Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. S'acosta el metro més modern i amb més connexions
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
17.11.2015
comuniza

S'acosta el metro més modern i amb més connexions

Imatge
Visió general de l'estand de TMB al BcnRail 2015 / Miguel Ángel Cuartero
Visió general de l'estand de TMB al BcnRail 2015 / Miguel Ángel Cuartero
< >Visió general de l'estand de TMB al BcnRail 2015 / Miguel Ángel Cuartero
Visió general de l'estand de TMB al BcnRail 2015 / Miguel Ángel Cuartero

TMB dedica tot l'estand del cinquè saló internacional de la indústria ferroviària BcnRail, que se celebra a la Fira des d'avui fins dijous, a explicar la pròxima ampliació de la xarxa de metro: la línia 9 sud.

Avui ha obert les portes al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, a l'Hospitalet de Llobregat, la cinquena edició del saló BcnRail, en què TMB presenta la important ampliació de la xarxa de metro que tindrà lloc a tres mesos vista, quan es posi en servei la línia 9 sud entre Aeroport T1 i Zona Universitària.

El tema escollit per TMB no és gens arbitrari, ja que el BcnRail s'ha definit clarament per la "smart mobility" com a idea central del certamen, una tendència que els experts coincideixen a afirmar que determinarà el futur del sector. I ara mateix el projecte de la línia 9/10 de metro és segurament el de més abast dels que hi ha en curs a Catalunya, i potser a Europa, pel que fa a la innovació aplicada al transport col·lectiu.

La forma de cilindre de l'estand evoca un túnel perforat amb tuneladora, com la majoria del traçat de la línia 9/10. Les cares interior i exterior del cilindre contenen els plafons de l'exposició, que es completa amb un vídeo en tres idiomes (català, castellà i anglès) i un audiovisual interactiu.

Solucions avançades en trens i estacions

Com queda reflectit en l'estand, la línia 9 condensa les solucions més avançades en la gestió i supervisió de la circulació dels trens i del funcionament de les estacions, que permeten el màxim nivell d'automatització, la conducció automàtica o nivell 4, sense necessitat de personal ni de cabina de conducció. La prioritat en un metro automàtic sense conductor, s'insisteix, és posar la tecnologia al servei de la màxima seguretat per aconseguir un transport eficaç, fiable i confortable.

Això no és nou a Barcelona. Des del 2009 hem anat veient com el metro automàtic es feia realitat al costat nord de la ciutat, en què la línia 9/10 connecta, amb aquestes característiques, La Sagrera amb Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet, i Gorg, a Badalona: uns 11 quilòmetres en total. El que té de singular la posada en servei del tram sud és que la xarxa de metro creixerà prop de 20 quilòmetres d'un sol cop, una fita que no s'havia donat mai abans. De passada la part automatitzada de la xarxa passarà a ser el 25% del total.

L'altra característica del nou metro, com se subratlla a l'estand del BcnRail, és que de les 15 noves estacions —tres més quedaran pendents— que s'obriran al febrer n'hi ha sis que constitueixen nous enllaços amb altres línies de metro o de ferrocarrils suburbans: Aeroport T2 i El Prat Estació, amb Rodalies; Europa / Fira, amb FGC; i Torrassa, Collblanc i Zona Universitària, amb les línies 1, 5 i 3 de metro respectivament. El paper vertebrador i relligador de la línia 9 en la xarxa de transport de l'àrea metropolitana comença a ser palpable.

Darrera modificació
14.01.2016
Tema
Innovació
  • Altres temesTransportConceptesInnovacióMetro automàticInstitucionsTMBLlocsCollblancEl Prat de LlobregatTorrassaZona UniversitàriaServeiMetroAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons