Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. Comiat popular al Tramvia Blau, que ha tancat temporalment per reformes
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.01.2018
Redacció

Comiat popular al Tramvia Blau, que ha tancat temporalment per reformes

Imatge
Expectació al voltant del tramvia número 6 a la parada de la plaça Kennedy / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Expectació al voltant del tramvia número 6 a la parada de la plaça Kennedy / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Expectació al voltant del tramvia número 6 a la parada de la plaça Kennedy / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Expectació al voltant del tramvia número 6 a la parada de la plaça Kennedy / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Centenars de persones van acudir el cap de setmana passat a l'avinguda Tibidabo per mirar de fer un dels últims viatges amb els vells tramvies abans de l'aturada obligada per donar pas a una actualització a fons de la infraestructura.

El Tramvia Blau és un ancià de gairebé 117 anys i ara li toca retirar-se perquè li puguin canviar unes quantes peces vitals i modernitzar la seva infraestructura, per imperiosos motius de seguretat. Així ho va anunciar TMB el dia 17 passat, i des d'aleshores ha augmentat l'interès dels barcelonins per aquest transport emblemàtic, l'únic supervivent de la xarxa original de tramvies de Barcelona. L'actuació està valorada en 11 milions d'euros i s'allargarà almenys dos anys.

Dissabte i diumenge passat van ser desenes els aficionats als transports que van voler fer algun dels últims viatges abans de la suspensió del servei, alguns vestits amb roba d'època. A la parada d'origen, a l'avinguda del Tibidabo, van ser llargues les esperes per agafar un dels tres tramvies que feien els recorreguts amb passatgers. Diumenge al capvespre, moment de finalitzar el servei, diverses persones van esperar-se per fotografiar i gravar en vídeo la retirada dels venerables cotxes 6 i 7 cap al dipòsit on descansaran i continuaran sent cuidats pels mecànics.

A partir d'ara i mentre duri l'afectació, els usuaris podran utilitzar com a alternativa la línia 196 de bus (Pl. Kennedy - Bellesguard) que realitza part del trajecte per l'avinguda Tibidabo i que circula tots els dies de 7.30 a 22 hores, amb freqüències de 13 minuts la major part del dia.

Si bé els tramvies no podran circular pel seu itinerari clàssic, sí que participaran en activitats de difusió cultural i del patrimoni històric a través del programa TMB Educa, que ampliarà les seves activitats al voltant dels tallers i cotxeres situats a la plaça de la Central.

Imatge
Els dos tramvies que ahir van donar servei aturats  a la plaça del Doctor Andreu / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Participants en l'homenatge al Tramvia Blau / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

 

El retrat de l’últim viatge Les mans d’un artista dibuixaven ahir el Tramvia Blau. No era un dia qualsevol: aquest emblemàtic mitjà de transport de Barcelona feia aquest diumenge els seus últims viatges, sense data de retorn, després de prop de 117 anys de circulació. El tramvia se sotmetrà a una remodelació que posarà al dia la infraestructura i els vehicles històrics. Foto: @perevirgiliphoto

A post shared by Diari ARA (@diariara) on Jan 28, 2018 at 2:54pm PST

Darrera modificació
29.01.2018
Tema
Cultura i Oci
  • Altres temesTransportConceptesCulturalHistòricServeiInstitucionsTMBServeiTramvia BlauTransport d'OciAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El Tramvia Blau suspendrà el servei el mes vinent per modernització de la infraestructura

  • La remodelació del Tramvia Blau tindrà un cost estimat d'11 milions d'euros

Contingut relacionat

Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci
Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci

Últimes notícies

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la presidenta de TMB, Laia Bonet, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 39 trens per augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert d’Imagine Dragons a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons