Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Un Dia D'accions Al Metro Per Sensibilitzar i Fer Visibles Els Trastorns Mentals
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.10.2018
Premsa TMB

Un dia d'accions al metro per sensibilitzar i fer visibles els trastorns mentals

El 10 d’octubre, Dia Mundial de la Salut Mental, es desenvolupa en diverses estacions de la xarxa la campanya solidària escollida pels treballadors de TMB per al 2018

Imatge
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
< >Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'

El proper dimecres, 10 d'octubre, TMB i Salut Mental Catalunya (SMC) dedicaran tota la jornada a la campanya Mou-te per la salut mental, amb un ventall d'activitats centrades a informar i sensibilitzar sobre aquests trastorns que afecten bona part de la societat.

Serà la vuitena edició del Mou-te, el projecte solidari de Transports Metropolitans de Barcelona, dins del Pla Director de Cooperació i Solidaritat, que va néixer amb la intenció que fossin els treballadors de l'empresa els protagonistes a l'hora de decidir l'acció social en què la companyia havia de participar.

1 de cada 4 persones patirem un problema de salut mental

Les accions es realitzaran en diferents punts de la xarxa de metro durant la jornada.

De 10 a 18 hores, el vestíbul d'enllaç de l'estació de metro de Clot entre L1 i L2 acollirà diverses activitats (a càrrec de l'Associació Aprenem): elaboració de xapes, habilitació d'un espai per penjar missatges sobre la diversitat i un fotocall per compartir les fotografies a les xarxes socials. 

La resta d'activitats es desenvoluparan al vestíbul principal de l'estació de metro d'Universitat de la L2: venda de llibres sobre salut mental i emocions de 10 a 19 hores (a càrrec d'Obertament),  contacontes Fuig, bèstia, sobre la tristor i la por, destinat a un públic infantil, de 17.30 a 18.20 hores (a càrrec de la Federació SMC), i l'esquetx teatral Kit de construcció: Refent identitats a partir de les 18.30 hores amb diverses repeticions (activitat de la Fundació Els Tres Turons).

Tots units per una causa comuna

Com en totes les edicions passades, aquest projecte és fruit dels suggeriments i propostes dels treballadors de TMB, la participació desinteressada dels quals és fonamental per tirar endavant any rere any aquesta campanya.

En aquesta ocasió Salut Mental Catalunya (SMC), sota la qual hi ha tres entitats de referència del món de la salut mental, ha sigut l’entitat escollida per representar la causa. SMC és la marca compartida per Federació Salut Mental Catalunya, AMMFEINA Salut Mental Catalunya i Fundació Salut Mental Catalunya.

La Federació Salut Mental Catalunya, amb més de 60 entitats a tot Catalunya, dona servei a les entitats federades i a la població en general. Treballa  per a la inclusió social de les persones amb trastorns mentals i per a la millora de les polítiques públiques dirigides a aquest col·lectiu i les seves famílies.

AMMFEINA Salut Mental Catalunya  és una associació sense afany de lucre que des del 2005 agrupa i representa les entitats d’iniciativa social de l’àmbit català, que promouen la inclusió i la no exclusió laboral de les persones amb un problema de salut mental. Enguany són 31 entitats. 

La Fundació Salut Mental Catalunya promou la millora de la qualitat de vida de les persones amb trastorns mentals i dels seus familiars, per afavorir la seva autonomia i integració social i potenciar el seu desenvolupament personal en la comunitat.

Tema
Societat
  • ConceptesComunicacióRSCSalutInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresFundacióTMBAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de Premsa
Descarrega l’arxiu (144.69 KB)
Programa activitats
Descarrega l’arxiu (891.95 KB)
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
Descarrega l’arxiu (118.18 KB)
Media Name: tria2018.pdf
Descarrega l’arxiu (144.69 KB)
Media Name: aaff_triptic_mental.pdf
Descarrega l’arxiu (891.95 KB)
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
Imatge campanya 'Mou-te per la Salut Mental'
Descarrega l’arxiu (118.18 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Cursa Nocturna pels túnels del metro . /M.A. Cuartero (TMB)

Les millors imatges per reviure la cursa nocturna del centenari pels túnels del metro

Societat
Gallery
Imatge
Un voluntari del Banc dels Aliments col·laborant amb la recollida del Gran Recapte en un supermercat de Barcelona/ Foto: Banc dels Aliments

#TMBRecomana col·laborar amb el Gran Recapte del Banc dels Aliments

Societat
Third-party content
Imatge
Membres del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona han participat en un taller sobre com viatjar segurs en bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB i la Guàrdia Urbana imparteixen un taller per a gent gran sobre com viatjar segurs en bus

Societat
Imatge
Acte de presentació de la samarreta del 125è aniversari del RCD Espanyol. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L'estació Universitat acull la presentació de la samarreta commemorativa del 125è aniversari del RCD Espanyol

Societat

Últimes notícies

Presentació a Montcada i Reixac dels propers canvis a la línia 155 de bus / Font: Ajuntament de Montcada i Reixac

Dues noves línies de bus de proximitat substitueixen a l’actual línia 155 a Montcada i Reixac

Transport
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Katy Perry al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Leiva al Palau Sant Jordi

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons