Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. L’esplanada de Davant de La Farinera del Clot Acollirà L’exposició Dels Trens Restaurats Pel Centenari del Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.10.2025
Premsa TMB

L’esplanada de davant de la Farinera del Clot acollirà l’exposició dels trens restaurats pel Centenari del metro

Una gran carpa de 1200 m² acollirà els cotxes històrics de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000, que es podran visitar a partir del mes de novembre

Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB
< >Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

L'espai situat davant del centre cultural de la Farinera del Clot, a la zona de la Plaça de les Glòries, acollirà l’exposició dels trens històrics que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha restaurat amb motiu del Centenari del Metro. TMB va començar el passat 22 de setembre els treballs per adequar aquesta esplanada, ubicada a l’encreuament dels carrers Independència, Avinguda Meridiana i Gran Via, perquè pugui acollir els cotxes de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000. Les feines prèvies han servit per preparar el terra amb lloses de formigó on s’instal·laran els rails que hauran de suportar les més de 200 tones de pes que sumen els 5 trens. 

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha volgut destacar que un dels reptes d’aquesta exposició, precisament, “ha estat trobar un espai de 1.200 metres quadrats a la ciutat que pogués suportar el pes dels trens històrics”. Bonet, que ha explicat que ben aviat s’anunciaran les dates i els detalls d’aquesta mostra, ha ressaltat “que l’espai és ideal per la seves característiques: està ben comunicat amb metro, tren, autobusos i tramvia; i és un espai que s’ha recuperat per la ciutat, fent-lo, entre altres coses, més accessible”. 

L’esplanada on s’instal·laran els trens té també un passat ferroviari. Davant de la Farinera del Clot hi havia les vies del tren i molt a prop de l’actual centre cultural, els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF)  

En restauració des de 2024 

Les persones que visiten l’exposició dels 5 trens històrics els podran veure per fora, però també passejar per l’interior dels cotxes. Els trens van començar a ser restaurats durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat, donat que alguns dels vehicles són Bens Culturals d’Interès Nacional (BCIN).

A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada, s’han fet reparacions del terra, dels marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També s’ha restituït la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar de llum quan estiguin ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior s’han reparat desperfectes en xapes i s’han vinilat els trens amb els colors que teníen quan van deixar de prestar servei comercial.

El recorregut per l’exposició permetrà accedir a l’interior dels trens a través de passarel·les situades a l’alçada del terra dels diferents cotxes. Per pujar a aquestes passarel·les hi haurà una escala i una rampa per garantir l’accessibilitat de totes les persones que vulguin visitar els combois. 

Tema
Transport
  • Altres temesSocietatTransportConceptesCulturalInstitucionsAjuntamentTMBLlocsClotGlòriesAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (1.36 MB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (112.68 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Passatgers abordant un tren de la línia 9 Sud a Torrassa / Foto: Pep Herrero (TMB)

El transport públic de TMB supera els 700 milions de viatges en un any per primera vegada a la història

Transport
Cavalcada 2024. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Transport públic per a la Cavalcada de Reis de Barcelona 2026

Transport
Cotxeres de Sant Genís. /Foto: TMB

Finalitzades les obres d’ampliació dels tallers i cotxeres de Sant Genís de l’L3

Transport
Passatgers en un enllaç de metro / Foto: Pep Herrero (2008)

TMB tanca l’any de celebració del Centenari del metro amb nous rècords de passatge

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatges de la Cavalcada 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els busos de TMB, presents en la Cavalcada de Reis

Cultura i Oci
Gallery
Presentació de l'exposició inmersiva del Centenari de la Xarxa de Metro. /FOTO: M.A.Cuartero (TMB)

Més de 100.000 persones han participat en les activitats programades per celebrar el Centenari de Metro

Empresa
Imatge "Un viatge immersiu" / Font: TMB

Obertes les inscripcions per a l’exposició immersiva de la història del metro de Barcelona

Empresa
Exposició "Murs" a l'estació de Badalona/Pompeu Fabra. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’estació de metro Badalona- Pompeu Fabra acull una exposició fotogràfica que explora els conceptes de frontera i migració

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons