Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB impulsa noves mesures en matèria de transparència i bon govern
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.03.2017
Premsa TMB

TMB impulsa noves mesures en matèria de transparència i bon govern

La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha anunciat avui noves mesures que inclouran una moderació de la massa salarial directiva, una reavaluació dels llocs de treball i la integració del personal fora de conveni

Aquest matí s’ha celebrat la reunió del Consell d’Administració de les empreses de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), companyia metropolitana de prop de 8.000 treballadors. En aquest marc, la regidora de mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha comparegut davant dels diversos membres del consell per tal de manifestar l’aposta per potenciar una empresa pública que presta un servei de primera necessitat per a la ciutadania, com és el de garantir el dret a la mobilitat. TMB està treballant per a l’ampliació de la xarxa de metro i la reestructuració i reconversió ambiental de la xarxa d’autobusos, a més de vetllar per la renovació i millora dels actius, en la qual el 2016 va invertir 87 milions d’euros (un 90% més que el 2015 i un 250% més que el 2014). Aquest any continua l’aposta per rejovenir les flotes, assegurar el bon funcionament de les xarxes, millorar-ne l’eficiència energètica i, en definitiva, garantir una qualitat sostinguda del servei de transport.

La presidenta de TMB ha subratllat l’aposta del Govern municipal per avançar en temes de transparència i bon govern en aquesta empresa, de manera independent de la Llei de Transparència, i com a principi rector d’un nou model de governança de l’empresa. TMB és una empresa oberta a suggeriments de millora per part de la societat civil i dels ciutadans, així com dels grups metropolitans. En aquest sentit, Vidal ha afirmat que es treballa de manera conjunta amb l’Agència de la Transparència de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per seguir millorant en aquest àmbit i ha anunciat l’elaboració de noves mesures en matèria de transparència i bon govern:

Pla de recursos humans que contempli:

  • Moderació de la massa salarial directiva: des de l’inici de mandat s’han aplicat reduccions significatives, entre elles la baixada d’un 40% del sou del conseller delegat i altres disminucions en els sous dels nous membres que s’han incorporat. Es fixa l’objectiu d’arribar a una disminució a l’entorn del 10% de la massa salarial directiva abans de 2 anys.
  • Reavaluació dels llocs de treball del personal directiu: anàlisi que es durà a terme amb l’objectiu de millorar l’eficiència i l’eficàcia de l’empresa.
  • Integració del personal fora de conveni: es fixa l’objectiu d’entrar progressivament tot el personal a dins de l’estructura de l’empresa, amb el compromís que restin el mínim possible de treballadors fora de conveni abans de 2 anys.

Millora de la informació pública i compromís amb la transparència:

  • Publicació contínua. Es realitzarà una actualització trimestral de totes les dades publicades a la web de TMB en base a la Llei de Transparència (publicitat activa) per tal d’incloure totes les variacions que es registrin així com també de les dades obertes de la companyia.

Avaluació externa:

  • Auditoria sobre transparència. Es demanarà a l’Agència de la Transparència de l’AMB que amb la col·laboració de responsables en l’àmbit de la transparència i bones pràctiques de l’Ajuntament de Barcelona i d’altres experts, es formuli una auditoria detallada de les actuacions fetes per TMB en relació a la totalitat de les peticions d’accés a la informació i publicitat activa que s'han formulat durant aquests darrers mesos i el grau de compliment de la Llei de Transparència, i, si escau, que es facin les recomanacions de millora que correspongui aplicar en aquest àmbit.

Compromís amb la millora de l’empresa

Durant el Consell d’Administració l’empresa també ha donat compte de les diferents mesures en matèria de transparència i gestió del personal que s’han dut a terme des de l’inici del mandat, entre elles:

  • Comunicació del sou del conseller delegat (agost 2015).
  • Creació del portal de transparència. Publicació sous per franges salarials de tots els treballadors de l’empresa (març 2016). Especificació de sous per categories i grups professionals.
  • Publicació nominal de les retribucions dels membres del consell de direcció (agost 2016).
  • Publicació de totes les licitacions i contractacions externes que realitza la companyia (març 2016). S’hi inclouen totes les compres que realitza l’empresa a partir de l’import d’un euro (gener 2017).

A dia d’avui, TMB està donant compliment a les diferents resolucions dictades per la Comissió de Garantia del dret d’accés a la informació pública (GAIP) i ha donat resposta a 80 demandes de transparència en temps i forma. La necessitat de compatibilitzar el dret d’accés a la informació i publicitat activa amb la Llei de Protecció de Dades, està requerint un assessorament continuat a nivell jurídic i una interlocució permanent amb l’Agència de la Transparència a l’AMB i d’altres actors, per rebre les indicacions corresponents, sobre com aplicar la legislació en matèria de transparència.

Bona valoració de la ciutadania

L’opinió dels usuaris dels transports públics que gestiona TMB és molt favorable i arriba al nivell més alt dels últims deu anys, en el cas dels autobusos, i molt a prop del més alt en el cas del metro, assolint nivells màxims i puntuacions de notable en ambdós casos.

Així es desprèn de l’estudi anual de satisfacció corresponent al 2016, on els autobusos obtenen una puntuació de 7,60 sobre 10 en satisfacció global (8 centèsimes més que el 2015), registren els màxims nivells de satisfacció des de l’inici de la sèrie, el 2007. Per tipus de servei, els usuaris de les línies d’altes prestacions (nova xarxa de bus) les puntuen amb un 8 i els de les línies convencionals amb un 7.

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,50 sobre 10, quatre centèsimes més que l’any anterior. Aquesta nota és la segona més alta de la sèrie iniciada el 2007, només dues centèsimes per sota del 7,52 obtingut el 2013.

Tema
Empresa
  • ConceptesComunicacióDadesNormativaOrganització empresaInstitucionsAjuntamentAMBTMBLlocsBarcelonaAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

També et pot interessar...

  • TMB posa en marxa el seu portal de transparència lligat al web corporatiu

  • Transparència: publicació del nou organigrama directiu i la política de retribucions

Contingut relacionat

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Últimes notícies

El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons