Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Traslladar Barcelona al passadís de Passeig de Gràcia: premi a les 24 hores d’Innovació
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.05.2022
Redacció

Traslladar Barcelona al passadís de Passeig de Gràcia: premi a les 24 hores d’Innovació

Imatge
Creativitat projecte. / Foto: Institut Antoni Algueró
Creativitat projecte. / Foto: Institut Antoni Algueró
< >Creativitat projecte. / Foto: Institut Antoni Algueró

Un grup d’estudiants de l’Institut Antoni Algueró, de Sant Just Desvern, responen al repte plantejat per TMB i proposen un projecte de realitat immersiva que suposarà un canvi radical d’aquest transbordament.

Com podríem fer que el passadís d'enllaç de l'estació de Metro de Passeig de Gràcia L3 fos un espai més agradable i acollidor? Aquest va ser el repte plantejat per l’Àrea de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat i TMBinnova en la tercera edició de 24 hores d’innovació Barcelona. L’Institut Antoni Algueró va fer la proposta que va guanyar el primer premi d’aquesta 3a edició, plantejant un canvi radical del passadís que traslladarà la Barcelona que tots coneixem sota terra. A través de panells LED, el grup, integrat per sis alumnes de tres cicles formatius, ha proposat recrear el cel de la ciutat, fent de l’espai un lloc viu, agradable i dinàmic.

La iniciativa, organitzada per la conselleria d’Educació i la Fundació CaixaBank-Dualiz, va permetre a gairebé una setantena d’escoles europees treballar amb metodologies innovadores per donar resposta a diferents problemàtiques plantejades per fins a 24 companyies.

Emocionats per la victòria, l’equip celebrava la fita d’aquesta manera: “Estem molt contents, és la primera vegada que fem això i no teníem les expectatives tan altes!”. El premi, una estada formativa de tres dies on podran ampliar els seus coneixements en innovació i 1.500 € per invertir en iniciatives d'innovació al seu centre.

Imatge
Alumnes de l'institut Antoni Algueró. / Foto: Institut Antoni Algueró

Un certamen que aposta pel talent jove

L’esdeveniment pretén fer valdre el talent creatiu dels alumnes d’FP i valorar les seves possibilitats en el món laboral. D’altra banda, la iniciativa compta amb un vessant educatiu molt important perquè posa a disposició dels estudiants una àmplia graella de ponències, formacions i tallers, tot en 24 h.

En les gairebé dues jornades que dura el concurs, els alumnes treballen solucions amb metodologies innovadores, com el design thinking, i posen en joc les habilitats de cada membre de l’equip, fet que dona com a resultat propostes molt completes.

Darrera modificació
06.05.2022
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióServeiInfraestructuraIntercanviadorInstitucionsTMBLlocsPasseig de GràciaServeiL3L4Anys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge nou sistema refrigeració Plaça de Sants / Foto: M.A. Cuartero

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Innovació
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació
Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Lady Gaga al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Pecos al Palau Sant Jordi

Transport
Parada del servei especial de bus al Palau Sant Jordi / Foto: Arxiu TMB

Transport públic per al concert de Vanesa Martín al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Membres del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona han participat en un taller sobre com viatjar segurs en bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB i la Guàrdia Urbana imparteixen un taller per a gent gran sobre com viatjar segurs en bus

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons