Header Top menu
Tancament del passadís de l’estació de metro de Passeig de Gràcia per obres, a partir de demà
Durant els quatre dies de l’actuació, que consisteix a substituir les canals de fibrociment ubicades al sostre de l’intercanviador, els usuaris hauran de fer l’enllaç pel carrer
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà, a partir de la pròxima matinada i durant quatre dies, els treballs de retirada de les canals de fibrociment ubicades al sostre del passadís que enllaça les línies de metro 2 i 4 amb la línia 3 i l’estació de Rodalies de Passeig de Gràcia. L’actuació, que comporta el tancament temporal del corredor subterrani, s’ha planificat amb el màxim detall pel que fa a les mesures de prevenció i control ambiental.
Del 13 al 16 de novembre (tots dos inclosos) els usuaris hauran de fer pel carrer el transbordament que se sol fer pel subsòl del passeig de Gràcia. No es descomptarà cap viatge al tornar a validar. La previsió és que dimarts 17 de novembre, a l’inici del servei, els treballs hauran finalitzat i el passadís estarà normalitzat i reobert al públic.
Aquests dies es realitzarà la retirada controlada d’una desena de tubs de canalització de filtracions de fibrociment situats al sostre del passadís d’enllaç i que sumen uns 44 metres de longitud. Els treballs inclouen la substitució per canonades de PVC. La retirada del fibrociment ha estat confiada a una empresa amb l’acreditació RERA i es realitzarà segons el pla de treball aprovat per l’administració. El pressupost de l’actuació és de 10.000 euros.
Retirats dos terços de l’amiant localitzat
TMB desenvolupa des del 2018 un pla integral de desamiantatge que inclou mesures de detecció, anàlisi, retirada o neutralització dels elements afectats en vehicles i dependències, seguint un ordre de prioritats i posant sempre en primer terme la salut de les persones. Actualment ja s’han retirat o tractat dos terços dels materials amb contingut d’amiant identificats a la xarxa de metro.
Dins del pla de desamiantatge, fins ara s’han retirat de manera segura unes 209,3 tones de fibrociment i se n’han tractat 82,5 tones més, d’un total de 440 tones inventariades en forma de planxes, tubs i altres elements constructius de la xarxa de metro. Aquest estiu s’han fet actuacions de retirada al taller de la Sagrera (la intervenció de més abast del pla en termes de quantitat de material amb contingut d’amiant) i altres de menys envergadura, al taller de Vilapicina i a l’estació de La Pau de la línia 4. El pla de TMB és eliminar, tractar o confinar tot el fibrociment de la xarxa en tres anys.
- ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInfraestructuraIntercanviadorInstitucionsTMBLlocsPasseig de GràciaServeiL2L3L4MetroAnys2020