Oriol Pàmies

Els primers autobusos midi híbrids s’estrenen en línies de proximitat

Els Vectia Teris, de 10 metres de longitud, són capaços d'iniciar la marxa amb l'impuls del motor elèctric, sense emissions.

Aquest mes d'abril han entrat en servei els primers autobusos midi (de 10 metres de longitud, a mig camí del minibús i l'estàndard) fabricats en sèrie i de propulsió híbrida, és a dir, que combina un motor dièsel amb un d'elèctric per reduir emissions i consums. Es tracta dels 16 Vectia Teris contractats el 2018 per renovar la flota de les línies de proximitat amb base als centres operatius de negoci d'Horta i Ponent.

Els Vectia són híbrids del tipus sèrie, en què la tracció és sempre elèctrica (en aquest cas d'un motor Siemens de 160 kW), mentre que el motor dièsel (un Cummins de 157 kW) s'encarrega d'accionar un generador que proporciona l'electricitat. A més, té un sistema d'emmagatzematge d'energia per ultracondensadors que li permeten sortir de les parades únicament amb la tracció elèctrica, sense fums. També recupera l'energia de les frenades.

Per dins, aquests midibusos tenen les característiques habituals de confort i accessibilitat dels cotxes de la flota de TMB: plataforma baixa, rampa sota la porta central, espai per a cadira de rodes, seients reservats a persones que necessiten atenció especial, climatització, carregadors USB...

Vista lateral d'un dels nous midibusos híbrids Vectia / Foto: TMB
Vista lateral d'un dels nous midibusos híbrids Vectia / Foto: TMB

La carrosseria del Vectia Teris segueix la línia de Castrosua / Foto: TMB
La carrosseria del Vectia Teris segueix la línia de Castrosua / Foto: TMB

Darrera modificació: 
10.04.2019
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies