Header Top menu
El Vull Anar per a mòbils estrena un assistent de viatge que guia els usuaris pas a pas
Ajudar en els recorreguts d'enllaç entre línies de metro i autobús és una de les finalitats de la innovació en l'última versió de la TMB App, disponible inicialment per a dispositius Apple.
L'última versió de l'aplicació TMB App per a iOS ha afegit una nova funció al buscador de rutes Vull Anar consistent en un assistent de viatge en temps real, que pot resultar molt útil com a ajuda per a tot tipus d'usuaris del transport públic, incloses les persones cegues o amb baixa visió.
L'eina, a la qual s'accedeix des de les cerques d'itinerari del Vull Anar, desgrana l'itinerari escollit per l'usuari en els diferents trams que el componen sobre un mapa. Per a cadascun d'aquests trams, i gràcies a la geolocalització, l'assistent de viatge segueix la posició de l'usuari durant el seu viatge, tal com fa el sistema de navegació d'un cotxe. El mapa mostra l'origen, la destinació, les línies utilitzades i la situació de l'usuari en temps real.
Quan l'usuari està arribant a la parada de bus o metro on ha de baixar, ja sigui per fer transbordament o perquè ha arribat al destí, el sistema l'avisa perquè baixi. En cas que l'app perdi la localització, l'usuari pot avançar manualment per les diferents etapes del trajecte.
Localització per GPS, wifi i 4G
Com els serveis de navegació d'altres aplicacions, l'assistent de viatge es basa en la localització GPS i la triangulació per wifi o 4G. Això fa que el servei sigui més efectiu en superfície, i que la localització en metro pugui ser menys acurada.
Inicialment, aquesta funció de la TMB App s'ha incorporat a la versió per a iOS d'Apple, perquè és l'utilitzat majoritàriament entre el col·lectiu invident, ja que compta amb eines d'accessibilitat avançada com el Voice Over. Un cop verificats el seu funcionament i l'acollida entre els usuaris, cap a finals del 2018 està previst iniciar el desenvolupament d'aquesta funcionalitat també per als dispositius Android.
TMB desenvolupa constantment actualitzacions i ampliacions de funcionalitats en les seves eines digitals per millorar-ne l'accessibilitat, l'experiència de l'usuari i la usabilitat. Pel que fa a la TMB App, una peça clau d'aquesta estratègia de serveis digitals per a una mobilitat connectada, la previsió és afegir-hi pròximament nous serveis diferencials personalitzats i un programa de fidelització, així com incorporar-hi la venda en línia de títols integrats de transport.