construcció d’ una escala i una rampa d’accés per a poder accedir des del nivell del terra fins a l’alçada de la sala de passatge, les quals hauran de complir les normatives vigents d’accessibilitat per a permetre la visita dels trens.
A la sèrie 100 els treballs recuperaran el cotxe 126 que va entrar en servei el 1926 i es va retirar el 1979. Pel que respecta a la sèrie 300, aquest es restaurarà per deixar-lo en l’estat que va quedar després de la seva retirada el 1987. Les sèries 400 (1958), 1100 (1974) i 3000 (1986) també es restauraran de manera que quedin com quan estaven en circulació.