Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. L’AMBici supera els 2.700 usuaris i els 1.850 desplaçaments i comença la seva expansió
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.03.2023
Premsa TMB

L’AMBici supera els 2.700 usuaris i els 1.850 desplaçaments i comença la seva expansió

El servei es posarà en marxa les pròximes setmanes al Barcelonès nord i a més municipis del Baix Llobregat, fins a arribar a 15 municipis i 2.600 bicis

Ja es pot adquirir l’abonament metropolità per a l’ús conjunt de l’AMBici i el Bicing, i s’ha activat la primera estació de transferència a la Zona Universitària de Barcelona

Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB
< >Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici, el nou servei de bici metropolitana compartida, ja ha superat els 2.700 usuaris i ha sobrepassat els 1.850 desplaçaments diaris només dos mesos després de la seva posada en marxa. A banda, més de 7.500 persones s’han descarregat l’app, disponible actualment per a Android i iOS.

“Celebrem la bona acollida i l’èxit que està tenint aquestes primeres setmanes el servei, creat per l’AMB i gestionat per TMB. Està superant les nostres expectatives inicials i és una molt bona notícia”, exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. “Justament pel seu caràcter metropolità, que supera les fronteres municipals, és un sistema pioner a Europa, que pot servir de referència a altres països. Esperem que, un cop implantat als 15 municipis, esdevingui un punt d’inflexió per a l’ús de la bicicleta a l’àrea metropolitana”, ha afegit.

L’AMBici té, exactament, 2.723 usuaris registrats. D’aquests, un 17 % són de Cornellà de Llobregat, un 17 % del Prat de Llobregat, un 15 % de Sant Boi de Llobregat, un 13 % de Sant Joan Despí, un 11 % de Sant Just Desvern, un 10 % d’Esplugues de Llobregat i un 17 % d’altres municipis. Un 2 % del total d’usuaris donats d’alta són menors d’edat (de 16 o 17 anys). Durant la primera setmana es van fer entre 100 i 150 subscripcions diàries, i actualment la mitjana és de 53.

Anàlisi d’ús del servei AMBici: estacions, durada i desplaçaments

Des de la seva posada en marxa, el 30 de gener del 2023, s’han comptabilitzat 44.416 usos de bicicletes del servei AMBici. El municipi des d’on s’han iniciat i finalitzat més desplaçaments és Cornellà de Llobregat.

Sobre les dinàmiques dels desplaçaments, la mobilitat als municipis del Prat de Llobregat (96 %) i Sant Boi de Llobregat (92 %) és principalment interna, és a dir, dins del municipi. En canvi, la mobilitat als municipis de Sant Joan Despí (54 %), Sant Just Desvern (54 %) i Esplugues de Llobregat (58 %) és externa, metropolitana, per connectar amb altres municipis. A Cornellà, un 69 % de desplaçaments es fan dins del municipi i un 31 %, fora.

De les 66 estacions actives actualment, el top ten de les estacions amb més usos, per ordre, són les següents: El Parador (Sant Just), FGC Sant Boi (Sant Boi), FGC Cornellà Riera (Cornellà), Tram Walden (Sant Just), Tram El Pedró (Cornellà), Plaça Catalunya (Cornellà), Centre Mercè Rodoreda (Sant Joan Despí), Tram La Sardana (Esplugues), Tram Pont d’Esplugues (Esplugues) i Ronda de Sant Ramon (Sant Boi). Pot ser que l’ordre variï significativament quan se n’incrementi l’ús.

Aquestes primeres dades corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema del transport públic metropolità. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquests primers dos mesos, sis corresponen a intercanviadors de transport públic.

D’altra banda, la majoria dels usos (96 %) tenen una durada inferior als 30 minuts. Exactament, la mitjana és de 13 minuts. A banda, la franja horària de més ús de les bicicletes és entre les 17 i les 19 hores. En segon lloc, es troba la franja de 13 a 15 hores, i en tercer lloc, la de 7 a 9 hores del matí.

