Header Top menu
Presa de contacte amb el minibús Rampini E60 100% elèctric
Aquesta setmana el departament d'Enginyeria de Bus de TMB ha fet recorreguts en buit amb un petit vehicle urbà de zero emissions cedit pel fabricant italià.
Una unitat del minibús elèctric E60 de la firma italiana Rampini està fent aquesta setmana a Barcelona diversos recorreguts sense passatge i amb càrrega simulada a l'entorn de la cotxera del Triangle, on té la base, i avui ha estat presentat internament a la cotxera d'Horta. El departament d'Enginyeria l'està sotmetent a diferents proves per valorar-ne els consums, les prestacions i l'autonomia.
Aquest model de només 6 metres de longitud està propulsat per un motor Siemens de 82 kW alimentat per un conjunt de bateries de liti-ferro-fosfat que segons el fabricant li proporcionen una autonomia d'entre 175 i 215 quilòmetres. Tot i les dimensions reduïdes de la carrosseria, té 10 seients i capacitat teòrica per a 29 persones, entre les quals una amb cadira de rodes. En qüestió d'accessibilitat, acredita també plataforma baixa i agenollament addicional (kneeling) per reduir la distància entre la porta i la vorera.
La cessió en proves d'aquest vehicle 100% elèctric forma part de la col·laboració que TMB manté amb els fabricants de vehicles de transport públic, en la línia de promoure les tecnologies més netes aplicables. En el segment dels minibusos, resulta especialment complicat produir vehicles de zero emissions capaços de prestar servei una jornada sencera a l'estiu amb l'aire condicionat en marxa en recorreguts en pendent com els que es donen en molts barris de Barcelona. Actualment la flota de TMB compta amb nou autobusos elèctrics articulats de càrrega per pantògraf, i aquest any espera rebre'n 21 més de models de pantògraf i 8 de pila d'hidrogen.
Rampa per a cadires de rodes del minibús E60 / Foto: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesInnovacióTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiBusAnys2021