Header Top menu
L’AMBici supera els 2.700 usuaris i els 1.850 desplaçaments i comença la seva expansió
El servei es posarà en marxa les pròximes setmanes al Barcelonès nord i a més municipis del Baix Llobregat, fins a arribar a 15 municipis i 2.600 bicis
Ja es pot adquirir l’abonament metropolità per a l’ús conjunt de l’AMBici i el Bicing, i s’ha activat la primera estació de transferència a la Zona Universitària de Barcelona
L’AMBici, el nou servei de bici metropolitana compartida, ja ha superat els 2.700 usuaris i ha sobrepassat els 1.850 desplaçaments diaris només dos mesos després de la seva posada en marxa. A banda, més de 7.500 persones s’han descarregat l’app, disponible actualment per a Android i iOS.
“Celebrem la bona acollida i l’èxit que està tenint aquestes primeres setmanes el servei, creat per l’AMB i gestionat per TMB. Està superant les nostres expectatives inicials i és una molt bona notícia”, exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. “Justament pel seu caràcter metropolità, que supera les fronteres municipals, és un sistema pioner a Europa, que pot servir de referència a altres països. Esperem que, un cop implantat als 15 municipis, esdevingui un punt d’inflexió per a l’ús de la bicicleta a l’àrea metropolitana”, ha afegit.
L’AMBici té, exactament, 2.723 usuaris registrats. D’aquests, un 17 % són de Cornellà de Llobregat, un 17 % del Prat de Llobregat, un 15 % de Sant Boi de Llobregat, un 13 % de Sant Joan Despí, un 11 % de Sant Just Desvern, un 10 % d’Esplugues de Llobregat i un 17 % d’altres municipis. Un 2 % del total d’usuaris donats d’alta són menors d’edat (de 16 o 17 anys). Durant la primera setmana es van fer entre 100 i 150 subscripcions diàries, i actualment la mitjana és de 53.
Anàlisi d’ús del servei AMBici: estacions, durada i desplaçaments
Des de la seva posada en marxa, el 30 de gener del 2023, s’han comptabilitzat 44.416 usos de bicicletes del servei AMBici. El municipi des d’on s’han iniciat i finalitzat més desplaçaments és Cornellà de Llobregat.
Sobre les dinàmiques dels desplaçaments, la mobilitat als municipis del Prat de Llobregat (96 %) i Sant Boi de Llobregat (92 %) és principalment interna, és a dir, dins del municipi. En canvi, la mobilitat als municipis de Sant Joan Despí (54 %), Sant Just Desvern (54 %) i Esplugues de Llobregat (58 %) és externa, metropolitana, per connectar amb altres municipis. A Cornellà, un 69 % de desplaçaments es fan dins del municipi i un 31 %, fora.
De les 66 estacions actives actualment, el top ten de les estacions amb més usos, per ordre, són les següents: El Parador (Sant Just), FGC Sant Boi (Sant Boi), FGC Cornellà Riera (Cornellà), Tram Walden (Sant Just), Tram El Pedró (Cornellà), Plaça Catalunya (Cornellà), Centre Mercè Rodoreda (Sant Joan Despí), Tram La Sardana (Esplugues), Tram Pont d’Esplugues (Esplugues) i Ronda de Sant Ramon (Sant Boi). Pot ser que l’ordre variï significativament quan se n’incrementi l’ús.
Aquestes primeres dades corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema del transport públic metropolità. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquests primers dos mesos, sis corresponen a intercanviadors de transport públic.
D’altra banda, la majoria dels usos (96 %) tenen una durada inferior als 30 minuts. Exactament, la mitjana és de 13 minuts. A banda, la franja horària de més ús de les bicicletes és entre les 17 i les 19 hores. En segon lloc, es troba la franja de 13 a 15 hores, i en tercer lloc, la de 7 a 9 hores del matí.
Segona fase de desplegament de l’AMBici
L’AMB i TMB ja han posat en marxa la segona fase de desplegament de l’AMBici per instal·lar les estacions i posar en marxa el servei als nou municipis restants. Durant el mes d’abril, el servei arribarà a dos municipis del Barcelonès nord (Santa Coloma de Gramenet i Badalona) i a quatre municipis més del Baix Llobregat (Viladecans, Molins de Rei, Gavà i Castelldefels). Abans de l’estiu, es preveu que s’incorpori a la resta de municipis on està previst (l’Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Sant Adrià de Besòs).
Un cop desplegat del tot, posarà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Ja es pot adquirir l’abonament metropolità (AMBici+Bicing)
Els ciutadans ja poden adquirir, des de l’1 de març, l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes.
Des de principis de març ja s’han venut, a la plataforma de comerç electrònic de TMB, un total de 92 abonaments metropolitans: 75 corresponen a l’abonament de tarifa plana del Bicing, i 17 a l’abonament de tarifa per ús. S’espera que la xifra incrementi a mesura que es vagin activant les diferents estacions de transferència AMBici-Bicing previstes.
El preu de l’abonament metropolità és el següent:
- Abonament metropolità AMBici + Bicing de tarifa plana: 65 euros l’any.
- En el servei AMBici, quan s’agafa una bicicleta la primera mitja hora està inclosa (0,15 € a partir de l’any 2024). Després, es pagaran 0,50 € per cada 30 minuts addicionals, fins a un màxim de 2 hores.
- En el servei Bicing (abonament tarifa plana), vegeu les tarifes d’ús a la pàgina web https://www.bicing.barcelona/tarifes.
- Abonament metropolità AMBici + Bicing de tarifa per ús: 53 euros l’any.
- En el servei AMBici, quan s’agafa una bicicleta la primera mitja hora està inclosa (0,15 € a partir de l’any 2024). Després, es pagaran 0,50 € per cada 30 minuts addicionals, fins a un màxim de 2 hores.
- En el servei Bicing (abonament de tarifa per ús), vegeu les tarifes per ús a la pàgina web https://www.bicing.barcelona/tarifes.
Zona Universitària, la primera estació de transferència activa
L’AMB i TMB també han activat, des de fa uns dies, la primera estació de transferència, que facilita la connexió entre l’AMBici i el Bicing. L’estació de Zona Universitària - Diagonal (John Maynard Keynes, 25), davant la Facultat d’Econòmiques de la UB, ja està en funcionament i s’hi han realitzat gairebé 400 desplaçaments.
En les properes setmanes, s’activaran tres estacions de transferència més al Barcelonès nord. Concretament, es posaran en marxa les tres estacions següents:
- Barcelona - Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
- Barcelona - Sant Adrià de Besòs, La Pau
- Barcelona - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
L’AMB recorda que, en total, hi haurà set estacions de transferència quan finalitzi la segona fase de desplegament:
- Barcelona - Esplugues, Zona Universitària (ja activa)
- Barcelona - Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
- Barcelona - Sant Adrià de Besòs, La Pau
- Barcelona - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
- Barcelona - L’Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
- Barcelona - L’Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
- Barcelona - L’Hospitalet de Llobregat, Collblanc
- Altres temesTransportInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAMBTMBLlocsSant Joan DespíAnys2023