Header Top menu
Demà dilluns comença la segona fase dels treballs al macropou de l’L9/10 Nord
Durant una setmana, el tram afectat serà La Sagrera - Bon Pastor. Els treballs que s’hi faran permetran reduir el desnivell i la separació entre l’andana i el tren per millorar la seguretat, el confort i l’accessibilitat.
Les obres que han obligat a tallar la línia a l’L9/10 Nord, encaren la recta final i arriben demà dilluns, 31 d’agost, a la segona fase. Durant una setmana, del 31 d’agost al 6 de setembre (tots dos inclosos) el tall s’amplia a una estació, és a dir, no hi haurà servei de metro entre les estacions de La Sagrera i Bon Pastor. La primera fase dels treballs va començar el passat 25 de juny i va afectar el tram La Sagrera - Onze de Setembre, fins avui diumenge, 30 d’agost.
Els treballs estan executats pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya i s’emmarquen en l’obra del macropou per a la connexió dels ramals del tram nord amb el tram central de l’L9/10. En aquest pou, que es troba a cel obert, conflueixen dos túnels que el travessen: el túnel de l’L9/L10 i el túnel d’un tram del futur perllongament de l’L4 entre la Pau i la Sagrera. En l’actualitat, les línies L9 Nord i L10 Nord discorren en l’àmbit entre el macropou i la Sagrera pel túnel corresponent a l’L4, donat que el tram central de l’L9/L10 no es troba operatiu. El pressupost d’aquesta actuació és de 22,6 milions d’euros.
El metro torna a presentar-se com l’alternativa més eficient al tall amb l’enllaç amb l’L1 a Fondo i l’L2 a Gorg. Així mateix, la línia regular de bus H8 recorre el tram afectat. La mitjana de validacions diàries al tram en obres és de 3.295 als dies feiners del juliol i de 2.386 a l’agost.
Servei llançadora de bus
Durant tota l’obra, TMB ha habilitat un servei alternatiu d’autobusos que recorre el tram afectat, segons la fase, amb un interval d’entre 6 i 11 minuts per als feiners i de 10 minuts els dissabtes i festius. El servei està cobert per 4 vehicles els feiners i 2 en dissabtes i festius.
A la fase 2, i en direcció Bon Pastor, els vehicles del servei de bus substitutori circularan per Av Meridiana, c de Dublín, carrer de Rovira i Virgili, carrer del Pare Manyanet, carrer de Josep Soldevila, carrer del Segre i carrer de Sant Adrià. De tornada direcció Sagrera, el bus continuarà per Pg. Enric Sanchis, c. De Josep Finestres, c. De Fra Juniper Serra, c. De la Formiga, c. De Sant Adrià, c. De Josep Soldevila, Rambla Onze de Setembre, c. Gran de Sant Andreu i el c. Garcilaso fins a la intersecció amb Meridiana
Pel que fa als horaris del bus, seran similars als de la mateixa xarxa de metro: els dies laborables, diumenges i festius, la darrera sortida des de La Sagrera serà a les 23.38 h, mentre que des d’Onze de Setembre serà a les 00.20 h i des de Bon Pastor a les 00.15 h. Per als divendres i vigílies de festius aquest horari s’estén des de La Sagrera fins a la 1.38 h, mentre que des d’Onze de Setembre serà a les 2.17 h i des de Bon Pastor 2.15 h. La nit de dissabte a diumenge, el servei funcionarà tota la nit.
Campanya d’informació a la ciutadania
La campanya d’informadors, que va començar abans de l’inici de la primera fase de les obres, va atendre les consultes i també van distribuir fulletons informatius específics amb les dates, les afectacions, les millors alternatives de transport i altres canals d’atenció i informació on adreçar-se.
Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet des de l’inici de les afectacions tenir la informació dels talls de la L9/10 Nord a la plataforma i recomana les millors alternatives. Es continua fent difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i els punts on s’habiliten els busos especials substitutoris.
- ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInfraestructuraViesInstitucionsGeneralitatTMBLlocsBon PastorLa SagreraOnze de SetembreServeiL10L9MetroAnys2026


