Premsa TMB

TMB col·laborarà en el desenvolupament i modernització del metro de Viena

Mitjançant un conveni firmat avui, el metro de Barcelona servirà de referència per a les noves línies automàtiques de Wiener Linien a la capital austríaca

Línia del metro de Viena / Foto: Wiener Linien

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Wiener Linien, l’operador de mobilitat de Viena, han subscrit avui un conveni pel qual totes dues empreses cooperaran en el projecte d’ampliació del metro de la capital d’Àustria, que inclou l’automatització de la línia 2 i la construcció d’una nova línia, la 5, de funcionament automàtic sense conductor.

El conveni, de tres anys de durada prorrogables, l’han firmat aquest migdia la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i el conseller delegat de Wiener Linien, Günter Steinbauer, com a acte final de l’Assemblea de Metros de l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP), que ha tingut lloc aquesta setmana a Viena.

L’operador vienès està desenvolupant un pla de millora de la seva xarxa de metro, que consta actualment de cinc línies que sumen 80 quilòmetres de longitud i 105 estacions. Les accions principals projectades són la renovació de la línia 2 i la construcció de la nova línia 5, totes dues amb funcionament automàtic sense conductor. Wiener Linien ha valorat l’experiència de Barcelona, que disposa de metro automàtic des del 2009 i actualment té un 25% de la xarxa en funcionament sense conductor, per concertar l’acompanyament de TMB en els plans d’extensió i modernització de la seva xarxa.

De fet, Barcelona i Viena tenen semblances de dimensió urbanística i de les xarxes de transport públic, també en l’aposta dels poders públics per la mobilitat sostenible. Des del punt de vista dels operadors, l’acord assolit avui suposa un marc d’oportunitats per a l’aprenentatge mutu i per tant ha de reportar guanys a totes dues parts.

A més, per a TMB representa la confirmació del paper de referent internacional en innovació i tecnologies aplicades al disseny i l’explotació del transport públic massiu, en especial en les xarxes de metro com a columnes vertebrals dels sistemes de mobilitat col·lectiva de les àrees metropolitanes.

Recordem que des de Barcelona es coordina l'Observatori de Metros Automàtics, organisme permanent de la UITP, encarregat de difondre i compartir el coneixement actual i rellevant sobre les línies amb conducció automàtica dels trens. Les seves activitats centrals són el monitoratge, l'estudi i la disseminació, funcions que han convertit l'Observatori en un fòrum de debat i anàlisi de les tendències de futur del metro al món. El seu lloc web constitueix una referència per a tot el sector.

Mercedes Vidal i Günter Steinbauer avui en la firma del conveni a Viena / Foto: TMB
Mercedes Vidal i Günter Steinbauer avui en la firma del conveni / Foto: Wiener Linien

Directius de TMB i de Wiener Linien avui a Viena / Foto: Wiener Linien
Directius de TMB i de Wiener Linien avui a Viena / Foto: Wiener Linien

Evolució passada i prevista dels metros automàtics al món / Font: Observatori de Metros Automàtics
Evolució passada i prevista dels metros automàtics al món / Font: Observatori de Metros Automàtics

Si necessites més informació, contacta amb nosaltres

Recursos disponibles

Mercedes Vidal i Günter Steinbauer avui en la firma del conveni a Viena / Foto: TMB
Línia del metro de Viena / Foto: Wiener Linien
Línia del metro de Viena / Foto: Wiener Linien
Directius de TMB i de Wiener Linien avui a Viena / Foto: Wiener Linien
Evolució passada i prevista dels metros automàtics al món / Font: Observatori de Metros Automàtics

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies