Header Top menu
Projecte europeu per augmentar la fiabilitat de les portes dels trens
La Comissió Europea dóna suport al projecte VA-RCM, en què participa TMB, dedicat a mitigar un dels maldecaps més freqüents del manteniment del material mòbil ferroviari.
La Comissió Europea finançarà amb 2,2 milions d'euros un projecte de control de l'obertura de portes dels trens per reduir-ne les fallades, dins del programa europeu de foment de la recerca i la innovació Horitzó 2020, segons ha anunciat en un comunicat. El projecte, anomenat VA-RCM, l'impulsa un consorci internacional del qual forma part TMB.
Les portes representen l'element més crític dels trens i que és font freqüent d'incidències, sobretot en un sistema de metro, en què les accions d'obertura i tancament són constants. Millorar-ne la fiabilitat és clau per elevar la disponibilitat i la qualitat del servei. Per això el departament d'Enginyeria del Material Mòbil de Metro treballa en la cerca de tecnologies cada cop més robustes i per dotar els tallers d'eines que els permetin a més a més millorar la seva productivitat.
Supervisió a distància
El consorci VA-RCM promou un sistema molt innovador de supervisió que es basa en una tecnologia punta que fa servir tècniques avançades d'anàlisi de la vibració. Les seves característiques úniques permetran fer una avaluació precisa dels interruptors de les portes del tren i comunicar qualsevol cas de mal funcionament del subsistema molt abans que es produeixi l'avaria.
Els operadors ferroviaris, com TMB, i els fabricants de trens de passatgers es beneficiaran del sistema VA-RCM, que millorarà el funcionament de les portes dels trens, reduirà l'índex d'avaries i els retards en el servei, a més de rebaixar els costos de manteniment.
- ConceptesInnovacióTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiMetroAnys2016