Header Top menu
El pròxim tren passarà per la via 1 o per la via 2?
La línia 9 Sud incorporarà una informació que fins ara només s'utilitzava en la comunicació interna de Metro. Caldrà estar atents per saber la via per la qual passaran els propers trens, és a dir, per la via 1 o per la via 2.
A les pantalles dels vestíbuls de la línia 9 Sud hi ha informació de la via per la qual passarà el pròxim tren. Has de tenir en compte que la via no sempre marca la destinació, és a dir, un tren amb destinació Zona Universitària o Aeroport T1 podria passar per la via 1 o per la via 2. Un cop a l'andana, has d'estar atent a les pantalles, ja que hi poden passar trens en totes dues direccions i amb diferents estacions finals.
La numeració de les vies
Les vies del metro sempre han estat numerades, però no s'havien identificat en la senyalització. Tradicionalment, les estacions de cadascuna de les línies s'han numerat prenent com a origen:
- L'estació més propera al Llobregat per a les que transcorren en sentit Llobregat-Besòs (per exemple, la línia 1, Hospital de Bellvitge - Fondo).
- L'estació més propera al mar per a les que transcorren en sentit mar-muntanya (per exemple, la línia 4, La Pau - Trinitat Nova).
- La primera estació més propera al mar a les línies circulars o obertes, numerant en el sentit de les agulles del rellotge.
Dit això, la numeració de les vies generals segueix el següent criteri:
- Via 1: la circulació normal es realitza en sentit creixent de numeració d'estacions.
- Via 2: la circulació normal es realitza en sentit decreixent de numeració d'estacions.
Si prenem com a exemple la línia 1, la circulació per via 1 es la que es realitza en direcció Fondo, i per via 2, en direcció Hospital de Bellvitge.
La línia 9 Sud té la peculiaritat que el servei és flexible, hi poden haver circulacions parcials, i per això la via no sempre marca la destinació, com a les línies convencionals. Per això caldrà estar ben atents als indicadors.
- Altres temesTransportConceptesInformació al clientMetro automàticTecnologiaUsuarisInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL9MetroAnys2016