Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Ha Incrementat Un 86% La Inversió En El Servei de Metro i Autobusos
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.01.2019
Premsa TMB

TMB ha incrementat un 86% la inversió en el servei de metro i autobusos

En el balanç del període 2015-2018 destaca la remuntada de la inversió, l'oferta i la demanda en els serveis de metro i autobusos.En paral·lel les valoracions dels usuaris han assolit els seus màxims històrics.

Imatge
< >Media Name: 036-sobre-lempresa-logo_1.jpg
Media Name: 036-sobre-lempresa-logo_1.jpg

Imatge
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i el conseller delegat, Enric Cañas, en la trobada informativa / Foto: TMB

La regidora de Mobilitat i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Mercedes Vidal, ha presentat avui el balanç de gestió de TMB, acompanyada del conseller delegat de la companyia, Enric Cañas. Durant aquest mandat, s’han revertit les davallades d’inversió de l’empresa de transport públic efectuades en l’anterior quadrienni i s’ha tornat a incrementar la inversió en un 86% (2011-2014: 164 M€; 2015-2018: 305 M€) amb l’objectiu d’oferir a la ciutadania els millors serveis de mobilitat per desplaçar-se per la ciutat. Així, s’ha augmentat l’oferta de bus i de metro i s’han dut a terme accions per millorar l’eficiència d’aquests transports i avançar en flotes més sostenibles, millorant la gestió de la companyia.

Increment de l’oferta de bus

Aquest mandat s’ha incrementat l’oferta de bus respecte el mandat anterior. En global s’han afegit 66 cotxes al servei de manera que diàriament hi ha 900 vehicles al carrer en hora punta. Alhora, s’ha renovat flota per accelerar la reconversió ambiental. En total s’han comprat 423 nous autobusos, el que suposa un augment del 230% respecte el mandat anterior, quan se’n van adquirir 128. 196 dels 331 busos incorporats a la flota els darrers tres anys són híbrids o elèctrics i a partir del 2019 hi ha el compromís d’adquirir només busos elèctrics, híbrids i de gas natural, sumant 250 nous vehicles d’aquestes característiques en els pròxims 3 anys. En aquests darrers quatre anys també ha finalitzat la implantació de la nova xarxa de bus, que permet oferir un millor servei als usuaris assegurant més freqüència, més eficiència i més llegibilitat. Actualment el 100% dels vehicles són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

Els augments d’oferta efectuats han permès donar resposta a l’increment històric de la demanda que s’ha produït i que aquest 2018 ha assolit les més altes xifres de passatge dels últims deu anys amb 207,5 milions de viatges.

Increment de l’oferta de metro

A nivell de metro, aquest mandat també s’ha ampliat l’oferta respecte el mandat anterior. En total s’han afegit 10 trens més a l’hora punta en les línies convencionals i s’han contractat 12 trens més per continuar millorant el servei a les línies més congestionades (1,3,4 i 5) i acostar les freqüències als 2’30’’. Alhora, s’ha autoritzat l’adquisició de 42 trens per substituir trens amb una antiguitat superior a 30 anys, en els quals recentment s’han identificat alguns components amb contingut d’amiant.

En aquests quatre anys també s’han inaugurat les noves línies de metro de la L9 Sud i la L10 Sud, en una clara aposta de l’Ajuntament de Barcelona per estendre aquest servei de transport públic a la ciutat i fer-lo arribar als barris de la Marina. Això ha suposat sumar 22 nous quilòmetres de metro i 17 noves estacions.

Aquest mandat s’ha reprès el programa de rehabilitació d’estacions de metro antigues o d’elevada utilització, que havia quedat interromput al 2012. S’han invertit 8,25ME en la rehabilitació integral de l’estació de Paral·lel (L2/L3), Besòs Mar (L4), Passeig de Gràcia (L3) i en la millora d’andanes i altres espais d’Universitat (L1) i Fondo (L1). També estan en redacció de projectes i licitació les obres de rehabilitació dels vestíbuls principals de Sagrada Família (L5) i Sants Estació (L5).  

Actualment, 142 estacions de metro estan equipades amb ascensors, 2 més estan en obres d’adaptació i 12 en fase de projecte per fer-les accessibles. En un altre ordre, s’ha ampliat la seguretat al metro passant dels 15 M€ de pressupost del mandat anterior (2014) als 25,5 M€ (2018), cosa que suposa un increment del 70%.

Aquest seguit d’actuacions han possibilitat atendre l’augment de la demanda al metro que aquest 2018 ha batut el seu rècord històric superant per primera vegada els 400 milions de validacions.

Valoracions històriques

Coincidint amb les diferents intervencions fetes a la companyia, la valoració dels serveis de bus i de metro també han assolit els seus màxims històrics. Els usuaris de bus el puntuen amb la nota de satisfacció global més alta des del 2008, assolint un 7,88 i destacant la fiabilitat i l’accessibilitat com els atributs més ben valorats. En la mateixa línia, els usuaris del metro també el puntuen amb la nota mitjana més alta de la sèrie històrica, un 7,73, i el que més valoren és l’oferta de transport.

Gestió de la companyia

En referència a la gestió de la companyia, durant aquest mandat s’han incorporat de 550 nous treballadors i treballadores que s’han sumat a l’empresa per oferir més atenció i servei als usuaris. La mesura s’ha dut a terme en paral·lel a la remodelació de l’equip directiu, a partir de la qual s’ha efectuat una reducció de la seva massa salarial.

Sostenibilitat ambiental

Les diferents actuacions realitzades han fet possible que en el balanç anual d’emissions de TMB, aquest 2018 s’hagi produït una davallada del 59% de les emissions globals contaminants respecte l’any anterior. 

Tema
Empresa
  • ConceptesDadesEconomiaServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i el conseller delegat, Enric Cañas, en la trobada informativa / Foto: TMB
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i el conseller delegat, Enric Cañas, en la trobada informativa / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (93.44 KB)
Dossier en pdf
Descarrega l’arxiu (1.32 MB)
Media Name: 036-sobre-lempresa-logo_1.jpg
Media Name: 036-sobre-lempresa-logo_1.jpg
Descarrega l’arxiu (38.31 KB)
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i el conseller delegat, Enric Cañas, en la trobada informativa / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (93.44 KB)
Media Name: tmb._balanc-gestio-ok.pdf
Descarrega l’arxiu (1.32 MB)
Media Name: 036-sobre-lempresa-logo_1.jpg
Media Name: 036-sobre-lempresa-logo_1.jpg
Descarrega l’arxiu (38.31 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

El nou lema corporatiu de TMB, 'A prop de tot' / Imatge: TMB

TMB estrena un nou lema corporatiu: 'A prop de tot'

Empresa
Logotip de TMB

TMB convoca 450 places per ampliar la borsa de personal de metro i bus per a l’estiu del 2027

Empresa
Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa

Últimes notícies

Imatge
La banda tribut God Save The Queen en un moment de la seva actuació a l'estació d'Universitat / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Tribut musical a Queen al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La bandera inclusiva llueix a l'estació de metro d'Universitat L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estació de metro d'Universitat s'acoloreix per celebrar la diversitat

Societat
Orquestra i públic a una edició anterior de 'Clàssica a la platja' / Foto : Barcelona Obertura

TMB reforça el servei de l’L4 de metro per als concerts de ‘Clàssica a la platja’

Transport
Imatge
Un moment de la seva feina al taller / Foto: Jaume Vidal Rubio (La Vanguardia)

Marta Romero: la feina invisible d'una operària de taller del metro

En xarxa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons