Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Adjudicat el nou servei de bicicleta metropolitana "AMBici"
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.06.2022
Premsa TMB

Adjudicat el nou servei de bicicleta metropolitana "AMBici"

➢ Fins a 2.600 bicicletes elèctriques en 15 municipis metropolitans és previst que s’estenguin pel territori el darrer trimestre d’enguany després que la UTE formada per Nextbike, Movement i Movus s’hagi adjudicat el concurs públic

➢ L’AMB, creadora i titular del servei, en coordinarà la implantació d’acord amb els municipis metropolitans

Imatge
Senyal de prioritat per a bicicletes / Foto: Paul Brennan (Pixabay)
Senyal de prioritat per a bicicletes / Foto: Paul Brennan (Pixabay)
< >Senyal de prioritat per a bicicletes / Foto: Paul Brennan (Pixabay)

La UTE formada per Nextbike, Movement i Movus s’ha adjudicat el concurs públic per 40,5 milions d’euros per operar el nou servei metropolità AMBici, de bicicleta metropolitana elèctrica compartida. El servei, creat per l’AMB i gestionat per TMB (a través de PSM) i amb el servei prestat per aquesta UTE, és previst que es posi en marxa el darrer trimestre d’aquest any 2022, i es desplegui totalment al primer trimestre del 2023. El projecte podria arribar a posar a disposició dels ciutadans fins a 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions d’estacionament. L’AMBici estarà plenament integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona, facilitant la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el Bus Metropolità, el metro,  tramvia, ferrocarril, etcètera.

AMBici arribarà a 15 municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Com a mínim, la meitat de les estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d’ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.

"Des de l'AMB, seguim creant i fent realitat alternatives de mobilitat saludable i sostenible a la metròpolis. Amb l’adjudicació de l’AMBici, que és el que avui anunciem, ja estem més a prop de posar en marxa el nou servei de bici pública metropolitana. L’AMBici, que inicialment arribarà a 15 municipis, serà un veritable punt d’inflexió en l’ús de la bicicleta i un bon complement a la xarxa de transport públic metropolità”, explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.  

Per la seva banda, Laia Bonet, presidenta de TMB, ha explicat que "aquest projecte està en línia amb el Pla Estratègic de TMB per posar en marxa nous serveis de mobilitat i suposa un pas més en l’aposta pel transport públic i per una mobilitat sostenible". Bonet ha especificat que aquest nou servei és "complementari  a l’operació de les dues grans xarxes de transport col·lectiu, la de metro i la d’autobusos, que han de continuar sent troncals en la mobilitat a la metròpolis Barcelona”.

La UTE serà adjudicatària  del servei durant 8 anys i tindrà entre les seves funcions: el subministrament i instal·lació dels equips (inclou les escomeses de llum i la plataforma tecnològica), el manteniment dels equips, la logística de les bicicletes, l’atenció als usuaris, el desenvolupament del web i app segons requisits de TMB, la cobertura de les assegurances (responsabilitat civil, robatori i vandalisme) i la gestió dels imprevistos i vandalisme.
Per al finançament, l’AMB espera comptar amb els fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a més de les aportacions dels ajuntaments metropolitans on s’implanti el servei.
 

Servei integrat

Pel que fa a l’integració de l’AMBici amb el servei de Bicing, s’estan contemplant dues línies d’integració: estacions de pont o de transferència dels dos serveis, ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, i abonaments compartits dels dos serveis (compra creuada), amb descomptes pels usuaris dels dos serveis.

Inicialment es preveuen fins a 7 estacions de transferència, situades en les següents localitzacions:

•    Barcelona – Sant Adrià del Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs 
•    Barcelona – Sant Adrià del Besòs, La Pau
•    Barcelona  - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
•    Barcelona – Esplugues, Zona Universitària
•    Barcelona – Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
•    Barcelona - Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
•    Barcelona – Hospitalet de Llobregat, Collblanc

Estratègia metropolitana del PMMU 2019-2024

Aquest nou servei metropolità, que recull l’experiència de l’e-Bicibox i pren el Bicing com a referent per fer un servei més potent, s’emmarca en l’estratègia metropolitana del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2019-2024, el full de ruta de les polítiques de mobilitat de la metròpolis de Barcelona per als pròxims anys, i del Pla d’actuació metropolità (PAM) 2019-2023.

Proveïdor global de mobilitat

TMB gestionarà el nou servei a través d’una  societat del grup, PSM, dins de la línia establerta en el seu Pla estratègic 2025 de constituir-se en proveïdor global de mobilitat sostenible i posar en marxa nous serveis a l’àrea de Barcelona que siguin complementaris a l’operació de les dues grans xarxes de transport col·lectiu, la de metro i la d’autobusos.

Projecte finançat amb ajudes Next Generation-PRTR

Aquest projecte compta amb finançament dels fons de la Unió Europea Next GenerationEU, articulats a través del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, més concretament amb el programa per a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions y la transformació digital i sostenible del transport urbà, del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana.

Imatge
Logo pla recuperació./ Foto: NEXT GENERATON EU
Tema
Empresa
  • ConceptesMobilitatServeiInstitucionsAMBTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Senyal de prioritat per a bicicletes / Foto: Paul Brennan (Pixabay)
Descarrega l’arxiu (149.24 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (428.23 KB)
Logo pla recuperació./ Foto: NEXT GENERATON EU
Descarrega l’arxiu (12.29 KB)

També et pot interessar...

  • AMBici, el nou servei de bicicleta metropolitana, surt a concurs públic

Contingut relacionat

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Últimes notícies

Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons