Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Medi ambient
  3. Incentivar el transport públic, la millor opció per descarbonitzar l'economia espanyola
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.02.2021
Redacció

Incentivar el transport públic, la millor opció per descarbonitzar l'economia espanyola

Imatge
Estació del metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)
Estació del metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

Estació del metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

Estació del metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

Una recerca del centre independent Economics for Energy assenyala el canvi modal com a més efectiu que altres mesures com l’electrificació del parc de vehicles o les restriccions de trànsit.

La substitució del vehicle privat per transport públic és la mesura més eficient i efectiva en l'estratègia de descarbonització de l'economia espanyola amb l'horitzó 2030, segons l'últim informe d'Economics for Energy, presentat dies enrere. El sector del transport és el primer emissor de gasos d'efecte hivernacle a Espanya, amb un 27% sobre el total en el càlcul del 2018.

La reducció d'emissions i la relació cost-eficiència que aconseguiria per si mateix el canvi modal són més significatives que les projeccions obtingudes de la penetració del vehicle elèctric —suposant que aquest no aconsegueix la paritat en costos amb el vehicle convencional el 2030—, la retirada accelerada de vehicles convencionals i les restriccions del trànsit urbà, segons l'estudi.

L'informe se centra en el transport terrestre, atès que representa el 93% de les emissions i més del 80% de l'energia consumida sobre el total. Sobre aquest segment, els autors adverteixen que cal ampliar el radi d'acció de les polítiques de gestió al transport interurbà en lloc de centrar-se únicament en les ciutats, atès que la mobilitat urbana representa només un 35% del consum energètic i les emissions. A més, els operadors urbans com TMB ja tenen plans de reconversió ambiental en marxa.

Eficiència de costos

Els autors sostenen que incentivar l'ús del transport públic enfront del vehicle privat no només aconsegueix significatives reduccions en el nivell d'emissions —sobretot si es combina amb una quota elevada de vehicles elèctrics i la retirada accelerada de vehicles antics—, sinó que és la més eficient en costos. A això contribueix, indiquen, que l'actual parc de transport públic tingui encara una elevada capacitat per absorbir nous usuaris sense necessitat d'invertir en nous vehicles i que es poden aconseguir millores en els costos simplement amb el redisseny de rutes, afirmen.

El document assenyala també que el canvi modal és la clau perquè el Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima (PNIEC) sigui rendible en conjunt, ja que la resta de mesures previstes tenen un cost significatiu.

Economics for Energy és un centre d'investigació privat constituït com a entitat sense ànim de lucre que compta amb el suport de la Universitat Pontifícia Comillas ICAI-ICADE, la Universidade de Vigo i diverses fundacions i empreses. El treball es pot consultar íntegrament al seu web.

Darrera modificació
01.02.2021
Tema
Medi ambient
  • ConceptesEstudisMedi ambientInstitucionsAltresAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Cap a una nova generació europea d'autobusos descarbonitzats

Contingut relacionat

Imatge
Un dels cotxes elèctrics més recents incorporat a la flota auxiliar de TMB a la cotxera de Triangle / Foto: TMB

TMB incorporarà nous vehicles 100% elèctrics per a la seva flota auxiliar

Medi ambient
Imatge
Gestió de residus a les instal·lacions de Triangle. /Foto: TMB

La gestió dels residus a les instal·lacions de TMB per reduir l’impacte mediambiental

Medi ambient

Cap a una flota de TMB de zero emissions

Medi ambient
Imatge
La xarxa de metro rep filtracions constantment / Foto:  TMB

Com es reaprofita l'aigua filtrada a la xarxa de metro

Medi ambient
Gallery

Últimes notícies

Imatge
El presentador Paul Comfort entrevistant Josep M. Armengol, director de Tecnologia de Bus de TMB, a la cimera de la UITP / Foto: TMB

Metro i bus, protagonistes en un canal internacional de YouTube sobre transport públic

Empresa
Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

Coneix què és TMB en un nou vídeo de només 9 minuts

Empresa
Cartell de les Festes de la Mercè 2023 / Imatge: Ajuntament de Barcelona

El metro funcionarà 91 hores seguides per les Festes de la Mercè 2023

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per demà, 19 de setembre (Barça - Royal Antwerp)

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons