Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Una incidència per vandalisme ha afectat 8 hores el servei de la L5 entre Horta i Vall d'Hebron
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.05.2016
Premsa TMB

Una incidència per vandalisme ha afectat 8 hores el servei de la L5 entre Horta i Vall d'Hebron

TMB denuncia els intrusos, que han estat detinguts, pels danys causats en la infraestructura, encara que no han arribat a grafitar cap tren

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

A les 16.35 hores s’ha restablert el servei de metro de la línia 5 al tram Horta - Vall d’Hebron, que estava interromput des de les 8.36 com a conseqüència de la presència de persones en zona de vies al sector de Vall d’Hebron, fet que per protocol implica la suspensió immediata de la circulació de trens. Es tractava d’un grup de sis presumptes vàndals que s’haurien introduït al túnel i altres àmbits restringits de les instal·lacions del metro després de trencar elements de la infraestructura, amb la finalitat de realitzar grafitis en trens que no circulaven i per tant es trobaven estacionats amb motiu de la vaga d’aquest matí.

Al ser descoberts, els presumptes vàndals han emprès la fugida per l’interior de les instal·lacions, cosa que ha motivat un dispositiu de recerca en què han participat efectius de Mossos d’Esquadra, Bombers, Guàrdia Urbana i Seguretat de Metro. Tots sis han estat detinguts i TMB ha presentat contra ells una denúncia per danys.

Mentre ha durat la incidència, els usuaris han pogut fer servir la línia 5 de metro entre Cornellà Centre i Horta, a més de l’estació de Vall d’Hebron de la línia 3. Per als trajectes entre Horta i Vall d’Hebron, la recomanació ha estat fer transbord a les línies de bus 19 i 185, fins que a les 13.30 s’ha establert un servei especial d’autobusos.

La incidència s’ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, el sistema MouTV, l’aplicació TMB App, el web corporatiu i xarxes socials.

El problema del vandalisme ferroviari

Actualment el vandalisme ferroviari és una activitat delictiva organitzada, amb una greu incidència en el dia a dia de les xarxes de transport públic massiu, com la xarxa de metro de TMB. Causa importants perjudicis en el servei –que pateixen els usuaris–, els empleats i el conjunt de la societat. El metro de Barcelona registra una mitjana de quatre intents d’intrusió al dia, dels quals 1,4 tenen èxit.

En un any es registren prop de 2.000 cotxes vandalitzats i 47.000 metres quadrats de pintades murals, una superfície equivalent a 7 camps de futbol. Pel que fa a l’impacte econòmic, en un any es destinen 3,7 milions d'euros a la prevenció, persecució i neteja de grafitis en trens, costos que s'incrementen fins a uns 12 milions anuals sumant-hi la reparació i substitució de càmeres de seguretat, portes, trapes, parets i pous; el repintat dels trens, necessari després de diverses neteges; el dany ambiental que provoca l'eliminació de la pintura a les cotxeres; el cost de les actuacions judicials, i la pèrdua d'ingressos causada per les aturades del servei de metro.

Imatge
Material intervingut als presumptes vàndals

Material intervingut als presumptes vàndals

 

TMB desenvolupa d’un temps ençà un pla d’actuació contra el vandalisme ferroviari que inclou, entre d’altres mesures:

  • Dificultar les intrusions i vandalitzacions de les instal·lacions de Metro més sensibles.
  • Col·laborar amb els cossos policials en les operatives específiques d'identificació i imputació dels autors de les intrusions.
  • Reduir els riscos per a la integritat física dels empleats proporcionant-los indicacions i eines d'autoprotecció.
  • Minimitzar les conseqüències del vandalisme en la prestació del servei de metro.
  • Millorar l'eficàcia de les denúncies penals i administratives perquè els vàndals siguin sancionats d'acord amb la gravetat dels fets comesos.
  • Col·laborar amb altres operadors ferroviaris que pateixen problemes semblants.
  • Influir en el disseny de les infraestructures ferroviàries per prevenir les actuacions vandàliques presents i futures.
     
Tema
Transport
  • ConceptesSeguretatServeiInstitucionsGeneralitatTMBServeiL5MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Material intervingut als presumptes vàndals
Material intervingut als presumptes vàndals
Descarrega l’arxiu (123.96 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (106.41 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Material intervingut als presumptes vàndals
Descarrega l’arxiu (123.96 KB)
Media Name: l5_300516.pdf
Descarrega l’arxiu (106.41 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons