Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. El pròxim tren passarà per la via 1 o per la via 2?
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.02.2016
Laura Martínez

El pròxim tren passarà per la via 1 o per la via 2?

Imatge
Indicació de via 2 a l'estació Cèntric / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Indicació de via 2 a l'estació Cèntric / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Indicació de via 2 a l'estació Cèntric / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Indicació de via 2 a l'estació Cèntric / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La línia 9 Sud incorporarà una informació que fins ara només s'utilitzava en la comunicació interna de Metro. Caldrà estar atents per saber la via per la qual passaran els propers trens, és a dir, per la via 1 o per la via 2.

A les pantalles dels vestíbuls de la línia 9 Sud hi ha informació de la via per la qual passarà el pròxim tren. Has de tenir en compte que la via no sempre marca la destinació, és a dir, un tren amb destinació Zona Universitària o Aeroport T1 podria passar per la via 1 o per la via 2. Un cop a l'andana, has d'estar atent a les pantalles, ja que hi poden passar trens en totes dues direccions i amb diferents estacions finals.

La numeració de les vies

Les vies del metro sempre han estat numerades, però no s'havien identificat en la senyalització. Tradicionalment, les estacions de cadascuna de les línies s'han numerat prenent com a origen:

  • L'estació més propera al Llobregat per a les que transcorren en sentit Llobregat-Besòs (per exemple, la línia 1, Hospital de Bellvitge - Fondo).
  • L'estació més propera al mar per a les que transcorren en sentit mar-muntanya (per exemple, la línia 4, La Pau - Trinitat Nova).
  • La primera estació més propera al mar a les línies circulars o obertes, numerant en el sentit de les agulles del rellotge.

Dit això, la numeració de les vies generals segueix el següent criteri:

  • Via 1: la circulació normal es realitza en sentit creixent de numeració d'estacions.
  • Via 2: la circulació normal es realitza en sentit decreixent de numeració d'estacions.

Si prenem com a exemple la línia 1, la circulació per via 1 es la que es realitza en direcció Fondo, i per via 2, en direcció Hospital de Bellvitge.

La línia 9 Sud té la peculiaritat que el servei és flexible, hi poden haver circulacions parcials, i per això la via no sempre marca la destinació, com a les línies convencionals. Per això caldrà estar ben atents als indicadors.

Darrera modificació
10.02.2016
Tema
Innovació
  • Altres temesTransportConceptesInformació al clientMetro automàticTecnologiaUsuarisInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL9MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons