Header Top menu
Convocatòria de vaga d'alguns sindicats d'Autobusos a partir de l'1 d'octubre
Amb motiu de la convocatòria de vaga per part d'alguns sindicats d'Autobusos de TMB, sense el suport del comitè d'empresa, per dilluns vinent, 1 d'octubre i dies successius, el Departament d’Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin serveis mínims, diferenciant les hores punta i la resta de franges.
Dilluns, 1 d'octubre
La convocatòria de vaga às de 24 hores. L'ordre del Departament d'Empresa i Ocupació dicta que durant aquesta jornada funcioni la meitat (el 50%) del servei des de les 6.30 a les 9.30 del matí, i des de les 4 de la tarda a les 8 del vespre. Les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157 han de mantenir almenys el 25% del servei tot el dia. A les línies de Bus del Barri ha de circular almenys un vehicle tambà tota la jornada.
De dimarts en endavant
La convocatòria de vaga a partir del 2 d'octubre às de dues hores per torn (de 2 a 4, de 9 a 11 i de 16 a 18 h) amb caràcter indefinit, excepte el dia 5 d'octubre, en què l'aturada seria de 10 a 15 h. L’ordre estableix que igualment funcioni la meitat (el 50%) del servei quan la vaga s'escaigui entre les 6.30 i les 9.30 del matí i entre les 4 de la tarda i les 8 del vespre. A les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157 no podran circular menys del 25% dels busos i a les línies de Bus del Barri no pot deixar d'haver-hi almenys un vehicle per línia.
TMB lamenta aquesta convocatòria de vaga, que s'origina contra una disposició del govern central que afecta tot el sector públic. Fins a l'últim moment, l'empresa ha ofert alternatives per neutralitzar l'efecte del reial decret 20/2012 en el poder adquisitiu dels treballadors, en un esforç negociador que ha donat com a fruit l'acord subscrit amb el sindicat SIT a última hora d'ahir. Aquest acord às aplicable als afiliats al SIT i a tots els treballadors que s'hi adhereixin voluntàriament.
En cas que tingui seguiment, la vaga perjudicarà milers de ciutadans de Barcelona i l'àrea metropolitana, justament quan es fa realitat la primera fase de la nova xarxa de bus, el projecte màs important que tà actualment TMB pel que fa a la modernització i millora del servei de transport públic.