Segona fase de desplegament de l’AMBici

L’AMB i TMB ja han posat en marxa la segona fase de desplegament de l’AMBici per instal·lar les estacions i posar en marxa el servei als nou municipis restants. Durant el mes d’abril, el servei arribarà a dos municipis del Barcelonès nord (Santa Coloma de Gramenet i Badalona) i a quatre municipis més del Baix Llobregat (Viladecans, Molins de Rei, Gavà i Castelldefels). Abans de l’estiu, es preveu que s’incorpori a la resta de municipis on està previst (l’Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Sant Adrià de Besòs).

Un cop desplegat del tot, posarà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

Ja es pot adquirir l’abonament metropolità (AMBici+Bicing)

Els ciutadans ja poden adquirir, des de l’1 de març, l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes.

Des de principis de març ja s’han venut, a la plataforma de comerç electrònic de TMB, un total de 92 abonaments metropolitans: 75 corresponen a l’abonament de tarifa plana del Bicing, i 17 a l’abonament de tarifa per ús. S’espera que la xifra incrementi a mesura que es vagin activant les diferents estacions de transferència AMBici-Bicing previstes.

El preu de l’abonament metropolità és el següent:

 

  • Abonament metropolità AMBici + Bicing de tarifa plana: 65 euros l’any.
    • En el servei AMBici, quan s’agafa una bicicleta la primera mitja hora està inclosa (0,15 € a partir de l’any 2024). Després, es pagaran 0,50 € per cada 30 minuts addicionals, fins a un màxim de 2 hores.
    • En el servei Bicing (abonament tarifa plana), vegeu les tarifes d’ús a la pàgina web https://www.bicing.barcelona/tarifes.
  • Abonament metropolità AMBici + Bicing de tarifa per ús: 53 euros l’any. 
    • En el servei AMBici, quan s’agafa una bicicleta la primera mitja hora està inclosa  (0,15 € a partir de l’any 2024). Després, es pagaran 0,50 € per cada 30 minuts addicionals, fins a un màxim de 2 hores.
    • En el servei Bicing (abonament de tarifa per ús), vegeu les tarifes per ús a la pàgina web https://www.bicing.barcelona/tarifes.

Zona Universitària, la primera estació de transferència activa

L’AMB i TMB també han activat, des de fa uns dies, la primera estació de transferència, que facilita la connexió entre l’AMBici i el Bicing. L’estació de Zona Universitària - Diagonal (John Maynard Keynes, 25), davant la Facultat d’Econòmiques de la UB,  ja està en funcionament i s’hi han realitzat gairebé 400 desplaçaments.  

En les properes setmanes, s’activaran tres estacions de transferència més al Barcelonès nord. Concretament, es posaran en marxa les tres estacions següents:

  • Barcelona - Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
  • Barcelona - Sant Adrià de Besòs, La Pau
  • Barcelona - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver

L’AMB recorda que, en total, hi haurà set estacions de transferència quan finalitzi la segona fase de desplegament:

  • Barcelona - Esplugues, Zona Universitària (ja activa)
  • Barcelona - Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
  • Barcelona - Sant Adrià de Besòs, La Pau
  • Barcelona - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
  • Barcelona - L’Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
  • Barcelona - L’Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
  • Barcelona - L’Hospitalet de Llobregat, Collblanc

 

Imatge
Logo pla recuperació./ Foto: NEXT GENERATON EU
Tema
Empresa
  • Altres temesTransportInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAMBTMBLlocsSant Joan DespíAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB
Descarrega l’arxiu (177.61 KB)
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB
Descarrega l’arxiu (1.28 MB)
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB
Descarrega l’arxiu (187.51 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (230.19 KB)
Logo pla recuperació./ Foto: NEXT GENERATON EU
Descarrega l’arxiu (12.29 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons