Header Top menu
‘El transport públic ens dona més’, nova campanya en marxa a l'àrea de Barcelona
L’associació Promoció del Transport Públic ha resumit en deu missatges els beneficis de l’ecomobilitat per estimular el canvi d’hàbits entre els usuaris del vehicle particular.
Des de fa uns dies ja són visibles els missatges de la campanya El transport públic ens dona més, llançada per l’associació Promoció del Transport Públic en col·laboració amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'Autoritat del Transport Metropolità, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, Tusgsal, FGC, TMB, Renfe, TRAM, Moventis i Transports Urbans de Sabadell.
L’objectiu de la campanya és doble, segons els promotors: d’una banda, recordar la importància d’utilitzar el transport públic entre les persones usuàries; i per l’altra, remarcar la necessitat d’un canvi d’hàbits a la resta de la població que fa ús del vehicle privat.
Mobilitat sense congestió
Segons l’EMEF 2017, el 32% dels desplaçaments a la primera corona metropolitana i un 53,5% a la segona es fan amb vehicle privat. “La promoció del transport públic col·lectiu segueix essent necessària tot i els avenços experimentats en el sector de l’automoció, tant l’ús compartit de vehicles com la reducció de les seves emissions o la futura evolució de la conducció autònoma. L’ús de trens, autobusos i bicicletes seguirà essent imprescindible per generar un model de mobilitat sense congestió, amb baix impacte ambiental i amb equitat social”, apunten.
La campanya és una iniciativa de la PTP, basada en 10 missatges expressats en 20 imatges de la il·lustradora Cristina Bueno, que transmeten emocions i conceptes vinculats als valors i avantatges del transport públic. Les il·lustracions tracten sobre els beneficis del transport públic en relació a la capacitat de transport, la reducció d'emissions contaminants, la salut, la seguretat vial, la lluita contra el canvi climàtic, l'equitat social i la no discriminació, els llocs de treball, l'estalvi en infraestructures, l'economia domèstica i el benestar personal.
Tots aquests materials són de lliure accés i es poden compartir a través del web de la campanya i per les xarxes socials a través del hashtag #mestransportpublic.
Directius de l'AMB i la PTP en la presentació de la campanya / Foto: AMB
- ConceptesComunicacióMedi ambientMobilitatInstitucionsAltresAltres operadorsAMBATMFGCTMBAnys2018