Header Top menu
Intervenció artística en homenatge als sanitaris al metro de Guinardó / Hospital de Sant Pau
Philip Stanton, amb la col·laboració de pintures Titanlux, crearà un colorista mural de gran format al vestíbul de l’estació de la línia 4.
El vestíbul de l’estació de metro de la línia 4, Guinardó / Hospital de Sant Pau, acollirà un mural pintat per l’artista Philip Stanton. La intervenció artística vol ser un homenatge als sanitaris que ens han cuidat aquests dies de pandèmia causada per la Covid-19. La creació també està dedicada a la ciutat de Barcelona i al seu esperit de superació i resiliència, un cant a l’esperança, al positivisme i a la felicitat després dels durs mesos de confinament. El títol de l’obra el decidiran els usuaris a través d’un concurs a les xarxes socials.
El mural, de grans dimensions, ocuparà una paret del vestíbul principal de l’estació de metro de Guinardó / Hospital de Sant Pau (L4), una superfície aproximada de 60 metres quadrats, pintat amb mètodes tradicionals sobre una paret de panells de fusta. L’obra mostrarà un paisatge cubista, colorista i mediterrani, un estil molt característic de l’artista i professor nord-americà Philip Stanton, resident a Barcelona des de fa més de 30 anys.
El projecte pictòric es va començar ahir dijous i finalitzarà previsiblement a mitjans del mes de juliol. El mural serà una realitat gràcies a l’acord de col·laboració entre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’empresa Industrias Titan, que patrocina l’obra i proveirà l’artista amb una carta de 20 colors d’una nova línia de Titanlux esmalt ecològic a l’aigua, una gamma de pintures d’alta qualitat, durabilitat i resistència.
Per al projecte, Philip Stanton comptarà amb la col·laboració d’un grup d’alumnes del curs de grau 2020 d’il·lustració creativa que imparteix l’artista a la Universitat Eina, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, on és professor des de fa més de 25 anys. Els alumnes participaran en tots els aspectes de la realització in situ de l’obra.
L’obra transmet conceptes com el viatge, el pas del temps, les estacions de l’any, així com símbols que evoquen la natura. Paral·lelament, la peça presenta un joc de doble imatge. En un primer pla, clares referències a Barcelona, a les icones de la ciutat, als transports de TMB que es contraposen amb les imatges oníriques del fons. Les formes orgàniques i botàniques simbolitzen l’ecologia, l’esperança, el ressorgir, i reten homenatge al mestre del segle XX i gran referent en l’obra de Stanton, Henri Matisse, que va inventar aquests cut-outs al final de la seva vida, tot creant un nou llenguatge pictòric.
“Per a mi, els collages de Matisse són un símbol de superació, resiliència, alegria i creativitat. Després del que hem viscut com a societat aquest any, he pensat que barrejar el meu llenguatge visual amb alguna cosa de la ressonància visual històrica de Matisse, seria interessant i fins i tot poètic”, comenta Stanton.
- Conceptes#covid19ComunicacióCulturalInstitucionsAltresTMBLlocsGuinardó Hospital de Sant PauServeiL4MetroAnys2020