Header Top menu
La fallada d'un equip de comunicacions va originar la incidència a la línia 9/10 de metro
L'anàlisi de la incidència d'ahir a la tarda a la línia 9/10 de metro assenyala com a causa la fallada d'un equip de comunicacions de la xarxa de telecomandament que va afectar el funcionament del sistema de control de circulació automàtica dels trens de la línia.
Tal com està previst en cas de fallada, això va ocasionar l'aturada dels trens, com a mesura preventiva de seguretat dels viatgers i de les instal·lacions, que va estar garantida en tot moment.
Com a primera mesura, l'equip que va fallar ha estat desconnectat del sistema, mentre continuen les anàlisis. A més, es revisaran els procediments d'actuació en cas de pèrdua de funcionalitat dels llocs d'operació del sistema de control de trànsit, per reduir el temps de resposta i minimitzar les afectacions al servei.
La interrupció del servei a la L9/10 es va produir ahir a les 15.09 h. A les 18.20 es va restablir parcialment, entre Can Zam i Can Peixauet (6 estacions), i a les 19.39 h es va normalitzar la circulació amb passatgers en tots els recorreguts (12 estacions). El procés de restabliment es va desenvolupar d'acord amb els protocols de seguretat pel que fa als trens i les zones de vies propis de les línies automàtiques.
Durant la incidència, tal com estableix el protocol, es va estar emetent informació de servei a través del sistema de megafonia de les estacions i de l'interior dels trens de la L9/10, i pels indicadors lluminosos de tota la xarxa, també als canals digitals corporatius i els mitjans de comunicació.
TMB agraeix la col·laboració dels usuaris en el procés de desallotjament dels trens, que es va desenvolupar amb normalitat a través de les portes d'emergència dels trens i els itineraris segurs d'evacuació.