Header Top menu
Comença la remodelació del vestíbul de Sants Estació, a la línia 5 del metro
L’obra, pressupostada en poc més d’un milió d’euros, inclou renovar parets, paviments, sostres, desguassos, dependències, il·luminació i línia de peatge
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat aquest mes de gener l’obra de remodelació del vestíbul de l’estació de metro de Sants Estació, de la línia 5, dins del programa d’actualització i millora de la funcionalitat d’estacions antigues o d’elevada utilització.
L’actuació suposarà deixar el vestíbul com nou, tant en les parts visibles com en les invisibles. Així, se substituiran paviments, sostres, revestiments de parets, il·luminació, senyalització informativa i mobiliari, a més de la barrera tarifària, que passarà a ser de portes lliscants. Alhora, es tractaran les patologies existents en l’estructura i es renovarà el sistema de recollida d’aigües. Pel que fa a les dependències internes, es renovaran la cabina del cap d’estació i els lavabos, i es reubicarà la cambra dels equips de telefonia mòbil.
Pel que fa a l’accessibilitat, s’implantaran al paviment del vestíbul els encaminaments per facilitar l’orientació de les persones cegues. L’estació disposa des del 2005 d’un itinerari adaptat a persones amb mobilitat reduïda a través de l’enllaç amb l’estació de la línia 3, on hi ha els ascensors que salven el desnivell fins al carrer. A més, la Generalitat té en licitació la redacció del projecte d’un recorregut accessible entre l’estació de la línia 5 i l’estació ferroviària d’Adif.
Vestíbul sempre obert
L’estació de Sants Estació de la línia 5 registra una mitjana de 22.000 entrades cada dia feiner, un flux de passatgers que podrà continuar fent servir el vestíbul en els horaris habituals al llarg de les obres, que es faran majoritàriament aprofitant la pausa nocturna. Tant el local comercial, dedicat a bar, com el mural artístic de Glòria Cot continuaran a les ubicacions actuals.
La durada de l’actuació s’estima en sis mesos aproximadament i el pressupost és d’1,1 milions d’euros, comptant l’obra, la direcció d’obra, el subministrament de la línia de peatge i l’IVA.
Aquest any 2020 TMB preveu iniciar una actuació semblant al vestíbul principal de l’estació de Sagrada Família, també de la línia 5.
Vista de la zona de venda del vestíbul / Foto: M.A. Cuartero (TMB)