Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Reobertura del telefèric de Montjuïc després de l’aturada tècnica per revisió
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.02.2024
Premsa TMB

Reobertura del telefèric de Montjuïc després de l’aturada tècnica per revisió

La línia regular de bus 150 ha estat l'alternativa més recomanable per fer el trajecte entre Parc de Montjuïc i el Castell

Imatge
Cabina envidrada del telefèric de Montjuïc.
Cabina envidrada del telefèric de Montjuïc.
< >Cabina envidrada del telefèric de Montjuïc.
Cabina envidrada del telefèric de Montjuïc.

Avui, dilluns 26 de febrer, el telefèric de Montjuïc ha obert de nou les portes al públic en l’horari habitual, un cop realitzades les tasques anuals obligatòries de revisió i posada a punt de tots els elements de la instal·lació, fet que n’ha motivat l’aturada des del 5 de febrer fins ahir, tots dos inclosos. L’actuació general de manteniment es programa cada any a l’hivern, coincidint amb l’època de menys demanda d’aquest sistema de transport i amb la plena disponibilitat de les empreses de manteniment especialitzades en les instal·lacions per cable, un cop totes les estacions d’esquí ja han fet els seus manteniments.

Durant el tall els usuaris han pogut utilitzar la línia 150 de bus, que enllaça la plaça d’Espanya amb el Castell de Montjuïc.
 

Manteniment predictiu

En paraules de Carlos Sànchez, responsable d’Explotació del telefèric de Montjuïc, la revisió tècnica anual es fa en base al que s’anomena manteniment predictiu: “les petites desviacions detectades en el funcionament habitual ens permeten determinar a quin component hem de parar més atenció durant la inspecció obligatòria anual”.


Les dues primeres setmanes d’aturada s’han centrat en la revisió general de les instal·lacions d’aquest sistema de transport per cable a tots els nivells: mecànic, elèctric i hidràulic. La setmana passada, última setmana de tancament, es van realitzar les comprovacions i exàmens interns oficials per verificar el perfecte funcionament perquè el Telefèric hagi pogut tornar a obrir les portes al públic avui dilluns.

El telefèric de Montjuïc passa, a més, una revisió més exhaustiva cada vuit anys, en haver superat les 22.500 hores de funcionament des de l’anterior “gran revisió”; aquesta inspecció implica un tancament de les instal·lacions més llarg, d’unes set o vuit setmanes. Les últimes revisions d’aquest tipus es van fer els anys 2022 i 2014. Aquest “examen total” inclou no només el manteniment anual estàndard sinó d’altres de més envergadura, amb el desmuntatge detallat d’elements del sistema, com el volant motriu (la gran politja per on llisca el cable de tracció, situada sota l’estació inferior) i altres components tècnics com el reductor, que forma part de la cadena de tracció, o el motor tèrmic auxiliar. També s’aprofita per substituir sencer el cable de tracció i verificar a fons tots els sistemes i subsistemes relacionats amb la seguretat i procediments d'evacuació.
 

Rècord històric de passatgers el 2023

El telefèric de Montjuïc va fer el 2023 rècord històric de validacions, tancant l’any amb 2,1 milions de viatges i superant els valors registrats el 2022, on es van comptabilitzar un total d’1,53 milions de viatges; des de la seva inauguració, el 2007, ja s’apropa als 22 milions. Cal recordar que els beneficis dels transports d’oci, entre els quals els del Telefèric, contribueixen al finançament de les xarxes de transport públic de metro i bus.

El Telefèric és el mitjà de transport més modern i atractiu per arribar fins a la part alta de la muntanya de Montjuïc, amb les mesures de seguretat més exigents i accessible per a tothom.

Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentServeiInstitucionsTMBLlocsMontjuïcParal·lelParc de MontjuïcServeiTelefèricAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Cabina envidrada del telefèric de Montjuïc.
Cabina envidrada del telefèric de Montjuïc.
Descarrega l’arxiu (1.66 MB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (121.31 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons