Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Medi ambient
  3. Barcelona, entre les primeres 25 ciutats del món en mobilitat urbana sostenible
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.12.2017
Redacció

Barcelona, entre les primeres 25 ciutats del món en mobilitat urbana sostenible

Imatge
Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Puja fins al 6è lloc del rànquing mundial en els paràmetres que relacionen la mobilitat amb la qualitat de vida, segons la valoració de la consultoria Arcadis.

Sustainable Cities Mobility Index
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Barcelona i Madrid ocupen els llocs 21 i 24 d'un índex que reflecteix les característiques de sostenibilitat de la mobilitat urbana de 100 ciutats del món.

Aquest rànquing, elaborat per la consultoria holandesa Arcadis juntament amb el Centre per a la Recerca Econòmica i Empresarial (CEBR), amb seu a la Gran Bretanya, es basa en 23 indicadors individuals. Aquests indicadors estan agrupats en tres pilars: el de les persones, que mesura les implicacions dels sistemes de mobilitat en la societat incloent la qualitat de vida, cobertura del transport, horaris, seguretat...; el del planeta, que mesura l'impacte ambiental, la contaminació, les emissions..., i el dels beneficis, que avalua l'eficiència i la fiabilitat de la mobilitat en el creixement de l'economia.

La combinació d'aquests 23 paràmetres dona una classificació global que encapçala Hong Kong, seguida de Zuric i París.

En els marcadors de persones, Barcelona i Madrid obtenen una bona qualificació i se situen al 6è i 7è lloc respectivament, per davant de París i Londres. En canvi en planeta i beneficis els resultats no són tan òptims.

Pots consultar els detalls de l'informe i el rànquing de les millors ciutats del món en mobilitat sostenible a l'enllaç.

How sustainable is your city’s urban mobility? https://t.co/u8mlnPL55f #sustainablecities pic.twitter.com/nxYF4EXKzC

— Arcadis (@ArcadisGlobal) 6 de novembre de 2017
Darrera modificació
23.06.2022
Tema
Medi ambient
  • ConceptesMedi ambientMobilitatInstitucionsAltresLlocsBarcelonaDe tot arreuAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
TMB aposta per l'hidrogen com a font d'energia per a la seva flota de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB participa en una jornada dedicada a l'hidrogen al sector de l'automoció i la mobilitat sostenible

Medi ambient
Imatge
Nova electrolinera a Santa Coloma de Gramenet / Foto: TMB

Engega una nova electrolinera alimentada amb energia recuperada del metro

Medi ambient
Imatge
Imatge motxilla AMBici que s'obsequiarà als participants de La BaixCicletada / Font: AMBici

TMB col·labora amb la 21a edició de La BaixCicletada

Medi ambient
Imatge
Els vinils de la campanya llueix en una marquesina de les línies elèctriques 100% de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB llança una campanya per donar a conèixer les seves línies de bus 100% elèctriques

Medi ambient

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons