Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Surt a licitació la redacció dels projectes de la remodelació integral del Tramvia Blau
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.07.2020
Premsa TMB

Surt a licitació la redacció dels projectes de la remodelació integral del Tramvia Blau

El contractista dissenyarà la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, la reforma de la cotxera i la rehabilitació dels vehicles històrics

Imatge
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelon
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelon
< >Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelon
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelon

Continua el procés de licitació de la redacció dels projectes per rehabilitar completament el Tramvia Blau perquè estigui en condicions de tornar a circular amb seguretat. Es tracta d’un pas necessari per a la recuperació de l’emblemàtic sistema de transport de l’avinguda Tibidabo que impulsen TMB i l’Ajuntament de Barcelona.

El que es contractarà, pel procediment obert, és la redacció del projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, la urbanització de l'avinguda Tibidabo, les places Kennedy i Doctor Andreu i el carrer de Bosch i Alsina (que comunica l’avinguda amb el taller-cotxera), així com el projecte de reforma de l’arquitectura i les instal·lacions interiors de l’edifici de la cotxera, situat a la plaça de la Central. També es definirà, en un tercer document, l’abast de l’actualització del material mòbil amb la finalitat d'adaptar-lo a la normativa vigent perquè el Tramvia Blau pugui reprendre el servei comercial.

La licitació té un pressupost base de 663.510,60 euros, IVA a part. L’anunci inicial l’ha publicat TMB al web de contractació pública i les empreses interessades tenen fins al 21 d’agost per presentar les ofertes.

La remodelació integral del Tramvia Blau suposarà la construcció d’una nova plataforma ferroviària en el mateix itinerari actual, però amb l’inici situat davant la porta dels Jardins de la Tamarita, el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de via, la catenària i els 139 pals de subjecció, la restauració o actualització dels tramvies (excepte el cotxe número 2, original del 1901, que es mantindrà inalterat com a peça històrica) i altres actuacions complementàries que el projecte determini. Es tracta d’una actuació global que no te precedents des que aquest transport és de titularitat pública, el cost de la qual, estimat en uns 19 milions d’euros, serà cobert amb el finançament dels contractes programa de l’Autoritat del Transport Metropolità.

Un transport emblemàtic amb 119 anys d’història

El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de la ciutat de  Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, en què salva un desnivell de 93 metres amb un pendent mitjà del 8%.

TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona, i l’ha mantingut en funcionament des del 1985 fins al 28 de febrer del 2018, amb un altre parèntesi a principis dels anys 90 motivat per la construcció de la ronda de Dalt. L’última suspensió del servei va estar motivada per la necessitat d’abordar l’actualització a fons del sistema, més enllà del manteniment ordinari, abans que es degradessin les condicions de seguretat.

En aquest sentit, l’empresa hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, així com també importants actuacions de modernització parcial, les últimes de les quals han estat l’actualització de la subcentral elèctrica i la renovació integral de la coberta de la nau 2 de la cotxera. Anteriorment, TMB va realitzar una reforma dels tramvies números 5, 6 i 7 per adaptar-los als requisits de seguretat en la circulació.

Tema
Transport
  • ConceptesHistòricObresServeiInstitucionsAjuntamentTMBServeiTramvia BlauTransport d'OciAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (179.11 KB)
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelona
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelona
Descarrega l’arxiu (88.71 KB)
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelon
Imatge virtual del disseny de l’avinguda Tibidabo / Foto: Ajuntament de Barcelon
Descarrega l’arxiu (67.42 KB)

També et pot interessar...

  • La remodelació del Tramvia Blau tindrà un cost estimat d'11 milions d'euros

  • El Tramvia Blau suspendrà el servei el mes vinent per modernització de la infraestructura

  • Comiat popular al Tramvia Blau, que ha tancat temporalment per reformes

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons