Header Top menu
L’autobús va comunicar fa 50 anys el barri del Polvorí amb la resta de Barcelona
La línia 13, que es va originar en resposta a una reclamació veïnal, s'ha anat ampliant fins a cobrir tot el vessant de ponent de Montjuïc.
Ara fa 50 anys que aquesta línia d'autobús es va posar en marxa, i des d'aleshores no ha deixat de funcionar per comunicar el barri del Polvorí i altres barris del vessant de Montjuïc que havien anat sorgint sense transport públic regular.
La creació de la línia, anunciada per Transports de Barcelona amb l'anunci que reproduïm a sota, va ser una demanda dels veïns del Polvorí en la seva lluita per aconseguir els serveis bàsics que els faltaven. Aquest barri va ser promogut pel Patronat Municipal de l'Habitatge entre el 1950 i el 1952 per acollir barraquistes procedents de la Diagonal, el Morrot, el Somorrostro i altres zones d'on es volien erradicar les barraques amb motiu de la celebració del Congrés Eucarístic del 1952.
L'autobús, per tant, va arribar al Polvorí quan el barri ja portava gairebé dues dècades construït. Primer la línia 13 funcionava només els dies feiners, però amb els anys va anar ampliant el servei i arribant a altres llocs mal comunicats del districte de Sants Montjuïc: Can Clos, el carrer del Foc i més recentment l’Estadi Olímpic i el Museu Olímpic. Actualment porta l'indicador frontal Mercat Sant Antoni - Parc Montjuïc, està assignada a la cotxera de Ponent i com la majoria de línies de proximitat, s'explota per horari, és a dir, se'n publiquen els horaris aproximats de pas per les parades del recorregut per minimitzar les esperes.
Anunci publicat a 'La Vanguardia' el 18 de juliol del 1971